Top Beste Banden Voor Jeep Grand Cherokee. Kopersgids En Recensies Voor 2021

Premium-SUV’s lijken de echte offroad-capaciteiten te hebben opgegeven ten gunste van meer dynamiek op de weg. We hebben het over Lexus, Porsche, Mercedes, BMW en BMW. Er zijn nog steeds enkele SUV’s die trouw blijven aan hun roots, zoals Jeep. De Grand Cherokee, hun duurste voertuig, is vergelijkbaar met de beste op het gebied van weggedrag en dynamiek. Het biedt echter ook uitzonderlijke offroad-capaciteiten. Daarom is deze Amerikaanse SUV nog steeds erg populair bij kopers, vooral dankzij de stijgende populariteit van echte offroaders in de afgelopen jaren.

De Grand Cherokee is een prima koop, maar niet alle banden zijn er geschikt voor. De Jeep is een voertuig dat veel van zijn banden vraagt, het heeft een krachtige motor, het drijft alle vier de wielen aan, het is zwaar, het kan in zware offroad-omstandigheden worden bestuurd en het moet ook zijn inzittenden comfortabel houden terwijl al die andere dingen doen.

Het kiezen van de juiste set banden voor de Jeep Grand Cherokee kan een ontmoedigende taak zijn, vooral met alle beschikbare opties op de markt niet. U moet niet alleen het merk banden selecteren, maar ook het type. Om het nog erger te maken, zijn er tegenwoordig veel soorten banden beschikbaar. Het klimaat is het meest voor de hand liggend, maar dat geldt ook voor de rijstijl en het terrein.

Dat is een vrij grote opdracht, dat weten we. Daarom hebben we ook dit artikel opgesteld. Hier zullen we u niet alleen de 10 beste banden voor Jeep Grand Cherokee laten zien, we zullen ze ook in verschillende categorieën verdelen, zodat elke eigenaar er een naar zijn/haar gading kan kiezen. We hebben ook alle informatie die u nodig heeft over Jeep Grand Cherokee-banden.

Snelwegbanden En Touring Zijn De Beste Keuzes Voor De Meeste Grand Cherokee-bezitters

Snelwegbanden en Touring zijn de beste keuzes voor de meeste Grand Cherokeebezitters

De meest populaire bandentypes voor eigenaren van een Grand Cherokee zijn toer- en snelwegbanden. Ze zijn allebei ontworpen voor gebruik op de weg en lijken erg op elkaar. Het belangrijkste verschil tussen beide is dat toerbanden niet zijn ontworpen voor hoge belastingen, zoals slepen, terwijl snelwegbanden beter zijn voor slepen en slepen. Een set toerbanden is gemakkelijker onbeladen te rijden en zorgt voor meer comfort.

Dat gezegd hebbende, zowel toer- als snelwegbanden zijn in de eerste plaats ontworpen om een mix van goede rijeigenschappen, stabiliteit bij hoge snelheden, krachtig remmen, een hoog niveau van comfort en duurzaamheid te bieden. Ze bieden een compromis in prestaties, vooral in vergelijking met high-performance banden. Voor de meeste bestuurders zal een goede set toer- of snelwegbanden echter voldoende tractie, grip en remkracht hebben voor een volledig veilige en betrouwbare rijervaring.

Misschien nog belangrijker voor Grand Cherokee-bezitters, toer- en snelwegbanden bieden een uitstekend comfortniveau. Deze banden zorgen ervoor dat uw SUV soepel over oneffenheden glijdt en stil is op de snelweg. Toer- en snelwegbanden zijn trouwens de stilste van alle andere bandentypes, en daarom zijn ze geliefd bij bestuurders die veel kilometers afleggen en bij gezinnen.

Een ander groot voordeel van toer- en snelwegbanden is dat ze erg lang meegaan. Dit geldt met name voor het loopvlak. Moderne premium toer- en snelwegbanden hebben een levensduur van ongeveer 70.000-80.000 mijl. Dat is hoger dan elk ander bandentype, inclusief high-performance banden en all-terrain banden.

Wat Als Ik Een Grand Cherokee SRT Of V8 Bezit?

Als je geen goede chauffeur bent, dan heb je geen voordeel aan een set toer- of snelwegbanden. Deze banden zijn misschien goed voor de gemiddelde bestuurder en minder krachtige versies van de Grand Cherokee, maar zeker niet voor de extreme. Als u een van deze voertuigen bezit, dan zijn de beste banden voor Jeep Grand Cherokee high-performance banden. Deze banden zijn ontworpen voor voertuigen die, zoals de naam al doet vermoeden, veel vermogen onder de motorkap hebben.

De beste high-performance banden voor SUV’s zullen het reactievermogen van uw auto verbeteren, en het zal onmiddellijk veel sneller aanvoelen om te draaien en dynamischer in de bochten. Deze Grand Cherokee-banden hebben ook een veel betere tractie, wat erg belangrijk is voor bestuurders van de krachtigste versies van de Grand Cherokee. Ze bieden ook veel grip in de bochten en bieden ook veel betere remprestaties dan toer- of snelwegbanden. Simpel gezegd, ze zijn veel beter in de rij-afdeling.

Deze banden hebben hun nadelen. Dankzij hun zachte rubbersamenstelling gaan high-performance banden niet zo lang mee als snelweg- of toerbanden. Dit is het grootste nadeel. Ze zijn ook niet zo comfortabel of stil als gewone banden. Dit zijn compromissen die Grand Cherokee V8- en SRT-bezitters bereid moeten zijn te maken als hun auto’s maximale prestaties willen leveren.

Wat Als Ik Offroad Wil Gaan?

Dan zal een set goede all-terrain banden het werk prima doen. Deze banden worden aanbevolen omdat ze zowel op de weg als offroad kunnen worden gebruikt. Deze banden kunnen worden omschreven als een mix van een snelwegband en een offroadband. We verwachten dat Grand Cherokee-eigenaren open staan voor compromissen van beide kanten.
Een goede modder- of offroadband is bijvoorbeeld misschien beter in het wild, maar hij zal ook veel slechter zijn op de weg in termen van comfort en algehele veiligheid, terwijl snelwegbanden alleen kunnen werken op onverharde wegen en niet veel anders. All-terrain banden kunnen op de weg worden gereden en bieden voldoende tractie voor licht offroad rijden. De laatste keer dat we het controleerden, gebruiken niet veel Grand Cherokee-bezitters hun voertuigen voor extreem off-road rijden. Jeep heeft daar zowel de Cherokee als de Wrangler voor.

Hoe Zit Het Met Het Klimaat?

Nadat u een set Jeep Grand Cherokee-banden hebt gekozen die past bij uw rijbehoeften, moet u ook een set met de beste Jeep-banden kiezen die bij het weer in uw regio passen. Er zijn momenteel vier soorten banden die interessant kunnen zijn voor eigenaren van Grand Cherokee, afhankelijk van hun temperatuur. De meest voorkomende optie zijn all-season banden. All-season banden kunnen bij alle temperaturen worden gebruikt, van vrieskou tot hoge temperaturen. Hoewel de meeste van hen bruikbaar zijn bij droog en koud weer, werken ze niet zo goed in de sneeuw.

Woont u in gebieden met strengere winters, dan is een goede set winterbanden een must. Deze banden zijn ontworpen om alleen te werken bij koudere temperaturen en daardoor bieden ze enorm betere grip, tractie en remprestaties bij temperaturen onder het vriespunt. Ze zijn ook veel, veel beter dan all-season banden in de sneeuw vanwege het grotere aantal lamellen en diepere loopvlakken. Winterbanden zijn niet ontworpen voor gebruik in warme klimaten. Ze verliezen prestaties en degraderen zeer snel.

Ze zijn niet ontworpen voor winterbanden. In plaats daarvan zijn zomerbanden gemaakt voor gebruik bij warmere temperaturen. Ze zullen u in de zomer het meeste reactievermogen, grip en tractie bieden, wat beter is dan alle vierseizoenenbanden. Tegenwoordig worden zomerbanden bijna uitsluitend aangeboden in de high-performance categorie, hoewel er ook enkele toermodellen beschikbaar zijn. Oh, en zoals verwacht, zijn ze helemaal niet bruikbaar in de winter.

1. Michelin Premier LTX

De beste Jeep Grand Cherokee Touring-banden

• Best-in-class reactievermogen
  • Uitstekende grip en tractie in droge omstandigheden
  • Trekkracht en grip op nat wegdek zijn uitstekend
  • Uiterst stil en comfortabel

nadelen

• Beperkende garantie op loopvlakkleding van 60.000 mijl

Hoewel de Michelin Premier LTX een toerband is die kan worden gebruikt op SUV’s en cross-overs, voelt hij bijna alsof het een high-performance band is. Oké, ik overdreef hier een beetje, maar je begrijpt dat de Premier LTX verrassend goed te besturen is.

Het is responsief en zal de algehele dynamiek van de Grand Cherokee verbeteren. Het biedt uitstekende grip op nat wegdek en veel tractie voor Grand Cherokee V8-modellen. Remmen is ook een van de beste in de categorie, net als de stabiliteit bij hoge snelheden. Michelin heeft dit allemaal bereikt met Total Performance Technology, die niet alleen de prestaties verbetert, maar ook het brandstofverbruik verlaagt.

Dankzij de Expanding Rain Grooves aan de omtrek en Emerging Grooves langs de schouders, is de Premier LTX de beste toerband in de regen. Oh, en hij is ook uiterst stil en comfortabel tijdens lange ritten, meer dan waarschijnlijk elke andere band in deze categorie.

Desondanks lijkt de garantie op loopvlakkleding van 60.000 mijl vrij laag, gezien de hoge prijs die Michelin in rekening brengt voor de Premier LTX.

2. Bridgestone Dueler H/L Alenza Plus

Beste toerbanden voor Jeep Grand Cherokee

Verkrijgbaar bij TireRack.com

Pluspunten

• Uitstekend comfort en rustniveaus
  • Best-in-class duurzaamheidsrecord
  • Uitstekende prestaties in zowel droge als natte omstandigheden
  • Bruikbaar bij lichte sneeuw

nadelen

• Niet de meest responsieve band die er is

Als directe concurrent van de Premier LTX biedt de Bridgestone Dueler misschien niet hetzelfde rijgedrag, maar het verbetert het comfort en de duurzaamheid. Om precies te zijn, dit is waarschijnlijk de stilste en meest comfortabele band voor Grand Cherokee-bezitters dankzij het symmetrische loopvlakpatroon dat is geoptimaliseerd voor meer comfort. Het eet gewoon kleine en grote onvolkomenheden op de weg, en het is bijna onhoorbaar bij snelheden op de snelweg. De Dueler H/L Alenza Plus is ook een van de meest duurzame SUV-banden en wordt geleverd met een uitstekende garantie van 80 000 mijl op het loopvlak, wat beter is dan bijna elke concurrent die er is.

Bridgestone kan in vrijwel alle weersomstandigheden worden gebruikt. Het biedt de bestuurder voldoende grip en tractie op droog wegdek voor dagelijks rijden, en het remt uitstekend. De stabiliteit op hoge snelheid is ook erg goed, bijna op hetzelfde niveau als de Michelin Premier LTX. Het is erg veilig als het regent, en de tractie en grip op nat wegdek zijn uitstekend. De Bridgestone heeft zelfs grip in lichte sneeuw, iets waar de meeste toerbanden niet over opscheppen.

3. Pirelli Scorpion Verde All-Season Plus