Michelin X-Ice Snow Review Van 2021. Ontworpen Voor De Extreme Winterse Omstandigheden

Wat Zijn De Kenmerken Van De Michelin X-Ice Snow?

Michelin stelt dat de X-Ice Snow winterband is ontworpen om maximale mobiliteit en veiligheid te bieden, niet alleen als hij nieuw is, maar ook voor vele jaren. Dit is geweldig omdat winterbanden na verloop van tijd hun grip op sneeuw en ijs kunnen verliezen.

Michelin deelde ook drie belangrijke punten over de XIce Snow. De eerste is uitstekend remmen op sneeuw en verbeterde algehele sneeuwprestaties. De tweede is dat de X-Ice Snow een leider is op het gebied van ijsremmen, met 2,7 kortere afstanden dan de naaste concurrent.

De derde is dat de weerstand tegen aquaplaning en de prestaties bij sneeuwbrij aanzienlijk worden verbeterd, zelfs wanneer het loopvlak verslijt. Michelin beweert dat de X-Ice Snow een seizoen langer meegaat dan zijn naaste concurrenten. Dit is best opmerkelijk, om eerlijk te zijn.

Om die dingen te bereiken, gebruikte Michelin een volledig nieuwe Flex-Ice 2.0-loopvlakcompound. Michelin beweert dat ingenieurs een unieke combinatie van rubbermaterialen hebben gebruikt.

Deze omvatten met silica verrijkte en op polymeer gebaseerde insluitingsverbindingen. Ze bieden flexibiliteit bij extreem lage temperaturen en verbeteren de slijtage-eigenschappen.

Microruwheid is een ander kenmerk van de compound dat de tractie op gladde oppervlakken verbetert, zelfs nadat het loopvlak is versleten.

Het directionele V-vormige loopvlakpatroon, dat geheel nieuw is voor deze generatie, is ook een primeur. Volgens Michelin verbetert het loopvlakpatroon de stabiliteit op droog en nat wegdek, dankzij het optimale contactvlak.

Ondertussen gebruikte Michelin twee verschillende soorten 3D-lamellen over de volledige diepte op de loopvlakblokken voor een betere tractie op sneeuw, maar ook voor een groter klauweffect op het ijs. Deze omvatten ingekeepte lamellen en lamellen met variabele dikte.

Michelin belooft ook dat de X-Ice Snow zijn uitstekende winterse tractie zal behouden gedurende de hele levensduur van de band. Om dat te doen, hebben de ingenieurs de lamellen zo ontworpen dat ze hun vorm behouden, zelfs wanneer ze versleten zijn tot 5/81 cm (4 mm) en minimaal 4/81 cm (3 mm).

Wat Zijn De Onderhoudsindicatoren?

Hoewel de X-Ice Snow letterlijk de nieuwste band in Michelins portfolio is, koos de Franse fabrikant toch voor de traditionele TWI’s (Tread Wear Indicators) om de bestuurder te helpen de profieldiepte van de band te controleren.

Deze indicatoren zijn smalle rubberen staven die tussen de loopvlakgroeven van de band zijn gebouwd. De rubberen staven verschijnen in de loopvlakgroeven wanneer de band gloednieuw is. Ze worden duidelijker naarmate de band slijt.

De minimale profieldiepte voor de X-Ice Snow is 4/81 cm. Wanneer de band tot dit punt slijt, zullen de rubberen staven volledig gelijk met het oppervlak zijn. Het wordt aanbevolen om uw banden onmiddellijk te vervangen om een goede grip op sneeuw en ijs te behouden.

Gelukkig, als de X-Ice Snow wordt gekozen, zal dit niet snel gebeuren. Michelin was al het enige bedrijf dat een loopvlakgarantie op zijn winterband gaf bij 40.000 mijl.

Michelin’s X-Ice Snow biedt een garantie van 40.000 mijl op het loopvlak. Dit is indrukwekkend, maar nog beter is het feit dat Michelin er zeker van is dat de X-Ice Snow een seizoen langer meegaat dan zijn voorganger.

Dus als het op loopvlakslijtage aankomt, is de X-Ice Snow duidelijk de beste band in zijn klasse. Nog opvallender, geen enkele andere band komt zelfs maar in de buurt!

Wat Gebeurt Ermee Op Droog Asfalt?

De Michelin X-Ice Snow is niet ontworpen voor pittig rijden, de meeste winterbanden zijn dat niet. De band biedt nog steeds een goede tractie voor dagelijks rijden.

De grip in bochten is erg goed voor een winterband, de remafstanden zijn niet overdreven lang en de stabiliteit op de snelweg is uitstekend. De X-Ice Snow is niet zo moeilijk te besturen als andere winterbanden.

Zorg er wel voor dat u de X-Ice Snow niet gebruikt bij warm zomerweer. Het loopvlak slijt sneller en de band wordt minder stabiel.

Hoe Zit Het Met Gladde En Natte Wegen?

Als het weer niet te warm is, is de Michelin X-Ice Snow winterband ideaal voor het rijden op nat wegdek.

Het agressieve loopvlakpatroon en het V-vormige ontwerp van de X-Ice Snow maken hem bestand tegen aquaplaning, zelfs bij hevige regen. Bovendien is de tractie in regenachtige omstandigheden uitstekend en zijn de remafstanden erg kort.

Dat Gezegd Hebbende, Hoe Is Het Op Besneeuwde Wegen?

De X-Ice Snow doet uitzonderlijk werk in winterse omstandigheden. Maar ik voel de behoefte om uit te leggen waarom.

Allereerst biedt de X-Ice Snow de bestuurder de best mogelijke tractie op samengepakte en onverpakte sneeuw. Met deze band kom je nergens vast te zitten. Bovendien voelt het weggedrag volledig zeker aan en zijn de remafstanden recordbrekend kort.

De X-Ice Snow blijft indruk maken op ijzige oppervlakken. De eerste keer dat ik de band op ijs probeerde, was ik verbluft. Het voertuig accelereert onmiddellijk en stopt zonder al te veel poespas. Natuurlijk moet je nog steeds voorzichtig zijn, maar je zult je in ieder geval veilig voelen.

De X-Ice Snow winterband is de beste voor veilig rijden in winterse omstandigheden.

Is Het Geschikt Voor Off-road Rijden?

Het agressieve loopvlakpatroon van de X-Ice Snow zou je tot de conclusie kunnen leiden dat de band geschikt is voor offroad-gebruik. Hoewel de band u misschien betere tractie biedt dan all-season- of zomerbanden, raad ik u aan dat niet te doen. Winterbanden hebben een zachte loopvlaksamenstelling die gemakkelijk kan worden afgebroken als u over scherpe voorwerpen, zoals stenen, rijdt.

Is Het Comfortabel En Verfijnd?

De X-Ice Snow rijdt zeer comfortabel over hobbels, zelfs bij vriesweer, wanneer het rubber meestal harder wordt. De banden zijn nog steeds hoorbaar bij snelheden op de snelweg, maar geluid is geen probleem.

Moet Ik De Michelin X-Ice Snow Wel Of Niet Kopen?

Nou, als je voorbereid bent op de extra kosten, moet je zeker de X-Ice Snow kopen. De nieuwste winterband van Michelin stelt niet alleen nieuwe maatstaven voor het rijden over sneeuw, smeltende sneeuw en ijs, maar wordt ook geleverd met een uitstekende garantie van 40.000 mijl op het loopvlak.