Wat Zijn De Voornaamste Kenmerken Van De Bridgestone Dueler / T Revo 3?

Volgens Bridgestone is de Revo 3 een band die is gemaakt met geavanceerde techniek, met de Traction Claw-technologie van het bedrijf. De band is ontworpen om veelzijdig te zijn voor vrachtwagens, SUV’s en CUV’s en biedt een comfortabele rit, zelfverzekerde grip op natte en droge oppervlakken, evenals technologieën die de duurzaamheid verbeteren en lang meegaan.

Om die dingen te bereiken, gebruikte Bridgestone een spaan- en scheurbestendige all-terrain compound. Het rubber is gegoten in een uitgebalanceerd, symmetrisch loopvlakpatroon dat is ontworpen om gemakkelijk te kunnen draaien. De sterke schouders zorgen voor een betere stabiliteit in bochten met hoge snelheden. De groefstap helpt de loopvlakblokken te stabiliseren en handhaaft een gebied met hoge holtes om off-road tractie te bieden.

Het loopvlak is redelijk diep en heeft brede omtrekgroeven voor een betere weerstand tegen aquaplaning en tractie op natte en modderige wegen. De band heeft ook in-block lamellen voor extra tractie op besneeuwde wegen. Voor betere tractie op zacht terrein heeft Bridgestone verspringende schoudernokken met 3D-treden meegeleverd. Uiteindelijk verbetert de Traction Claw-technologie de tractie in diepe sneeuw.

De interne constructie van de band bestaat uit een 2-laags polyester karkas in alle maten. Sommige banden in deze categorie hebben een 3-laags karkas, wat de duurzaamheid op het terrein verbetert, maar ook het comfort vermindert. De behuizing wordt ondersteund door twee brede, zeer sterke stalen riemen en een nylon versterkingslaag om de handling en stabiliteit te verbeteren.

Ook is de Revo 3 niet verkrijgbaar in grote offroad-gerichte maten. Met andere woorden, als u een heftruck bezit, kunt u geen passende Revo 3-maat vinden. Desalniettemin richtte Bridgestone zich met zijn nieuwe terreinband niet eens op die coureurs. Als u een SUV of vrachtwagen bezit, zal er voor het grootste deel een maat zijn die goed past.

Wat Zijn De Onderhoudsindicatoren?

Bridgestone gebruikte industriestandaard loopvlakslijtage-indicatoren (TWI’s) op de Dueler Revo3. Dit zijn smalle rubberen staven die in de groeven van de band zijn ingebouwd en sterk verzonken zijn als de band nieuw is. Naarmate het loopvlak verslijt, worden ze echter beter zichtbaar.

Het minimale wettelijke profiel van deze band is 2/81 cm. Wanneer het loopvlak dat punt bereikt, zullen de TWI’s volledig gelijk met het oppervlak zijn. U moet uw banden onmiddellijk na dit punt vervangen. U riskeert ernstige tractieproblemen op nat wegdek en vrijwel onbestaande sneeuwtractie.

De Dueler A/T Revo 3 heeft een zeer lange levensduur van het loopvlak. Dit is een van de meest duurzame all-terrain banden, vooral als je hem vooral op de weg gebruikt. Bridgestone biedt ook een garantie van 60.000 mijl op loopvlak. Dit is de langste die je kunt krijgen voor een band van dit type.

De 2-laagse constructie is echter niet erg sterk, waardoor de band minder bruikbaar is op rotsachtige oppervlakken. Ook beschermt de Revo 3 de velgen niet, evenals enkele agressievere all-terrain-opties. Als je van plan bent om je banden te gebruiken voor extreem offroad rijden, raad ik aan om 3-laags all-terrain banden te kopen.

Wat Gebeurt Ermee Op Droog Asfalt?

De eerste indruk is dat de Revo 3-banden zeer responsief zijn voor elk terrein. De Revo 3 reageert bijna net zo snel op input van de bestuurder als een snelwegband, wat een aangename verrassing is.

Het geeft echter niet veel feedback van de weg, vooral op de limiet. Niet dat je dat van een terreinband mag verwachten, maar sommige concurrenten, zoals de Continental TerrainContact A/T, doen het nog beter.

Qua wegligging is de Revo 3 uitstekend. Gezien de categorie kon ik geen fout vinden in hoe deze band door de bochten rijdt. De grip is uitstekend en de band voelt stabiel aan bij hogere snelheden.

Desalniettemin vond ik een irritant probleem: de remafstanden zijn langer dan de beste banden in de categorie. Positief is dat de lage rolweerstand het brandstofverbruik verbetert in vergelijking met agressievere terreinbanden.

Hoe Zit Het Met Gladde En Natte Wegen?

Dit is een geweldige natte band. De handling is een zeer veilige handling, vergezeld van een uitstekende weerstand tegen aquaplaning.

De band is ook zeer gemakkelijk te rijden in de regen. Het kan vertrouwen wekken op natte wegen dat weinig andere terreinbanden kunnen evenaren.

Hij is ook vrij kort, vooral in vergelijking met andere terreinbanden.

En Op Besneeuwde Wegen?

Hoewel de Revo 3 niet het 3PMSF-symbool draagt, is het eigenlijk een van de beste all-terrain banden voor sneeuw. Zelfs bij het rijden op losse sneeuw zijn de tractieniveaus uitzonderlijk. Ook zijn de remafstanden niet erg lang.

Het grote lege gebied zorgt voor veel slush-tractie. De Revo 3 is echter niet zo goed in tractie op ijs als andere terreinbanden. Dat is vooral als je het vergelijkt met een goede winterband, die in elk scenario veel beter zal presteren.

Is Het Goed Voor Off-road Rijden?

De Revo 3 biedt niet de beste offroad-tractie. Het is langzamer dan de meer agressieve banden, zoals de BFGoodrich All-Terrain KO2 of Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure With Kevlar.

De Revo 3 is leeggelopen tot ongeveer 15 psi, wat de tractie verhoogt. De 2-laags constructie maakt het gemakkelijker om op oneffen terreinen zoals grind of rotsen te rijden dan de agressievere 3-laags opties.

Hier is echter een groter risico op snijwonden en lekke banden. Naar mijn mening is dat eigenlijk het grootste minpunt voor de Revo 3 als het gaat om off-road rijden. De band zou meer geschikt zijn voor extreem terrein als hij een stijvere constructie had.

Is Het Verfijnd En Comfortabel?

Misschien dankzij de 2-laagse constructie, is de rit erg zacht, zelfs over wat ruwe plekken op de weg. Voor degenen die gewend zijn aan 3-laags banden, zal dit sommige offroaders misschien verbazen.

U kunt echter wat dreun voelen als de band grotere kuilen raakt. Vergeet echter niet dat dit een all-terrain band is, de meeste van dergelijke producten laten hun aanwezigheid zien over hobbels.

Qua geluid is de Revo 3 behoorlijk stil voor de categorie, ook bij hogere snelheden. De Revo 3 heeft een licht gegrom van het loopvlak, maar het is niet ongebruikelijk.

Moet Ik De Bridgestone Dueler A/T Revo 3 Kopen?

Over het algemeen is de Bridgestone Dueler A/T Revo 3 terreinband een uitstekende keuze. Het is zeker niet zonder fouten. Hij loopt bijvoorbeeld achter de Continental TerrainContact A/T op de weg. Het is ook niet zo duurzaam en betrouwbaar als de BFGoodrich All-Terrain A/A KO2 of Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure, die offroad-tractie bieden.

Wat de Revo 3 kan doen, is u een uitgebalanceerde reeks kwaliteiten geven. Hoewel het niet uitblinkt in een bepaalde categorie, doet het niets verkeerd. Het wordt nog steeds aanbevolen voor mensen die voornamelijk op de weg rijden. Daar voelt de band responsief en veilig aan, ongeacht of het wegdek droog, nat of besneeuwd is. Deze band heeft een uitstekende off-road tractie.