• Verbazingwekkende off-road tractie
  • Duurzame constructie en lange levensduur van het loopvlak
  • Zeer goede tractie op sneeuw
  • Bruikbaar op de weg
  • Trekkracht op nat wegdek is slechter dan terreinbanden
  • Het is niet de meest ontspannende of rustige rijervaring.

Off-road rijden is weer erg populair geworden in de wereld van SUV’s en vrachtwagens. We zijn er zeker van dat u ons niet zult geloven als u de fabrieksversies van populaire auto’s als de 4Runner, Tacoma Ranger, Ranger, Wrangler en Ranger bekijkt. Het lijkt erop dat al deze auto’s meer getunede off-roaders worden, in plaats van sportwagens te tunen. Het is echter oké, zolang de autocultuur maar vooruit blijft gaan en de liefhebbers blijven groeien.

Om aan de behoeften van offroad-enthousiastelingen te voldoen, begonnen bandenfabrikanten ook meer bandenmodellen en categorieën voor SUV’s en vrachtwagens te produceren. De meest populaire is waarschijnlijk de categorie voor alle terreinen, waar bijna elk bedrijf probeert te concurreren. General Tire is een van deze bedrijven en maakt deel uit van de grotere Continental-groep. Grabber AT2 is de tweede generatie van hun Grabber AT2-band voor elk terrein. De Grabber A/TX heeft hem vervangen. Hoewel het inmiddels behoorlijk oud is, kun je het nog steeds in de meeste winkels vinden. General Tire houdt deze oudere band op de markt vanwege het iets agressievere loopvlakpatroon, dat theoretisch beter werkt voor off-road rijden.

Afgezien van zijn nieuwere broer, concurreert de Grabber AT2 met een overvloed aan opties van andere fabrikanten, zoals BF Goodrich All-Terrain T/A KO2, Goodyear Wrangler AT/S en TrailRunner AT, Bridgestone Dueler A/T Revo 3, Continental TerrainContact , Cooper Discoverer A/T3, Falken Wildpeak A/T3W, Toyo Open Country AT II, Yokohama Geolandar A/T G015. Het kan erg moeilijk zijn om het te vergelijken met al deze banden, omdat sommige meer gericht zijn op rijden op de weg, terwijl andere, zoals de Grabber AT2, zijn ontworpen voor off-road rijden.

De AT2-band is ontworpen om als gegoten te passen op offroad-georiënteerde SUV’s, vrachtwagens en bedrijfsvoertuigen. Ford Ranger, F-150, Raptor en Jeep Wrangler, Cherokee, RAM 1500 en Toyota 4Runner, Tundra en Tacoma (vooral TRD-versies). Misschien wilt u deze banden ook op uw crossover plaatsen, wat prima is. We denken echter dat crossover-voertuigen niet de beste keuze zijn voor banden zoals deze, maar hey, we zullen je zeker niet in de weg staan!

Er zijn maten beschikbaar voor de General Grabber AT2 in de maten tussen de 15 en 51 cm. LT-banden zijn geschikter voor slepen en vervoeren dan de meeste terreinbanden. De krachtigste modellen kunnen 1.380 kg dragen bij een maximale opblaasdruk van 80 psi. Dit is het beste resultaat in deze categorie.

Wat Zijn De Kenmerken Van De General Grabber AT2?

General Tire beschrijft de Grabber AT2 als een all-terrain band die off-road tractie, duurzaamheid en uitstekende prestaties biedt. Ze lijken meer de nadruk te hebben gelegd op off-road rijden dan op rijden op de weg. Dit kan een probleem zijn voor sommigen die een all-terrain band willen die ook goed op de weg kan werken.

Om de compromisloze offroad-tractie te bereiken, heeft de Grabber AT2 een 5-rijig loopvlakpatroon met een innovatief loopvlakontwerp. Generals Duragen Technology wordt gebruikt op de band. Dit is een taaie compound die bestand is tegen snijwonden en spanen en die flexibel genoeg is om te worden gereden bij vriestemperaturen. Gelukkig heeft General ook aan comfort gedacht. Het hoogontwikkelde akoestische loopvlakpatroon zorgt ervoor dat de band stil blijft tijdens het rijden op de weg en op de snelweg.

De Grabber AT2-band heeft ook het Three-Peak Mountain Snowflake-symbool, wat betekent dat hij kan worden gebruikt in strengere winterse omstandigheden. Voor degenen die maximale tractie willen verkrijgen in diepe of opeengepakte sneeuw, kan de Grabber AT2 worden uitgerust met metalen winternoppen, met een geoptimaliseerde opstelling van gaatjes voor optionele noppentoepassing. Het is echter een goed idee om te controleren of studs in uw land zijn toegestaan voordat u het geld uitgeeft.

Zoals de meeste terreinbanden, bestaat de interne constructie van de AT2 uit dubbele stalen riemen, een robuust, dubbellaags polyester karkas en twee polyamide verstevigingslagen, die allemaal samenwerken voor een combinatie van rijcomfort en offroad-taaiheid. en stabiliteit bij hoge snelheden.

Wat Zijn De Onderhoudsindicatoren?

General Tire rust al zijn passagiersbanden, toerbanden, grand-touring banden en high-performance banden uit met gemakkelijk af te lezen Vervanging Tyre Monitor-technologie. Helaas bevatten de all-terrain banden niet dezelfde technologie vanwege beperkingen in het loopvlakontwerp. RTM-technologie kan worden beschreven als letters die zijn gegraveerd op de middelste omtrekrand van de band. Dit is iets wat je niet zult vinden op offroad-banden. Deze band mist ook de VAI (Visual Alignment Indicators), die u helpen te zien of het loopvlak ongelijkmatig slijt.

U kunt echter nog steeds de penny-test gebruiken. Steek gewoon een cent in de groeven van het bandenprofiel. Als het loopvlak van de band minimaal de kop van Abraham Lincoln raakt, is de profieldiepte van de band minimaal 2/81 cm. General Tire geeft ook uniformiteitsgarantie van 1 jaar / eerste 2/81 cm slijtage en 45 dagen of 1e 2/81 cm klanttevredenheidstest. Dit is niet ongebruikelijk in deze categorie, maar zeker welkom gezien de prijs van deze band.

De Grabber AT2-band is extreem duurzaam, ondanks dat er geen onderhoudsindicatoren zijn. Het heeft een snij- en splinterbestendige behuizing en een garantie van 60.000 mijl op loopvlak. Dit is een van de beste in de branche. Eigenaren van de AT2 lijken ook erg tevreden te zijn met hoe lang hij meegaat, en melden 40.000 mijl rijden zonder uniformiteit of problemen met het loopvlak. Afhankelijk van het type auto dat u rijdt, kunt u mogelijk betere resultaten behalen.

Is Het Goed Voor Off-road Rijden?

De Grabber AT2 is enorm populair binnen de offroad-gemeenschap vanwege zijn uitstekende offroad-capaciteiten. Met andere woorden, als u marketingpluisjes niet vertrouwt, kijk dan gewoon wat de professionals doen en u bent op de goede weg.

Deze band is zeker een van de beste all-terrain banden voor off-road rijden en verslaat zelfs sommige multi-terrain banden. Dat is iets dat onaantastbaar is voor de meeste terreinbanden en getuigt van de focus van Generals voor het creëren van uitstekende offroad-banden hier.

Dankzij het agressieve loopvlakpatroon van de Grabber AT2 vreet hij door elk object op zijn pad. Het biedt de bestuurder uitstekende tractie in zand, zeer goede tractie en grip op losse rotsoppervlakken en zelfs voldoende tractie in modder. De stijvere zijwanden van de Grabber AT2 maken hem ideaal voor gravelrijden. Hij breekt ook met vertrouwen in de meeste offroad-situaties en heeft een lekbestendige behuizing die een van de zwaarste in de branche is.

De AT2 is, samen met zijn broer, Grabber A/TX de beste all-terrain band voor off-road rijden.

Hoe Gedraagt Het Zich Op Droog Asfalt?

Het agressieve loopvlakpatroon heeft misschien zijn voordelen voor off-road rijden, maar kan de prestaties op de weg alleen maar verslechteren. Hoewel de Grabber AT2 niet erg betrouwbaar is voor het rijden op de weg, biedt hij een uiterst veilige en betrouwbare rijervaring.

Sommige all-terrain modellen hebben een minder agressief loopvlakpatroon, waardoor ze een betere grip in de bochten, iets betere tractie en over het algemeen betere remprestaties hebben. De AT2 is prima vanwege zijn offroad-tractie. U kunt echter niet zowel geweldige offroad- als offroad-prestaties hebben in dezelfde band.

Hoe Is Het Op Natte En Gladde Wegen?

Dit zijn de limieten van het profielontwerp van de Grabber AT2. De tractie is slechter dan die van de meeste van zijn concurrenten, vooral die met een op de weg gericht loopvlakpatroon. De weerstand tegen aquaplaning is gemiddeld en de grip is beperkt. Begrijp ons niet verkeerd, de Grabber AT2 is nog steeds veilig om te rijden in zowel lichte als zware regen, maar er zijn zeker betere opties.

En Op Besneeuwde Wegen?

Grabber AT2 winterbanden zijn de beste all-terrain banden. Het 5-rijig loopvlakpatroon, in combinatie met de Duragen Technology, zorgt voor een zeer succesvolle winterband. De Grabber AT2 is niet de beste winterband voor het rijden op aangepakte sneeuw, maar het is geweldig voor het rijden in diepe sneeuw. De Grabber AT2 heeft uitstekende tractie en remkracht, evenals voldoende grip om bochten te nemen. Grabber AT2 is een geweldig voertuig om op sneeuw en ijs te rijden.

Is Het Comfortabel En Verfijnd?

Eerlijk gezegd Nee. We hebben in dit opzicht slechtere terreinbanden gezien, maar we hebben ook veel betere gezien. De Grabber AT2 kan luidruchtig zijn op de snelweg en vooral slecht over grote kuilen. Als een comfortabele rit uw prioriteit is, is dit niet de band voor u.

Meer algemene Grabber AT2-beoordelingen zijn hier te vinden: Wavetechlifeguardian

Moet Ik De General Grabber AT2 Kopen?

Moet Ik De General Grabber AT2 Kopen

De AT2 is de beste optie voor off-road rijden. Het is absoluut een van de beste all-terrain banden voor het rijden in de wildernis. We denken echter dat de meeste bestuurders beter af zullen zijn met de Grabber A/TX, die bijna net zo goed is voor off-road rijden, maar veel beter voor on-road rijden, vooral op het gebied van comfort en lawaai.