Zijn Auto's Uitgerust Met Besturingssystemen? Complete Informatie

Wat Is Het Besturingssysteem Dat In Auto’s Wordt Gebruikt?

Complexiteit Is Het Bepalende Kenmerk Van Platforms Voor Autobesturingssystemen In Zelfrijdende Auto’s

Het bouwen van een autonoom voertuig is niet eenvoudig. Het is veel moeilijker om een besturingssysteem te ontwikkelen voor een autonoom voertuig. Het is veel moeilijker om auto’s veiliger en slimmer te maken dan om nu auto’s op straat te bouwen.

Dit geldt voor automatische besturingssystemen die zelfrijdend zijn. Het is van cruciaal belang om een besturingssysteem voor uw auto te kiezen, omdat het alle essentiële functies van het voertuig regelt en u en uw passagiers veilig houdt.

Het ontwikkelen en beheren van besturingssystemen voor autonome auto’s vereist uitgebreide expertise en enorme hoeveelheden op maat gemaakte softwareontwikkeling en rekencapaciteit. Elk zelfrijdend voertuig heeft honderden miljoenen regels code.

Zelfrijdende technologie is niet in elke fase perfect. Zelfrijdende voertuigen zijn hierdoor nog niet breed beschikbaar. De ontwikkeling van besturingssystemen voor autonome voertuigen zal fabrikanten helpen om te gaan met de complexe en brede taken en het onderhoud waarmee ze worden geconfronteerd.

Besturingssystemen Voor Zelfrijdende Auto’s Die Technische Gedrochten Zijn Met Meerdere Hersens

Gezien het feit dat ze het menselijk brein achter het stuur willen imiteren, is dat niet verwonderlijk. Dit is een voorbeeld van een situatie waarin kwantiteit even belangrijk is als kwaliteit. Als autonome voertuigen dienen hersenen (AV’s), elektronische regeleenheden (ECU’s), als een voertuig. ECU’s kunnen worden vergeleken met kleine computers. Ze verschillen in grootte, functie en besturingssysteem.

Binnen Een Voertuig Omvatten Elektronische Regeleenheden Het Volgende:

Een autonoom voertuig is een gevarieerde en gecompliceerde omgeving waarin verschillende besturingssystemen naast elkaar kunnen bestaan. Ze kunnen ook gelijktijdig op dezelfde hardware werken. Een ECU regelt elk voertuigonderdeel, van de motor tot de ruitenwissers, en elke voertuigfunctie, van besturing tot remmen.

  • Er zijn twee mogelijke categorieën voor alle ECU’s in autonome auto’s:
  • ECU’s die ADAS en voertuigactiviteiten zoals sturen, schakelen en brandstofverbruik regelen. Deze ECU’s kunnen worden beheerd door meerdere real-time besturingssystemen (RTOS).
  • ECU’s besturen A/V-entertainmentsystemen en de uitvoering van vele toepassingen. Deze ECU’s kunnen worden bestuurd door besturingssystemen die vergelijkbaar zijn met die op pc’s. Dit kunnen realtime besturingssystemen of algemene besturingssystemen (GPOS) zijn.

Verken nu goed de besturingssystemen voor autonome auto’s die auto-ingenieurs van elk van deze groepen leuk vinden.

QNX Neutrino QNX Neutrino QNX Neutrino

QNX Neutrino, een leider in het ontwerpen van besturingssystemen voor autonome voertuigen, is bekend. QNX Neutrino is een realtime besturingssysteem voor auto’s dat door fabrikanten wordt gebruikt om ervoor te zorgen dat alle procedures en activiteiten met succes en veilig worden voltooid.

Samen met het besturingssysteem voor auto’s ontwikkelt QNX Software Systems, een dochteronderneming van BlackBerry, geavanceerde ontwikkelingsplatforms voor auto’s, exploiteert het innovatiecentra voor autonome voertuigen en levert het gespecialiseerde teams (zoals Ford doet) om het QNX Neutrino-besturingssysteem uit te breiden en aanvullende diensten te leveren.

De QNX-divisie van BlackBerry claimt een geconnecteerd besturingssysteem voor auto’s te ontwikkelen naast veilige, schaalbare en betrouwbare softwareoplossingen die de toekomst van gekoppelde en autonome voertuigen mogelijk maken.

Om dit aan te tonen, investeert het bedrijf uitgebreid in nieuwe geautomatiseerde controlesystemen voor zelfrijdende en semi-bestuurde auto’s en nieuwe veiligheids- en beveiligingssystemen, en voertuig-naar-voertuig en voertuig-naar-infrastructuur communicatietechnologieën. Het wordt gebruikt door de volgende merken: QNX Neutrino werkt samen met ongeveer 40 autofabrikanten, waaronder Ford en Acura, Volkswagen, BMW en BMW.

VxWorks Door WindRiver

VxWorks is een realtime voertuigbesturingssysteem (OS) dat voldoet aan de ISO 26262-veiligheidsnormen. Wind River, die het heeft gemaakt, is een wereldwijde ontwikkelaar van IoT-technologie voor veiligheidskritieke gebieden zoals auto’s.

Het besturingssysteem van het voertuig stelt autofabrikanten en makers van originele apparatuur in staat om autonome veilige, betrouwbare en betrouwbare platforms te creëren. Toshiba, Bosch, BMW, Ford en Volkswagen zijn slechts enkele autobedrijven die het gebruiken.

INTEGRITEIT Groene Heuvels

Dit realtime besturingssysteem voor auto’s is opgenomen in het Green Hills Platform voor ADAS, een kant-en-klare oplossing voor het ontwikkelen van de softwarecomponenten van veilige, krachtige en schaalbare ADAS-systemen.

Green Hills beweert dat elektronische regeleenheden van productiekwaliteit, aangedreven door het INTEGRITY-besturingssysteem van het voertuig, de ontwikkeling en het testen van missiekritieke autonome voertuigtoepassingen zullen vereenvoudigen.

Het wordt gebruikt door de volgende merken: Green Hills opereert voornamelijk via partnerschappen met OEM’s (Original Equipment Makers), Tier 1- en Tier 2-leveranciers.

NVIDIA DriveWorks-besturingssysteem

Hoewel NVIDIA niet de marktleider is op het gebied van besturingssystemen voor auto’s, kunnen we de betrokkenheid van chipmakers niet over het hoofd zien, wiens GPU’s dienen als de primaire verwerkingsmotoren in veel autonome voertuigen. NVIDIA lanceerde DriveWorks Alpha 1 in 2016, een besturingssysteem voor zelfrijdende voertuigen.

Hoewel het geen golven maakte in de auto-industrie, zijn er bijna elke maand nieuwe doorbraken in de context van dit schaalbare AI-platform voor geautomatiseerd rijden. NVIDIA DRIVE is meer dan een besturingssysteem voor auto’s: het is een enorm platform met goederen en diensten die ongetwijfeld OEM’s en Tier 1-leveranciers tevreden zullen stellen.

Het wordt gebruikt door de volgende automerken: DriveWorks wordt gebruikt door 370 autofabrikanten en Tier 1-leveranciers, ontwikkelaars en onderzoekers over de hele wereld, waaronder Tesla, Volkswagen en Mercedes-Benz.

Android Auto-besturingssysteem

Google is niet van plan te bezuinigen om de leider te worden op het gebied van besturing van autonome auto-infotainmentsystemen. Google is van plan Android Autorun uit te breiden, dat momenteel alleen compatibel is met Android-smartphones.

Dit geconnecteerde besturingssysteem voor auto’s, weergegeven op het infotainmentdisplay, geeft toegang tot het Google Play-ecosysteem en maakt verbinding met functies op systeemniveau via een verbeterde Google Assistant. Het systeem kan worden aangepast, wat het aantrekkelijk maakt voor zowel fabrikanten als eindgebruikers.

Volvo en Audi hebben afspraken gemaakt met Google om een verbeterde versie van het besturingssysteem voor voertuigen te gebruiken. Ze worden gevolgd door de alliantie Renault-Nissan-Mitsubishi, die samenwerkt met Google om het Android-besturingssysteem voor auto’s te integreren in toekomstige auto’s.

CarPlay Is Een Apple-functie

Als je hoort dat Google een nieuwe service ontwikkelt, houd dan Apple in de gaten (en vice versa). Hoewel het moeilijk is om het infotainmentaanbod van Apple te karakteriseren als een volwaardig besturingssysteem voor geconnecteerde voertuigen, heeft het bedrijf één kaart in petto: een zogenaamd geheim zelfrijdend project met de codenaam Titan.

Het is geen geheim dat Apple zijn besturingssysteem ontwikkelt om autonome voertuigen te besturen. We moeten gewoon afwachten hoe ze de CarPlay-versie uitbreiden. De volgende autofabrikanten gebruiken het: Apple CarPlay is nu beschikbaar als standaard of optionele functie in een groot aantal auto’s van meer dan 30 fabrikanten, waaronder Audi, BMW, Toyota, Nissan, Ford, Honda, Mazda en Mercedes-Benz.

RS (robotbesturingssysteem)

Laat je niet misleiden door zijn naam. Het Robotic Operating System (ROS) is geen besturingsplatform in de traditionele zin. Het is een open-sourceplatform voor softwareontwikkeling en een verzameling programmeertools die robotica mogelijk maken.

Een zelfrijdende auto bestaat uit verschillende elektronische regeleenheden (ECU’s) die verschillende taken uitvoeren, maar die als één systeem moeten samenwerken en werken. Dan komt ROS goed van pas. Het draait op een volledig gedistribueerd computermodel, wat betekent dat meerdere computers kunnen deelnemen aan controleactiviteiten terwijl ze als een enkele entiteit optreden.

De belangrijkste belemmering voor wijdverbreide ROS-implementatie in de autosector is beveiliging. Zonder een beveiligingsmechanisme om te voorkomen dat andere partijen in het ROS-netwerk infiltreren, zouden individuen er nooit voor kiezen om dit open platform hun leven toe te vertrouwen. En dat weten autofabrikanten maar al te goed. Het wordt gebruikt door deze autofabrikanten: General Motors (BMW), Ford (Ford) en Bosch.

Twee Methoden Om Autobesturingssystemen Voor OEM’s En Autofabrikanten Te Overwegen:

Autofabrikanten hebben nog steeds voldoende tijd om te beslissen over de beste aanpak voor het ontwikkelen van een auto-besturingssysteem, omdat de tijd voor wijdverbreide adoptie van besturingssystemen voor zelfrijdende voertuigen nog niet is aangebroken. Typisch, het debat draait om de kwestie van propriëtaire versus open-source software.

Bedrijven moeten beslissen of ze hun eigen besturingssystemen willen blijven ontwikkelen of een besturingssysteem willen gebruiken dat universeel toepasbaar is voor meerdere fabrikanten en modellen. Compatibiliteit met meerdere besturingssystemen, vertrouwelijkheidsovereenkomsten en standaardisatie zijn allemaal uitdagingen die samenhangen met de eerste benadering.

Als niet-automobielbedrijven hun aanwezigheid binnen de automobielsector blijven uitbreiden, kan dit tot verdere problemen leiden. Ze spelen in op de marktvraag naar onder meer augmented en virtual reality, virtual assistants en 3D-mappingproducten.

Het tweede alternatief lijkt plausibeler, vooral voor OEM’s, die soms niet over de interne mogelijkheden beschikken om hun besturingssystemen te ontwerpen. Hoewel samenwerking en samenwerking acceptabel zijn voor OEM’s, vereisen ze een cultuuromslag in een zeer competitieve industrie als de auto-industrie.

Het is een lang proces geweest voor fabrikanten om hun handelsmerken en technologie te controleren en dat zal niet veranderen. Talloze redenen hiervoor zijn onder meer bezorgdheid over veiligheid en beveiliging. We hopen dat de OEM’s en autofabrikanten in de toekomst de juiste weg kiezen voor de ontwikkeling van autosoftware.

Conclusie

Kunnen auto’s besturingssystemen gebruiken? De markt voor autobesturingssystemen is nog nieuw. Het breidt zich echter uit en wordt sterker. De auto-industrie heeft aanzienlijke financiële en technologische investeringen ontvangen om geconnecteerde besturingssystemen voor auto’s (de eerste besturingssystemen voor auto’s) en platforms voor besturingssystemen voor autonome voertuigen te creëren.

De concurrentie in de branche is hevig: IT-giganten en OEM’s, Tier 1- of Tier 2-leveranciers, startups en andere spelers strijden allemaal om het besturingssysteem voor de toekomstige auto.

Je moet het juiste besturingssysteem en de juiste softwarearchitectuur kunnen kiezen om autonoom rijden mogelijk te maken. Dit is een veelbelovende nieuwe onderneming.

Vaak Gestelde Vraag

Welk Besturingssysteem Gebruikt De Auto?

Android Automotive kan worden gebruikt zonder de Google Automotive Services, een verzameling apps en services (Google Maps en Google Play, Google Assistant en vele andere) die OEM’s in licentie kunnen geven en integreren in hun entertainmentsysteem aan boord.

Met Welk Besturingssysteem Is Tesla Compatibel?

Het autobesturingssysteem van Tesla is gebaseerd op een aangepaste versie van de Linux-distributie Ubuntu. Musk verklaarde dat Tesla van plan is het Linux-besturingssysteem voor Tesla-auto’s tegen december te upgraden naar versie 4.4. Hij verwacht dat ze de browser binnen dit tijdsbestek zullen upgraden.

Wie Ontwikkelt Besturingssystemen Voor Auto’s?

In het licht van deze verbeteringen zal de Europese markt voor besturingssystemen voor auto’s tegen 2027 25% van de hele industrie uitmaken. Enkele van de belangrijkste bedrijven in de industrie voor besturingssystemen voor auto’s zijn Vehicle Grade Linux en BlackBerry Limited.

Zijn Auto’s Uitgerust Met Een Besturingssysteem?

De volgende besturingssystemen zijn te vinden in auto’s: Windows, Windows Embedded Automotive 7 wordt gebruikt in Ford en Nissan Leaf In Vehicle Infotainment-systemen (IVI); Linux, Automotive Grade Linux-platform wordt gebruikt door Toyota; QNX- en AUTOSAR-omgevingen gebruiken Linux.