Yokohama YK-HTX Recensie. Een Veilige Keuze Voor Alle Seizoenen Voor Lichte Vrachtwagens En SUV's

%

• Comfortabel en stil
  • Ideaal voor off-road rijden op lichte en ruwe wegen
  • Betaalbare prijs
  • Uitstekende natte en droge tractie
  • Matig in sneeuw/ijs

Als uw vrachtwagen of SUV een snelweg- of stadsbewoner is, is de Yokohama YK-HTX meer dan voldoende voor de klus. Het is een beetje ruiger dan normaal en kan mild off-road rijden aan. Het is ook zeer geschikt voor stedelijke straten en snelwegen.

De Yokohama YK-HTX is een briljante hybride all-season band. De X is een hybride all-season band die echt H/T is. Ik kan me voorstellen dat de naam HTX waarschijnlijk staat voor snelweg-terrein cross-country, want dit is waar het bij de band om draait.

Eerst en vooral is de Yokohama YK-HTX een H/T-band voor pick-up trucks, bestelwagens en robuuste SUV’s. Dit zorgt voor een uitstekend comfort en weinig geluid van de weg voor lange, vermoeiende langlaufritten. De Yokohama YK-HTX heeft ook robuustere en grovere loopvlakblokken. Het is niet zo agressief als de loopvlakblokken van een echte A/T-band, maar het is groot genoeg om de boodschap van allroad-capaciteiten over te brengen.

In de war? wees niet. Als je een pick-up of SUV en cross-overs hebt, maar geen super-agressieve set terreinbanden nodig hebt (of als je het grootste deel van je rit in de straten/snelwegen maakt met af en toe off-road gebruik), is de Yokohama YK-HTX de beste keuze. perfecte band voor uw rit.

Wat Is De Geschiktheid Van De Yokohama YK–HTX Voor Ruw Terrein?

Ja, als je het hebt over grind, losse grond, gras of ander materiaal dat eruitziet als een onverharde weg. De Yokohama YKHTX kan licht tot matig offroad rijden. Het kan zeker wat meer misbruik aan dan een gewone set H/T-banden. Dat ik veel kan zeggen.

Maar als uw vrachtwagen of SUV is aangepast voor serieus off-road rijden, blaft u tegen de verkeerde boom. De Yokohama YKHTX is niet geschikt voor offroad of lichte sneeuw. Als je een robuustere en agressievere set rubber nodig hebt, moet je de Yokohama Geolandar A/Tin overwegen in plaats van de YK-HTX.

Het Kan Dikkere Sneeuw En Dieper Ijs Aan.

Nee. Ook al is de Yokohama YK-HTX een robuuste versie van een H/T-band, hij is alleen goed voor lichte sneeuw. Als je op plaatsen woont met lange winters en hevige sneeuwval, moet je gaan voor winterbanden of een agressieve set all-terrain rubber. De bandencompound die in de Yokohama YK-HTX wordt gebruikt, is buigzaam genoeg voor rijden in koud weer, maar biedt niet veel grip op wegen die bedekt zijn met diepere sneeuw.

En bovendien heeft de Yokohama YK-HTX geen M + S-classificatie, wat betekent dat de band niet bedoeld is om diepe modder en zware sneeuw aan te kunnen.

Wat Zijn De Belangrijkste Kenmerken Van De Yokohama YK-HTX?

De YK-HTX is ontworpen door Yokohama om het hele seizoen op de snelweg te rijden. Het primaire doel is bandenslijtage te verminderen en het comfort en raffinement te verbeteren. Yokohama gebruikte hiervoor een met silica doordrenkte verbinding verrijkt met Orange Oil-technologie. Deze verbinding is ontworpen om slijtage te weerstaan en de levensduur te verlengen. Het verlaagt ook de rolweerstand van het rubber om een lager brandstofverbruik te bevorderen.

Een ander echt kenmerk van de Yokohama YK-HTX is het geoptimaliseerde contactvlak met driedubbele 3D-lamellen. Dit zorgt voor een gelijkmatige slijtage en behoudt de tractie op alle wegoppervlakken. De band wordt ook geleverd met blokken met meerdere lamellen. Het biedt veel meer scherpe randen in vergelijking met andere terreinbanden op de snelweg. Dit geeft de Yokohama YK-HTX een sterkere tractie op losse, natte of uitdagende wegdekken. De band heeft ook een geoptimaliseerd zijwandontwerp en adaptieve schouderblokken om een stabiel rijgedrag te garanderen, zelfs nadat de band is versleten. Met name de schouderblokken vormen een buitenste rib die helpt het weggeluid en het gebrul van de banden te verminderen.

Kunt U Met Rust En Comfort Over Verharde Wegen Rijden?

De Yokohama YK-HTX is niet de meest comfortabele of stilste snelwegband in deze categorie. Als u comfort en rust op prijs stelt, is een set goede H/T- of snelwegterreinbanden beter voor u.

Maar ik zeg niet dat de Yokohama YK-HTX zal stuiteren en schreeuwen terwijl je rijdt. Het is verre van dit. De band is stil en comfortabel bij gemiddelde tot lage snelheden. U zult de band alleen horen brullen als u hogere kruissnelheden nadert. Bij bumper-aan-bumper rijden in steden en op de snelweg merk je niet dat de banden er zijn. Dit is een indrukwekkende prestatie gezien het stevige karakter van de Yokohama YK-HTX-banden.

Hoe Zit Het Met Droge En Natte Prestaties?

De Yokohama YK-HTX is foutloos in het droge. De Yokohama YK-HTX behoudt een stabiele grip en tractie zonder het stuurgevoel te verminderen. Handling, remmen en bochtenwerk zijn redelijk voor een band die milde offroad-paden kan overwinnen.

Hetzelfde geldt voor nat. Op nat wegdek merk je geen aquaplaning, zolang je het gas niet te hard indrukt. Let wel, deze banden kunnen de grip op kletsnatte of ijzige wegen verbreken, maar je moet zwaar zijn met het gaspedaal en de stuurinput om dit te doen. De banden kunnen worden gebruikt op natte wegen, maar zijn niet geschikt voor gladde, vettige of ijzige wegen.

Hoe Zit Het Met Bandenslijtage?

De Yokohama YK-HTX bestaat al vele jaren. De primaire klachten waren het gebrek aan sneeuw en off-road tractie, en dat is het dan ook. Deze band staat bekend om zijn uitstekende prestaties gedurende het hele seizoen met een langere slijtage. In dit opzicht levert het schoppen op. Als je het nog steeds niet zeker weet, biedt Yokohama de YK-HTX met een beperkte garantie op loopvlakslijtage van 70.000 mijl voor P/E-metrische maten en een garantie van 50.000 mijl voor LT-metrische maten.

Je kunt hier meer Yokohama YK-HTX Review zien: video’s gemaakt door Discount Tire

Moet Ik De Yokohama YK-HTX Kopen?

Het hangt allemaal af van uw rijgewoonten en behoeften. Zoals ik al zei, als je vrachtwagen of SUV een snelweg- of stadsbewoner is, is de Yokohama YK-HTX meer dan voldoende voor de klus. Als je vaak op ruige wegen rijdt of de wildernis vaak in de buitenlucht verkent, heb je een stevigere set all-terrain wielen nodig.

Maar dan komen we bij de prijs. De Yokohama YK-HTX is iets duurder dan een gewone H/T-band, maar niet veel. Ik zou het niet erg vinden om meer te betalen voor banden, vooral als het veelzijdige mogelijkheden biedt. Dit is wat de Yokohama YKHTX voor mij uitstraalt, ongeacht de prijs.