Wat Zijn De Belangrijkste Problemen Met De BMW E90 ECU?

BMW E90 ECU-problemen

De BMW E90-serie is de vijfde generatie van de BMW three Series, een reeks compacte overheidsauto’s. De auto is op de markt als touring (aangeduid als E91), auto (E92) en autocabine (E93). De E90, E92 en E93 hebben een superieure BMW-geldvoorraadversie. Zoals we allemaal weten, is luxe ingewikkeld. De BMW e90 heeft wat problemen. De meest prominente zijn echter de BMW e90 ECU-problemen.

Wat Is ECU In Een Auto?

De afkorting van ECU is motorregeleenheid. Een motorregeleenheid (ECU), ook onopvallend bekend als een motorregeleenheid (ECM), is een soort elektronische regeleenheid die een reeks actuatoren op een ingesloten verbrandingsmotor bestuurt om de beste motorprestaties te bevestigen. De ECU leest gegevens van verschillende sensoren in de motorruimte en gebruikt deze om informatie te ontcijferen met behulp van driedimensionale prestatiekaarten. Deze informatie wordt gebruikt om de motoractuators af te stellen. Vóór ECU’s werden lucht-brandstofmengsel, ontstekingstijdstip en stationair toerental automatisch ingesteld en dynamisch geregeld door mechanische en gasmiddelen.

Als het controle heeft over de brandstofleidingen, wordt het waargenomen als een elektronisch motorsysteem (EEMS). De belangrijkste rol van het mechanische systeem is het regelen van de brandstoftoevoer van de motor. We hopen dat je nu weet wat de ECU in een auto is.

Grote BMW E90 ECU-problemen

BMW ABS/DSC Pomp

Deze BMW ABS/DSC-pomp is een vrij veel voorkomende storing voor de BMW 3-Series (E90), Z4, 1-series en M5 die tussen 2005 en 2014 zijn ontworpen. Het algemene symptoom is dat de ABS-, DSC- en handremwaarschuwingslampjes goed. Als u een diagnostische scan heeft laten uitvoeren, kunt u zelfs de volgende foutcodes in het ABS-systeem laten staan; 5DF0-Hydraulische unit pompmotor en 5DF1-Hydraulische unit pompmotor connector defect. Hoewel deze foutcodes in eerste instantie kunnen verdwijnen, zullen ze steevast terugkeren en een permanent probleem worden. De BMW-hoofddealer verkoopt u een gloednieuwe unit tegen een zeer hoge prijs. Het wordt ook geleverd met een garantie van 1 jaar.

Symptomen van falen

  • De ABS- en DSC-waarschuwingslampjes branden.

Motorstoring

E90-modellen die met deze ECU zijn uitgerust, kunnen motorstoringen ervaren. Het voertuig kan ruw beginnen te lopen en een motorstoring ontwikkelen over een of meerdere cilinders en kan in de loop van de tijd meestal erger en erger worden.

U zult ontbrekende gemakssignalen in de ECU vinden wanneer u het probleem diagnosticeert met behulp van de scannertools voor mishandeling.

Als de ECU niet wordt behandeld, kan dit ertoe leiden dat de BMW E90 niet start. Communicatie met het motormanagementsysteem kan onmogelijk worden.

Het is erg duur om een voertuig te vervangen. De vervanging moet apart worden gekocht tegen extra kosten en kan alleen worden gedekt door een garantie van één jaar.

Al deze problemen kunnen worden opgelost met onze BMW ECU Reparatie voor een fractie van de kosten van een nieuwe ECU. We zullen ook alle originele cryptografie bewaren, zodat je geen modereis hoeft te maken om het gecodeerd te krijgen. We zullen uw motor-ECU elke 2-3 dagen inspecteren en repareren en bieden u een belofte van onbeperkte kilometers.

Gasklepaandrijving:

Deze gasklepactuator is een vrij algemeen nadeel voor alle BMW M5- en M3-voertuigen die zijn uitgerust met de S85- en S65-motoren. De motor kan in de slappe modus gaan als het gasklepmechanisme faalt. Dit wordt veroorzaakt door de DSC- of EML-lampjes op het instrumentenpaneel. De meest voorkomende foutcodes zijn 2B15 gasklepmechanisme Bank 3 cm & 2B16 gasklepactuator Bank 5 cm. Gewoonlijk kan de motor ongeveer vijf minuten goed draaien voordat deze symptomen optreden.

Deze gasklepactuator kan een veelvoorkomend nadeel zijn vanwege een stijlfout vanaf het moment dat de interieurversnellingen aanvankelijk in de fabriek werden gemaakt, waardoor ze vroegtijdig verslijten en de interne fysica die het mechanisme beheert, overbelasten. Nadat we uw eigen gasklepmechanisme hebben gebouwd, hebben we de neiging om alle interne elementen te vervangen door versies met een hogere rating, om er zeker van te zijn dat het mechanisme niet opnieuw zal falen.

Symptomen van falen

  • Vermogensverlies
  • Een voertuig dat in de slappe modus gaat
  • DSC & EML-lampje aan.

Turbo-actuator

Dit is een zeer normale storing voor alle BMW drieserie diesel die tussen 2005 en 2010 is ontworpen. De motor zal met tussenpozen en plotseling vermogen verliezen als het mechanisme uitvalt. Hierdoor kan de motor de helft van zijn totale HP voelen, wat behoorlijk verontrustend is. Het is mogelijk om de motor uit te zetten en even te laten draaien. Het zal echter niet verbazen dat het probleem niet verdwijnt. De storing wordt steeds erger en frequenter.

De belangrijkste dealers van BMW kunnen BMW verzoeken het probleem op te lossen met een compleet nieuwe turbokit, tegen hoge kosten. Turbo-actuators worden niet afzonderlijk van turbochargers verkocht, wat betekent dat u gedwongen moet worden om een volledige kit aan te schaffen, zelfs als uw eigen turbo slim blijft.

Stuurbekrachtigingsrekken

Deze BMW three Series, one Series en Z4 elektrische stuurbekrachtigingsrekmotor kan een veel voorkomende fout zijn voor de bouw van 2006 2016.

Volledig en onvoorzien verlies van stuurbekrachtiging, veroorzaakt door het falen van dit apparaat, kan ertoe leiden dat de besturing ongeloofwaardig wordt bij lage snelheden, waardoor de manoeuvreerbaarheid vreselijk moeilijk wordt, vooral wanneer u probeert te parkeren.

Gebrek aan communicatie met een diagnostisch instrument kan erop wijzen dat de stuurmotor niet goed werkt. Deze veel voorkomende storing is de oorzaak van het falen van het stuurhuis van de BMW E90 of E92. Het zal meestal leiden tot lange identificatietijden en arbeidstijd.

Symptomen van falen

  • De stuurbekrachtiging kan geheel of met tussenpozen verloren gaan
  • Waarschuwingslampje stuurbekrachtiging

De BMW E90 ECU Repareren

Het is natuurlijk kostbaar om BMW E229 cms-problemen op te lossen. ECU repareren zal vreselijk prijzig zijn. De kosten van de reparatie halverwege zijn ongeveer afhankelijk van het merk en model van uw voertuig. Gelukkig wordt de ECU in een aantal gevallen gerepareerd of opnieuw geprogrammeerd. Zo wordt voorkomen dat een ECU echt moet worden vervangen.

Gemiddelde Garagekosten

U zou verwachten te betalen tussen en bij een winkel of servicecentrum in de buurt, gewoon om de ECU te laten inspecteren en testen. In verschillende gevallen kan de defecte ECU worden gerepareerd of opnieuw geprogrammeerd, en dit soort reparaties kunnen soms tussen de twee inlopen, rekening houdend met de bouw en het model van uw voertuig. In het onwaarschijnlijke geval dat de ECU moet worden vervangen, voegt u de arbeidskosten toe om de ECU te installeren en te programmeren.

Online ECU-reparatieservices

Tegenwoordig zijn er verschillende online bedrijven die bovendien ECU-reparatieservices aanbieden . Bij deze bedrijven kunt u uw ECU voor reparatie naar hen opsturen. Zij doen het werk, dus stuur het naar u terug. Online reparatieservices zijn beschikbaar voor veel automodellen. Zij kunnen de ECU repareren of herprogrammeren. Er zijn echter dienstverleners die hun diensten veilen op sites zoals eBay die het werk voor ons doen voor slechts

Conclusie

Zoals u ziet, zijn ECU of DME-besturingsmodule de meest luxueuze uitvindingen van dit tijdperk, daarom is het veel gecompliceerder om met hun problemen en oplossingen om te gaan, en natuurlijk zullen veel vragen hierover in uw geest met betrekking tot deze grote uitvindingen. Nu kent u de BMW E90 ECU-problemen.

Vaak Gestelde Vraag

Hoe Reset Ik Mijn BMW ECU?

Om de ECU te resetten, maakt u de minpool van de batterij ongedaan en wacht u 10-15 minuten. U kunt ook de negatieve en positieve lijnen ongedaan maken en vervolgens doorgaan met het wegslijpen van de resterende kracht.

Is Het Een Goed Idee Om Je ECU Te Resetten?

Het resetten van de ECU zorgt er niet voor dat de ECU motorveranderingen sneller ontdekt. De ECU volgt meestal geleidelijke veranderingen in de actuatoren en sensoren van de motor. De ECU wordt enthousiast van een instelling en verandert vaak de trimwaarden.

Welke ECU Is Het Beste Voor BMW?

Een motorregeleenheid (ECU), ook wel motorregeleenheid of ECM genoemd, is een type elektronische beheereenheid die een aantal actuatoren in een verbrandingsmotor regelt om optimale motorprestaties te garanderen. De belangrijkste rol van het brandstofinjectiesysteem is het regelen van de motorbrandstof.

Is Er Een ECU Voor De BMW E90?

Zoek de ECU. De ECU bevindt zich onder een zwarte plastic kap op het reizigersfacet op de rand van de firewall. Haal de quilt weg door de clip aan de voorkant los te maken, en ook de clip aan de achterkant.

Hoe Reset Ik Mijn E90-computer?

Volg onderstaande stappen om een BMW computer te resetten.
Draai uw sleutel naar de accentpositie zodra de lichten en radio weer aangaan (voordat u de auto start).
Houd de Trip-knop op het bord ingedrukt totdat het rode lampje gaat branden.
Houd de Trip-knop een tweede keer ingedrukt totdat uw computer is gereset.