Wat Is Het Verschil Tussen Remblokken En Schoenen? Gids

Er Is Een Verschil Tussen Remblokken En Schoenen:

Remschoenen en remblokken zijn de twee belangrijkste componenten van het remsysteem van elke auto. Afhankelijk van het voertuig kan het remsysteem een trommel of schijf zijn. De trommelrem heeft remschoenen , terwijl de schijfrem remblokken heeft . Is er een verschil tussen remblokken en schoenen ?

Hoewel ze verschillende bedieningsmechanismen en ontwerpen hebben, is het basisdoel van beide componenten om een voertuig te vertragen en te stoppen. Nou praten over hoe ze verschillend zijn, terwijl het uitvoeren van hetzelfde. Veel mensen beschouwen hun auto-onderbrekingen als een gegeven, zelfs als ze in goede staat verkeren.

Verschil Tussen Remblokken En Schoenen

Remschoenen en remblokken onderscheiden zich door de richting van de kracht. Terwijl remblokken ervoor zorgen dat de auto niet dichter bij elkaar komt, stoppen remschoenen de auto door naar buiten te duwen. Remblokken worden rond een schijf geplaatst die een rotor wordt genoemd, in plaats van in een trommel.

Het remsysteem van uw auto is een essentieel onderdeel. Het beschermt u en andere weggebruikers. Het is gemakkelijk om in de war te raken over het probleem met remblokken en schoenen. Het is belangrijk om te begrijpen dat remschoenen en remblokken verschillende dingen zijn, ook al doen ze precies hetzelfde.

Deze tutorial legt de verschillen uit en hoe ze werken. In dit boek wordt alles uitgelegd wat u nodig heeft over remblokken en remschoenen en het belang ervan.

Wat Zijn Remblokken En Wat Zijn Hun Functies?

Remblokken zijn platte stukken staal met aan één zijde een dikke laag frictiemateriaal die wordt gebruikt in schijfremsystemen. Het type frictiemateriaal dat wordt gebruikt, is afhankelijk van de voertuiggrootte en het type, evenals het type remklauw.

Het schijfremsysteem wordt geactiveerd door de bestuurder het rempedaal in te trappen. Duw de hoofdcilinder er tegenaan. Het is eigenlijk een zuiger die is ingesloten in een remvloeistof. Als gevolg hiervan vertraagt het wiel. De energie van uw auto wordt bij stilstand omgezet in warmteverspilling.

Dit type rem heeft een groter remvermogen dan trommelremmen, omdat de schijf een kortere afkoeltijd heeft. Door het gebruik wordt de laag frictiemateriaal na verloop van tijd dunner en moeten de remblokken uiteindelijk worden vervangen.

Wat Zijn Remschoenen En Wat Zijn Hun Functies?

Remschoenen brengen de remvoering over in remtrommelsystemen. Ze zijn gemaakt van een gebogen stuk metaal met aan de ene kant frictiemateriaal. Het trommelremsysteem heeft een wielcilinder die de remschoen naar de binnenkant van de trommel dwingt wanneer de bestuurder remt.

Wanneer de auto remt, zorgt wrijving tussen de trommel en de voering ervoor dat er energie wordt toegevoegd.

Remschoenen worden vaak gebruikt voor de achteras, vooral omdat de meeste moderne auto’s abrupter op hun voorwielen remmen, waardoor de hitte die de achterremmen moeten weerstaan, wordt verminderd. Naast het feit dat ze efficiënter zijn als parkeerrem, zijn trommelremsystemen minder duur om te maken.

Verschil Tussen Remschoenen En Remblokken

Voor Of Achter

Ondanks de vele voordelen van remschoenen, hebben trommelremmen achter- of vierwielaandrijving nodig. Deze remmen kunnen niet voorin een auto worden gebruikt. Als u voertuigen met voorwielaandrijving heeft met remmen die aan de voorkant moeten worden gebruikt, zijn remblokken vereist.

Bovendien kunt u de twee niet samen gebruiken, dus als uw auto trommelremmen heeft, kunt u er geen remblokken op gebruiken en kunnen schijfremmen niet worden gebruikt met remschoenen. Als gevolg hiervan is het een belangrijk element bij het kiezen tussen deze twee soorten remmen om te weten waartoe uw auto in staat is en wat voor soort aandrijving deze heeft.

efficiëntie

De remschoen is gemaakt van een duurzaam materiaal dat veel wrijving kan weerstaan. U kunt ook zien wanneer de schoen versleten raakt, omdat deze een zwakkere stop heeft en meer pedaalcontact vereist.

Dit maakt de schoen betrouwbaarder dan de duidelijk gemarkeerde pad. Hoewel het vervangen van de pad gemakkelijker is en alleen kan worden gedaan, hoeft de schoen minder vaak te worden vervangen.

Wrijving

De beste reden om een remschoen te gebruiken is dat deze bestaat uit een stof die de trommel wrijving geeft. Er is wat wrijving op de pad, maar lang niet zoveel als in de schoen. Dit betekent dat wanneer je een sterke pauze nodig hebt, de schoen de sterkste tractie en kracht zal hebben, terwijl de pad het langzaamst stopt.

Omdat het remblok druk uitoefent op de schijf om deze in de auto te duwen, is er minder wrijving met het remblok dan met de schoen. De pad is onderhevig aan veel belasting, dus u kunt slijtage verwachten.

Positie

Het fundamentele onderscheid tussen de twee soorten remblokken en remschoenen is waar ze in het voertuig zijn geïnstalleerd. Remschoenen zijn ontworpen om op trommelremmen te passen. Schijfremschoenen daarentegen worden bovenop geplaatst en brengen de schijven onder druk wanneer ze worden aangebracht.

Zijn Remblokken En Schoenen Hetzelfde?

De richting van de kracht is het belangrijkste onderscheid tussen remschoenen en remblokken. Terwijl remblokken ervoor zorgen dat de auto niet dichter bij elkaar komt, stoppen remschoenen de auto door naar buiten te duwen. Remblokken worden rond een schijf geplaatst die een rotor wordt genoemd, in plaats van in een trommel.

Wat Zijn Remblokken En Schoenen?

Remschoenen gaan in de remtrommel en remblokken gaan in de remklauw die de remschijf omringt. Remschoenen gaan over het algemeen langer mee dan remblokken. Doordat ze op de achteras zijn gemonteerd, werken remschoenen veel minder efficiënt.

Remvoering Versus Remblok

In deze illustratie van een schijfrem van een auto is het remblok de zwarte substantie die wordt vastgehouden door de rode remhendel. De remvoering van het blok komt in contact met de remschijf (rotor) wanneer de rem wordt aangetrokken.

Conclusie

Er zijn verschillende redenen waarom u ervoor zou kiezen om remschoenen te gebruiken in plaats van remblokken. Hoe herken je het verschil tussen remblokken en schoenen ? Het is gemakkelijk om een beslissing te nemen als je eenmaal alle informatie hebt.

Omdat de twee elkaar niet hinderen, kun je desgewenst zowel pads als schoenen in dezelfde auto gebruiken; het is bijvoorbeeld normaal om de ene te gebruiken voor noodremmen en de andere voor gewoon remmen.

Moderne auto’s hebben een remschoen of gecombineerde remschoen in hun noodsysteem. Dit wordt als veiliger beschouwd dan pads omdat het een meer consistente stop veroorzaakt.

Hoewel u de remblokken of -schoenen op hetzelfde wiel niet kunt verwisselen, is het wel mogelijk om dit op verschillende wielen te doen door zowel remblokken met trommelremmen als remschoenen met schijfremmen te gebruiken. In feite gebruiken veel auto’s, vooral kleinere voertuigen, een combinatie van beide, met schijfremmen op de vooras en trommelremmen op de achteras.

Vaak Gestelde Vraag

Moet Ik Remschoenen Of -blokken Kopen?

Trommelremmen vereisen een voertuig met achter- of vierwielaandrijving; Voorwielaangedreven voertuigen hebben vaak remblokken nodig in plaats van schoenen. Bovendien kun je niet mixen en combineren. Trommelremmen kunnen niet worden gebruikt met remblokken en schijfremmen met remschoenen kunnen niet worden gebruikt.

Zijn Alle Auto’s Uitgerust Met Remschoenen?

Schijfremmen voor zijn standaard op alle nieuwe voertuigen en lichte vrachtwagens. De meeste auto’s hebben ook schijfremmen achter, terwijl sommige goedkopere modellen nog steeds trommelremmen achter hebben. Het is normaal om de remblokken te vervangen door schijfremmen. Indien nodig kunt u de remschijven met een draaibank weer dekken.

Als Het Om Remschoenen Gaat, Hoe Lang Gaan Ze Mee?

Remblokken en remschoenen kunnen in stedelijke omgevingen tussen de 30.000 en 35.000 km meegaan. Remmen kunnen 80.000 mijl of meer meegaan in minder veeleisende scenario’s, zoals reizen op de snelweg bij weinig verkeer.

Hoe Vaak Moeten Remschoenen Worden Vervangen?

Remschoenen en -blokken kunnen bij sommige voertuigen tot 50.000 mijl worden gebruikt, terwijl andere slechts 10.000 mijl meegaan. Uw rijstijl, remblokkwaliteit, voertuiggewicht, rijomstandigheden en rijstijl hebben allemaal invloed op de tijd tussen remblok- en schoenvervanging.

BREMBO P 06 090 remblokken
  • Remsysteem: trw
  • Voor artikelnummer: P 06 090
  • Hoogte 1 [mm]: 44.7
SMOTIVEPRO Universele remzuiger, 0-85 mm schijfremvoering spreider, remzuigerstrooier voor de inbouw van remblokken, geschikt voor veel auto's en bestelwagens
  • Praktische functie: vervang je remblokken sneller door de binnenste remvoering...
  • Professionele schijfremblokverdeler: bovendien gebruikt het...
  • Zeer sterk materiaal: chemisch gezwart chroom-molybdeen-stalen spreidplaten,...
  • Eenvoudig te bedienen: met ons handgereedschap voor automatische remklauwen is...
  • Breed gebruik: het remklauwgereedschap is compatibel met auto's, vrachtwagens en...
CLIFE Remklauw auto ratel type remzuiger tang spreker scheider
  • Geschikt voor bijna alle gangbare voertuigtypen met zwevende en vaste remklauwen...
  • Robuust ontwerp met geharde terugstelplaten, voor schadevrij terugstellen van...
  • Is nodig voor onderhoudswerkzaamheden en bij het vervangen van remblokken, geen...
  • Spindelratelmechanisme (omkeerbaar) vermindert de benodigde kracht
  • Werkbereik 40 - 68 mm
Bosch BP318 Remblokken - Vooras - ECE-R90 gecertificeerd - 1 set van 4 remblokken
  • Afmetingen vooras: hoogte 51,7 mm, breedte 137,1 mm, dikte 18,8 mm/n° WVA:...
  • Leveringsomvang: 1 set van 4 pads, 2 bouten/schroeven
  • ECE-R90 gecertificeerde remblokken
  • Ontworpen en vervaardigd volgens de specificaties en productienormen van het...
  • Optimale prestaties en veiligheid vanaf de allereerste remwerkzaamheden dankzij...
  • Veiligheid eerst: consistente remprestaties in elke situatie
  • Geoptimaliseerd comfort: premium geluid en judder gedrag, goed en comfortabel...
  • Gebruik de voertuigidentificatie om de compatibiliteit met uw voertuig te...
  • Alle werkzaamheden mogen alleen worden uitgevoerd door opgeleide specialisten
Auto Remblokken Tester, Trommelremblokken Diktemeter Tijdbesparende Tester Meetinstrument Automotive Meting
  • 【UITSTEKEND ONTWERP】 Meetinstrument voor het meten van remblokken voor...
  • 【TOEPASSINGEN】 Remvoering diktemeter is geschikt voor interne en externe...
  • 【GEMAKKELIJK TE BEDIENEN】 Dankzij het slanke ontwerp kan de...
  • 【HOGE PRESTATIES】 Het meetinstrument voor meetremblokken voor auto's is zo...
  • 【KWALITEITSBORGING】 Controleer de montage zorgvuldig voordat u koopt. Als...
ANCEL BD500Pro OBD2 Bluetooth 5.0 Adapter Scanner voor VW/Audi/Skoda/Seat Auto Diagnostische EOBD OBDII Auto Diagnostisch Hulpprogramma met EPB Remblok Vervanging Throttle Leren Service Reset
  • 【GRATIS WEBCAM + GEWELDIG CADEAU-IDEE】 Klik gewoon op "HUIDIGE AANBIEDINGEN"...
  • ➤【Professionele VAG Diagnose + Volledige Systeemdiagnose】ACNEL BD500...
  • ➤【3 Reset Service Functies + 7 Andere Functies】ANCEL BD500Pro Bluetooth...
  • ➤【Ondersteunt alle OBD2-functies】ANCEL BD500Pro OBD2 Bluetooth-adapter is...
  • ➤【Latest Bluetooth 5.0 Technology】This OBD2 diagnostisch hulpprogramma is...
  • 【Gelieve nota】 Beste klant, als u niet tevreden bent met uw BD500PRO en deze...
  • 【Warme tips】 Controleer voor aankoop de compatibiliteit met uw automodel....
Rodło Auto wielkeggen remblok tot 3.5 t met veiligheidsrem Wielkeg Auto caravan 1 stuk Willekeurige kleur
  • - Compact en eenvoudig te installeren
  • - Auto wiggen zijn een must voor elke bestuurder en een handige uitrusting voor...
  • - Gemaakt van uiterst duurzame materialen: polypropyleen en polyamide
  • - Ze nemen niet veel ruimte in de kofferbak in, zodat elke bestuurder ze altijd...
Brembo P59080 0 remblokken, aantal 4
  • ECE - R90 normconform, in OE-kwaliteit
  • WVA No: 25096-25097-25098
  • OE-remsysteem: Teves
  • Met akoestische slijtage-indicator
  • Met slijtage-indicator geïntegreerd of bijgevoegd
Autoremmeter Remdiktemeter, Auto-remblok Dikke Meetmeter, Remdiepte-meetmeter voor Interne en Externe Remblokken
  • [Praktische autoremmeter]: dit is een behoorlijk praktische autoremmeter, het is...
  • [Eenvoudig handig in gebruik]: het is vrij eenvoudig en handig om deze...
  • [Kwaliteitsbetrouwbaar]: deze auto-remblok dikke meetmeter is gemaakt van...
  • [Brede toepassing]: dit is een geweldige praktische dikke meetmeter voor...
  • [Bevredigende garantie]: wij zijn een klantgericht bedrijf dat toegewijd is om...
FERODO FDB4697 Remblokken
  • Remsysteem: ATE
  • Inspectie Tag: R90 gehomologeerd
  • Lengte [mm]: 123
  • Dikte [mm]: 16,6
  • Slijtagewaarschuwing Contact: niet voorbereid op slijtage-indicator
  • Gewicht [kg]: 1.128
  • Breedte [mm]: 57
  • WVA Nummer: 25009/25011