Ruthenium Spark Plugs Review - Zijn Ze Goed?

Laat u niet misleiden door het kleine formaat van de bougies! Aspark plugor asparking plois een apparaat dat elektrische stroom van het ontstekingssysteem naar de verbrandingskamer van de motor met vonkontsteking levert. Dit wordt gedaan om het gecomprimeerde brandstof- / luchtmengsel te ontsteken door een elektrische vonk terwijl de verbrandingsdruk in de motor blijft.

Bougies zijn essentieel om de levensduur van de motor te verlengen. Ze zullen maximale prestaties en duurzaamheid bieden.

Na onderzoek naar bougies, ontdekte ik dat elke motor een vervanging nodig heeft. Ik begon mijn zoektocht om de beste bougies te vinden en vond het ruthenium. Ze zijn goedkoper en toch superieur aan de iridium. De iridium bougies, ook geproduceerd door NGK, zijn duurder dan het ruthenium.

Omdat de genetische samenstelling van ruthenium moeilijker is dan die van iridium, stappen mensen over op ruthenium vanwege de hogere weerstand tegen slijtage.

Wat Is Een Ruthenium-bougie?

Bougies worden bijgewerkt met nieuwe legeringen die zorgen voor een langere levensduur, betere prestaties en een betere vonkvoortplanting. De bougies van de volgende generatie van NGK staan nu bekend als ruthenium-bougies. Deze bougies zijn gemaakt van rutheniumelektroden.

Ruthenium, ook bekend als een chemisch element, heeft het symbool Ru en het atoomnummer 44. Het is dus een uitstekende keuze geweest om ze in elektrisch contact te gebruiken om ze slijtvast te maken.

Kenmerken Van Ruthenium-bougies

Moderne motoren hebben meer vermogen nodig en verbruiken minder brandstof. Dit verkort de levensduur van platina- of iridiumbougies. Ruthenium-bougies kunnen op dit gebied een aanzienlijk verschil maken. Het biedt superieure oxidatieweerstand en geavanceerde technologie voor hoge ontvlambaarheid voor een langere levensduur met twee verschillende ontwerpen.

DFE- EN PSPE-tipontwerp

U kunt een ontwerp vinden met de naam DFE of dubbele fijne elektrode. Het kan tegelijkertijd de ontvlambaarheid maximaliseren en de emissies verminderen voor motoren met een lage temperatuur. Deze door NGK gepatenteerde configuratie is geschikt voor toepassingen zonder turbo.

Een ander ontwerp is de PSPE, oftewel geprojecteerd vierkant platina electro. Dit ontwerp is ideaal voor supercharged en turbo-aangedreven motoren.

Betere Duurzaamheid

Rutheniumlegering biedt een grotere slijtvastheid dan de andere materialen van de platinafamilie. Deze bougies zijn volgens NGK duurzamer dan andere bougies van loodmetaal. Het is 2 keer duurzamer dan een iridiumvonk en 4 keer langer dan standaard nikkelelektroden. Ruthenium presteert ook beter bij hogere temperaturen.

Hogere Ontvlambaarheid

Deze bougies hebben een hoger ontstekingsniveau, wat zorgt voor een maximale verbranding van de brandstof. Dit resulteert in een snellere gasrespons, betere acceleratie en een koudere start.

De koude start is sneller en u zult de eerste minuut na het starten minder geur van ruw gas in de uitlaat krijgen. En tijdens het terugschakelen op lage snelheid of automatisch terugschakelen, kun je een gedragen start opmerken.

Hoe Ruthenium-bougies Te Gebruiken

Het rutheniumlichaam van rutheniumbougies heeft een porseleinen isolator. Na het geven van een kick of spanningstoevoer krijgt het rutheniumlichaam de spanning ongeveer 20000-40000V. Deze enorme hoeveelheid spanning wordt vervolgens door de rutheniumelektrode geleid, die is omgeven door porselein en hoogwaardig aluminiumoxide-keramiek.

Het werkt als een isolator en is bestand tegen het lekken van spanning, wat kortsluiting kan veroorzaken. De geribbelde vorm van deze isolator betekent dat de enorme spanning verder moet reizen om de aardelektrode te bereiken.

Wanneer elektriciteit van bovenaf stroomt, stroomt het naar de basis en probeert het naar de aardelektrode te springen. De spanning stroomt snel door de opening en ioniseert deze. Hierdoor ontstaat een ontsteking, die benzine of benzine ontsteekt. De brandstof produceert energie door verbranding en de motor maakt gebruik van het vermogen om te draaien.

Opmerking: Pas op voor spanningslekken. Vervang en reinig uw bougie om de dag voor soepel gasgeven. Als in de handleiding wordt voorgesteld de bougie elke km te vervangen, moet u deze na een reis van km vervangen. Want als het voertuig niet mobiel is in het verkeer, loopt de motor nog en is de bougie aan slijtage onderhevig.

De Ruthenium Bougies Die Je Kunt Kopen:

NGK heeft een aantal geweldige producten op de automotive aftermarket gebracht voor het leveren van vermogen voor de motoren van vandaag. Ruthenium HX is er een van. Deze heeft een superieure oxidatieweerstand met DFE- en PSPE-tipontwerpen. De geavanceerde technologie met hoge ontvlambaarheid en verbeterde blaarvorming/anti-peeling-functie hebben het tot onze favoriet gemaakt.

Wat Zijn De Voordelen Van Het Gebruik Van Ruthenium-bougies?

  • Brandstofverbruik verhogen: Oude bougies werken niet zo goed als nieuwe. Uw motor zal efficiënter werken als u de versleten pluggen vervangt door ruthenium-pluggen. Dit kleine accessoire zal het brandstofverbruik op de lange termijn verbeteren.
  • Toenemende motorrespons: u ervaart een soepele acceleratie en reactievermogen wanneer u het gaspedaal indrukt.
  • Vermindert ruw lopen: De ruthenium-exemplaren zorgen voor voldoende ontsteking om het verbrandingsproces van uw motor te starten. Uw gereedschap kan ook ruw stationair draaien.
  • Verlaag het risico op schade aan de componenten:Vervang uw defecte bougie door de ruthenium-bougies. De eerste kan misfires, matte acceleratie en andere ontstekingsproblemen veroorzaken.
  • Verbetering van de betrouwbaarheid: de bougie is een essentieel onderdeel om uw auto te starten.

Belang En Gebruik Van De Bougieopening

Om de prestaties van de motor te verbeteren, moet u nogmaals controleren of de pluggen de juiste opening hebben. De opening zorgt voor de juiste spanning die de brandstof ontsteekt en de verbranding genereert om de motor te laten draaien.

Het verkeerd afstellen van de afstand tussen de bougies kan schade aan uw motor veroorzaken. Een te kleine afstand, een te zwakke vonk is om het verbrandingsproces in de motor te voltooien. Voor grotere openingen kunt u bij hogere snelheden misfires tegenkomen.

Vanwege de consolidatie van de onderdelen is het fabrieksgat mogelijk niet altijd de juiste voor uw motor. De instelling van de tussenruimte varieert van voertuig tot voertuig, maar de meeste liggen ergens tussen 0,028 en 0,060. Raadpleeg altijd de gespecificeerde elektrodenafstand op de emissiesticker van uw motor. De hoeveelheid aangedraaide bougies hangt af van de grootte van de bougies en het type bougiezitting.

Veelgestelde Vragen

Wat zijn de problemen van een defecte bougie?

A: Sommige symptomen worden hieronder vermeld :

  • Terugslag tijdens acceleratie
  • Nauwelijks starten van uw motor of ruw stationair
  • Een aanzienlijke daling van het brandstofverbruik
  • Als het voertuig niet zo goed loopt als gewoonlijk

Hoe vaak moet ik mijn ruthenium-bougies vervangen?

A: De verandering is afhankelijk van het type bougies in uw voertuig. Zeer efficiënte bougies gaan langer mee dan de gewone. De meeste monteurs raden aan om uw ruthenium-bougies elke 100.000 mijl te vervangen. Dit interval kan variëren als uw motor niet in zijn beste staat is. Controleer ze op slijtage en vervang ze indien nodig.

Conclusie

U kunt een laag brandstofverbruik en schade aan uw voertuigcomponenten ervaren als u defecte stekkers negeert. Het is dus cruciaal om de slechte pluggen onmiddellijk te vervangen. En welke zal tegenwoordig beter zijn dan de nieuwste rutheniumbougies?

Ruthenium-bougies zijn de nieuwste vooruitgang in bougietechnologie. De speciale elektroden van een rutheniumlegering gaan over het algemeen 2x langer mee dan de huidige iridiumbougies en 4x langer dan standaard nikkelelektrodebougies. Deze bougies kunnen worden beschouwd als bougies voor de hele levensduur vanwege hun verhoogde slijtvastheid.