Review Van Firestone Champion Fuel Fighter. Uitstekende Brandstofbesparende Band

• Droog asfalt heeft uitstekende grip en tractie.
  • Duurzaam loopvlak
  • Het is soepel en stil
  • Verbeterd brandstofverbruik
  • Slechtere tractie op nat wegdek en in de sneeuw dan de beste toerbanden
  • Lagere garantie op loopvlakkleding dan zijn premium rivalen

Firestone heeft een zeer uitgebreide portfolio van all-season banden, waarvan sommige vergelijkbaar zijn met de beste premium producten in hun respectievelijke categorieën. Sommige banden zijn niet zo indrukwekkend als andere, zoals de FR710-passagiersband die in bijna elke categorie wordt verslagen. Firestone biedt ook de Champion Fuel Fighter aan, een toerband voor alle seizoenen met betere prestaties dan de FR710. Het is iets duurder dan zijn voorganger, maar biedt veel betere algehele prestaties.

Interessant is dat de naam Champion dateert uit de eerste helft van de vorige eeuw, toen Firestone een van de grootste bandenfabrikanten was. Firestone is vastbesloten om de beste te zijn in standaard toeren en heeft de beslissing genomen om de naam opnieuw te gebruiken. De Champion Fuel Fighter moet veel dingen goed kunnen doen om dit doel te bereiken.

Het moet onder alle omstandigheden betrouwbare tractie, grip en remmen bieden. Dan moet hij, zoals alle toerbanden, ook uiterst stil en comfortabel zijn, zelfs bij zeer hoge snelheden. En natuurlijk moeten het ook duurzame standaard toerbanden zijn, die gewoonlijk meer dan vijf jaar in het hele seizoen meegaan, en soms zelfs meer (als u ze niet in de winter gebruikt). We zullen al deze problemen behandelen in onze gedetailleerde Firestone Champion Fuel Fighter review.

Voordat we dat doen, moet u er rekening mee houden dat deze band bedoeld is voor bestuurders van personenauto’s die het hele jaar door een betrouwbare en comfortabele oplossing willen. Er zijn veel maten van de Champion, die op verschillende voertuigen kunnen worden gebruikt. Dat gezegd hebbende, zijn de belangrijkste categorieën waarin ze vallen subcompacte en compacte auto’s, middelgrote sedans, minibusjes, cross-overs en zelfs enkele coupés.

Toyota Corolla is het eerste voertuig dat in je opkomt.

Dat is eerlijk gezegd een zeer uitgebreid assortiment, wat verwacht mag worden van een standaard toerband. Dat gezegd hebbende, hoewel sommige maten geschikt zijn voor premium sportieve sedans zoals de BMW 3-serie en Lexus IS, moeten we zeggen dat de Firestone Champion Fuel Saver niet het sportieve gevoel achter het stuur biedt, noch de hoge mate van grip en tractie die bestuurders van deze voertuigen verwachten.

Wat Zijn De Kenmerken Van De Firestone Champion Fuel Saver?

Volgens Firestone is de Champion Fuel Fighter een standaard toerband voor alle seizoenen die het hele jaar door capaciteiten biedt, een lange loopvlakslijtage, een lager brandstofverbruik en een comfortabele en stille rit biedt. Ze gaan verder met te zeggen dat de Champion is gebouwd om lang mee te gaan, ondersteund door de 70.000 mijl loopvlakgarantie, de langste van hun hele portfolio op dit moment.

Het eerste dat opvalt, zelfs in de naam, is de Fuel Fighter-technologie. De Fuel Fighter-technologie vermindert de rolweerstand, wat bijdraagt aan een lager brandstofverbruik. Het heeft echter geen invloed op de grip, tractie of remprestaties. Fuel Fighter is gemaakt van Fuel Fighter Sidewall-technologie die het samengestelde ontwerp optimaliseert om de efficiëntie te verhogen en Fuel Fighter Steel Cord, dat kracht geeft en de band lichter maakt. Het met silica versterkte Long-Link Carbon loopvlakmateriaal, dat tot de meest geavanceerde in deze branche behoort, is een grote hulp.

Het loopvlakontwerp is symmetrisch en het belangrijkste doel is gemakkelijke rotatie. Firestone zorgde ervoor dat het loopvlak diep genoeg was om uitstekende tractie te bieden in zowel natte als winterse omstandigheden. Om de weerstand tegen aquaplaning te maximaliseren, is de Champion Fuel Fighter uitgerust met vier omtrekgroeven die het water uit de band leiden voor een betere grip in natte omstandigheden. Het volledige profiel wordt gebruikt voor tractie op sneeuw.

De Firestone Champion Fuel Fighter is vergelijkbaar met standaard toerbanden. Het heeft een een- of tweelaags polyester body (afhankelijk van de maat) en twee stalen riemen aan elk uiteinde met nylon versteviging.

Wat Zijn Onderhoudsindicatoren?

Firestone weigert slijtage-indicatoren te gebruiken op standaard toerbanden, ook al hebben premium modellen die wel. Ze raden aan om de penny-test te gebruiken om de profieldiepte te bepalen. Om de test uit te voeren, steekt u een cent in de groeven van het loopvlak van de band. Als het loopvlak van de band minimaal de kop van Abraham Lincoln raakt, is de profieldiepte van de band minimaal 2/81 cm. Deze test werkt zeker prima, maar we hadden nog steeds graag slijtage-indicatoren gehad zoals tegenwoordig in de meeste moderne banden.

Positief is dat de Champion Fuel Fighter op dit moment de beste garantie heeft van alle Firestone-banden, namelijk 70.000 mijl of 5 jaar. Dit is een redelijk goed resultaat voor de prijs, maar het loopt nog steeds achter op andere standaard toerbanden. De Continental TrueContact wordt geleverd met een verbluffende garantie van 90.000 mijl op loopvlak, en er zijn enkele budgetbanden met een garantie op loopvlak van 70.000 mijl. Toch melden gebruikers over de hele wereld dat de levensduur van het loopvlak van de Champion uitstekend is, niemand meldt grote problemen met slijtage.

Firestone biedt ook gratis uitlijning voor de levensduur van uw voertuig, op voorwaarde dat u alleen Firestone-banden gebruikt. Dit is iets dat andere fabrikanten niet aanbieden en is zeker welkom, vooral omdat de banden op die manier veel langer meegaan.

Het Is Geschikt Voor Off-road Rijden.

Firestone’s Champion Fuel Fighter is verkrijgbaar in maten die passen op de meeste compacte crossovers. Het is echter niet ontworpen voor off-road gebruik. Dit is in de eerste plaats een op de weg gerichte band, wat betekent dat uitstapjes buiten de weg beperkt moeten blijven tot licht terrein. De Champion Fuel Fighter kan nog steeds worden gereden op grind zoals veel toerbanden. We moeten zeggen dat het onder deze omstandigheden behoorlijk capabel is vanwege het diepere profiel dan andere banden in deze categorie.

Als u echter op grind rijdt met deze banden aan uw auto, raden we u aan ervoor te zorgen dat u de snelheidslimieten niet overschrijdt.

Wat Gebeurt Ermee Op Droog Asfalt

Het is eigenlijk best goed. De Champion Fuel Fighter is niet de beste toerband in deze categorie, maar hij concurreert zeker met de besten. Responsiviteit is erg goed voor een toerband, wat niet verwonderlijk was, gezien het feit dat de goedkopere FR710 ook erg responsief was. Dit betekent ook dat de Champion een stabiel gevoel biedt bij hogere snelheden, wat hem vooral goed maakt voor gebruik op de snelweg.

Zelfs op grotere voertuigen is de tractie uitstekend. De grip is iets slechter in vergelijking met de beste toerbanden op de markt, maar nog steeds erg goed voor dagelijks gebruik. Wat nog belangrijker is, de Champion Fuel Fighter biedt sterke remprestaties, ondanks zijn focus op een lage rolweerstand.

Nu we het toch over een lage rolweerstand hebben, de Firestone kan het brandstofverbruik van uw auto met maar liefst 5% verhogen

Hoe Is Het Op Natte En Gladde Wegen?

Hoewel we geen klachten hebben over hoe de Champion op droog asfalt rijdt, hebben we er wel een paar over het rijden op natte en gladde wegen. Begrijp ons niet verkeerd, de Fuel Fighter is nog steeds een volkomen veilige band om te rijden bij regenachtig weer. De Fuel Fighter is niet zo goed als zijn rivalen wat betreft grip en weerstand tegen aquaplaning. Om eerlijk te zijn, zou de gemiddelde bestuurder dit niet merken.

En Op Besneeuwde Wegen?

Firestone lijkt erg trots te zijn op het diepere profiel van de Champion Fuel Fighter, vooral omdat het zorgt voor een betere tractie op sneeuw. Althans op papier. In de echte wereld is deze band lang niet de beste toerband voor tractie op sneeuw. Het is in bepaalde situaties nog steeds beter dan de FR710 en kan als winteroplossing worden gebruikt, maar het is niet de beste. Het volstaat te zeggen dat als u in gebieden woont waar het ’s winters vaak sneeuwt, u de Champion Fuel Fighter absoluut moet vervangen door goede winterbanden.

Is Het Comfortabel En Verfijnd?

Een van de belangrijkste redenen waarom mensen standaard toerbanden kopen, is omdat ze erg stil en comfortabel zijn. Zoals verwacht is de Firestone Champion Fuel Fighter een zeer comfortabele band over hobbels, ondanks dat hij ook zeer responsief is in de bochten. Het is daar ook uiterst stil op de snelweg met de beste toerbanden. De Champion is de perfecte keuze voor comfort.

Je kunt hier meer Firestone Champion Fuel Fighter Review zien: video’s gemaakt door mllc413

Moet Ik De Firestone Champion Fuel Fighter Kopen?

Het hangt allemaal af van het individu. Het is niet de beste, maar ook niet de slechtste. Qua prijs zit hij in het midden van het peloton, en hij concurreert bij voorkeur met de meeste banden in dezelfde prijsklasse.

De Champion Fuel Fighter heeft enkele nadelen, namelijk tractie en grip in natte en besneeuwde omstandigheden, maar over het algemeen is het nog steeds een volledig veilige, betrouwbare en comfortabele band. Bovendien verbetert het het brandstofverbruik van uw auto. Wij raden de Champion Fuel Fighter aan wanneer u op zoek bent naar standaard toerbanden.