Pirelli Scorpion MTR-recensie. Beste Modderbanden Voor De Prijs

%

• Het is duurder dan andere modderbanden

Geloof het of niet, sommige mensen kopen modderbanden alleen al om het uiterlijk. Maar in het geval van de Pirelli Scorpion MTR krijg je een modderband doordrenkt met het DNA van een toerband. Dit betekent een extreme all-terrain band die comfortabel over verharde wegen rolt.

Het klinkt fantastisch, maar wat kost het? Eerlijk gezegd kan de premium prijs van de Pirelli Scorpion MTR sommige prijsbewuste kopers beledigen, maar het gaat allemaal om wat je krijgt voor het geld. Pirelli is een vertrouwd merk in de bandenindustrie. Hoewel er veel modderbanden op de markt zijn, kan slechts een handvol daarvan de prestaties onder alle weersomstandigheden van de Pirelli Scorpion MTR evenaren of overtreffen.

Het heeft ook een superieure duurzaamheid. Volgens een autobezitter zijn Pirelli-banden het coolst vanwege het Scorpion-symbool in de zijwand. Het is grappig, maar het spreekt goed tot de reputatie van het merk.

Wat Zijn De Kenmerken Van De Pirelli Scorpion MTR?

Wat Zijn De Kenmerken Van De Pirelli Scorpion MTR

De Pirelli Scorpion MTR is een all-season band voor modderig terrein, gemaakt voor SUV’s en lichte vrachtwagens. De Pirelli Scorpion MTR is een uitstekende keuze wat betreft uiterlijk en stevigheid. In tegenstelling tot andere modderbanden die er niet in slagen om tractorbanden te worden, is de Scorpion MTR robuust knap bij gebrek aan een beter woord. Het is agressief en sportief en tegelijkertijd zachtaardig. Het is de atleet die een vlinderdas draagt. Het lijkt zeker in staat om extreem off-road terrein aan te kunnen, maar het straalt ook een gevoel van uitstekende bouwkwaliteit en verfijning uit.

De Pirelli Scorpion MTR heeft een stevige, versterkte zijwand die bestand is tegen snijwonden en lekke banden en schokken absorbeert. Dit maakt hem ideaal voor de meest veeleisende offroad-toepassingen.

Is Het Echt Comfortabel En Verfijnd Over Glad Asfalt?

All-terrain- en modderbanden zijn in de loop der jaren veranderd. De meeste van deze banden presteren nu goed in de straten en snelwegen, en de Pirelli Scorpion MTR is daar een van. In feite is deze band een van de soepelste en meest verfijnde modderbanden die er te koop zijn, en ik zeg dat in aanwezigheid van de Falken Wildpeak AT3W en Yokohama Geolandar M/T G003.

De Pirelli is een betere keuze op het gebied van comfort en verfijning, terwijl de Yokohama en Falken ook de stille eigenschappen van een toerband hebben doordrenkt. De Pirelli is qua kosten niet veel goedkoper dan de Falken of Yokohama, maar ze komen in de buurt.

Wat Is Zijn Gedrag Bij Off-road Rijden?

De Pirelli Scorpion MTR is een uitstekende keuze als de wegen modderig of vuil worden. Deze band heeft een M+S-classificatie voor sneeuw en extreme modder. Deze band presteert beter in diepe sneeuw en is ontworpen om zonder klachten dik water aan te kunnen.

Wat echt goed is aan deze band (naast de meedogenloze grip op onverharde wegen) is de schokabsorberende factor. De versterkte zijwand kan de banden beschermen tegen gaten, sneden of lekke banden, maar het stijvere karkas verzacht ook de klap als je agressief over enorme rotsblokken en rotsen smeedt. Deze band is zeer geschikt voor extreem off-road rijden en maakt er ook geen scrupules over.

Hoe Zit Het Met Droge En Natte Wegen?

Als er één inherent zwak punt in deze band is, dan zijn het de prestaties op nat wegdek op gladde wegen. De banden presteerden bewonderenswaardig in het droge. U kunt nog steeds met een gematigde snelheid reizen zonder dat dit gevolgen heeft voor de balans en het rijgedrag van uw SUV. Hij was sterk in bochten en remmen, terwijl de rechtuitstabiliteit ook bewonderenswaardig was voor een Mud-band.

Het is een heel ander verhaal als het regent. Hogere snelheden zullen ervoor zorgen dat de banden op zoek gaan naar tractie terwijl deze glijdt en krijst met de toepassing van abrupte stuur- en gasinvoer. Het is echter geen fout. Maar alles is goed als je met lage of gemiddelde snelheden in de regen rijdt.

Moet Ik Me Zorgen Maken Over Bandenslijtage?

Helemaal niet. De Pirelli Scorpion MTR is ook ontworpen om langer mee te gaan dan goedkopere modderbanden. Het is niet ongebruikelijk dat deze banden 40k mijl meegaan, of misschien zelfs meer. Volgens consumentenrecensies kreeg de Pirelli Scorpion RTR hoge cijfers van kopers voor zijn agressieve ontwerp en superieure offroad- en wegprestaties, evenals voor zijn langere levensduur en verfijnde verfijning.

Zolang u de juiste bandenspanning en wieluitlijning handhaaft, zult u geen problemen hebben met vroege bandenslijtage in de Pirelli Scorpion MTR.

Meer Pirelli Scorpion MTR-beoordelingen zijn hier te vinden: video’s gemaakt door David Silva

Moet Ik De Pirelli Scorpion MTR . Kopen?

Moet Ik De Pirelli Scorpion MTR  Kopen

Ja! Het is dwaas om de laagste bieder te vertrouwen als het gaat om modderbanden en banden in het algemeen. En hoewel de Pirelli Scorpion MTR een hogere prijs vraagt dan vergelijkbare modderbanden, krijg je de befaamde duurzaamheid en prestaties van het merk Pirelli, samen met een bijna luxe niveau van verfijning.

Sommige modderbanden kunnen een beetje ruw zijn op straat, terwijl andere stabieler zijn en nauwkeuriger kunnen rijden. Maar de Pirelli Scorpion MTR is anders. Hij is bestand tegen extreme weersomstandigheden zoals diepe sneeuw en modder, maar biedt ook meer comfort en minder lawaai van de weg. En het ziet er ook nog eens goed uit! Deze band is perfect voor uw SUV of heftruck.