Wat Zijn De Kenmerken Van De Pirelli Scorpion All Terrain Plus?

Pirelli beweert dat de Scorpion All Terrain Plus-band bestuurders van lichte vrachtwagens en SUV’s een betrouwbare, hoogwaardige ervaring biedt voor een verscheidenheid aan moeilijke on-road of off-road omstandigheden.

Ze gaan verder door te verduidelijken dat de band een zelfreinigend loopvlakpatroon heeft dat tot doel heeft de integriteit te vergroten en tegelijkertijd de tractie op nat, sneeuw en modder te verbeteren.

Om deze dingen te bereiken, gebruikte Pirelli zijn gepatenteerde New Generation-loopvlakcompound, die tot doel heeft een hoog prestatieniveau te bieden in zowel warme als vriesomstandigheden.

De loopvlakcompound is gegoten in een symmetrisch patroon met hoge holtes, dat er veel dieper en agressiever uitziet dan zijn voorganger.

Het loopvlakpatroon is ontworpen om soepel en stil op de weg te zijn, iets wat veel concurrenten niet kunnen bereiken. Bovendien moet het agressieve patroon de offroad-tractie op elke ondergrond verbeteren.

Diepe groeven in het loopvlak zorgen voor klauwwerking. Onafhankelijke loopvlakblokken zijn ook inbegrepen. Pirelli was in staat om de tractie op oneffen terreinen zoals vuil en grind te verbeteren.

De conische steenuitwerpers reinigen het loopvlak van scherpe voorwerpen en verbeteren de lekbestendigheid van de band.

Pirelli gebruikte brede laterale inkepingen op de schouders en open schouders om de prestaties op nat wegdek te verbeteren. Dit helpt bij de waterafvoer en de weerstand tegen aquaplaning.

De geavanceerde loopvlakcompound, die meerdere blokkenranden en in-bloklamellen heeft, helpt bij het hanteren en remmen op besneeuwde oppervlakken.

Pirelli Scorpion All Terrain Plus is bekroond met het 3PMSF-symbool (ThreePeak Mountain Snowflake), wat aangeeft dat de band een betere tractie op sneeuw heeft dan gewone M+S-vierseizoenenbanden.

De interne constructie van de Scorpion All Terrain PLUS is standaard voor zijn categorie. Het bestaat uit een polyester behuizing, twee zeer sterke riemen van staal en meerdere verstevigingen van nylon.

Dat ontwerp moet de band een betere rijkwaliteit geven, maar ook de stijfheid verbeteren voor off-road gebruik en de stabiliteit bij hoge snelheden voor gebruik op de snelweg.

Pirelli biedt de Scorpion All Terrain Plus in vele maten, van 41 cm tot 51 cm wielen.

Naast reguliere maten vind je ook LT-metrische modellen in de line-up. Deze modellen zijn ontworpen voor zwaardere voertuigen, het trekken van grotere aanhangers of het vervoeren van zwaardere lading.

Wat Zijn De Onderhoudsindicatoren?

Zoals de meeste fabrikanten gebruikt Pirelli de normale slijtage-indicatoren in hun banden. Deze indicatoren zijn essentieel voor de veiligheid, omdat ze de bestuurder aangeven wanneer de band onveilig is geworden op nat wegdek.

Banden zonder voldoende profieldiepte hebben een slechte tractie, wegligging en remmen op nat wegdek. Ze zijn ook niet geschikt voor lichte sneeuw of off-road rijden.

Pirelli beweert dat de minimale profieldiepte voor zijn producten 1/81 cm is, wat minder is dan bij andere concurrenten. Dat gezegd hebbende, raad ik aan om de band ruim voor dat punt te vervangen.

Om te bepalen wanneer het tijd is om uw banden te vervangen, kunt u de slijtage-indicator gebruiken. Dit zijn in wezen smalle staven van glad rubber, verzonken in het loopvlakpatroon.

Naarmate de band slijt, worden de rubberen staven beter zichtbaar. Wanneer het loopvlak volledig is afgesleten (1/81 cm), zullen de spijlen gelijk met het loopvlak liggen.

Dit is niet iets waar u zich lang zorgen over hoeft te maken. De Pirelli Scorpion All Terrain Plus wordt geleverd met een loopvlakgarantie van 50.000 mijl, wat erg goed is voor wat betreft terreinbanden.

Scorpion All Terrain PLUS is echter een gloednieuw product en we kunnen niet zeggen hoe tevreden de eigenaren zijn met de levensduur van het loopvlak.

Wat Gebeurt Ermee Op Droog Asfalt?

Ondanks het agressievere loopvlak in vergelijking met de voorganger, presteert de Scorpion All Terrain Plus uitstekend op de weg.

Bij lagere snelheden zullen bestuurders moeilijk kunnen raden dat ze op terreinbanden rijden. Pirelli heeft geweldig werk geleverd door de band responsief en gemakkelijk te besturen te maken.

Bovendien vormt het rijden met hoge snelheid geen probleem voor de band. Het volgen en de stabiliteit in rechte lijn zijn uitstekend, zelfs bij hogere snelheden. Bovendien biedt de band veilige grip en tractie en remt hij zeer goed.

Over het algemeen is dit momenteel een van de beste all-terrain banden voor op de weg. Dat is waar, zelfs als je het vergelijkt met producten van Michelin, Bridgestone en Continental, die allemaal veel minder agressieve loopvlakpatronen hebben.

Hoe Zit Het Met Gladde En Natte Wegen?

Pirelli-ingenieurs lieten ons al zien dat ze uitstekende natte banden kunnen maken, en de Scorpion is zeker geen uitzondering op die regel.

De zorgvuldig geplaatste groeven beperken aquaplaning met een aanzienlijke marge, waardoor de band volkomen veilig is bij hevige regen en plassen water.

Bovendien geeft de geavanceerde loopvlakcompound de band plakkerige prestaties op vochtige wegen, een gebied waar de meeste agressieve terreinbanden het moeilijk hebben.

Dat gezegd hebbende, moet ik opmerken dat minder agressieve concurrenten van Continental (TerrainContact A/T) en Bridgestone (Dueler A/T Revo 3) betere tractie en remkracht bieden op nat wegdek. Deze modellen zijn echter ook minder geschikt voor off-road rijden.

En Op Besneeuwde Wegen?

De Scorpion blinkt ook uit in sneeuwprestaties. Hoewel het niet de beste is, is de band goed genoeg om op lichte sneeuw te rijden.

De tractie en remafstanden van de Pirelli Scorpion behoren tot de beste op alle terreinen en hij is ook zeer wendbaar in bochten.

Dit betekent echter niet dat de Scorpion All Terrain Plus een winterband kan vervangen. Zo is de remweg op ijs en sneeuw twee keer zo lang in vergelijking met een gewone winterband.

Is Het Geschikt Voor Off-road Rijden?

De Pirelli Scorpion All Terrain PLUS is een band die zijn prestaties op de weg heeft bewezen.

Ik vond dat hij uitzonderlijk stevig op de grond stond op harde ondergronden, zoals vuil en grind, waar hij de bestuurder een hoge mate van tractie, direct en levendig rijgedrag en grote stabiliteit biedt.

Je kunt met deze band ook wat lichte modderpaden onder de knie krijgen, maar diepe modder kan een onoverkomelijk obstakel blijken te zijn.

Bovendien lijkt de Scorpion All Terrain Plus niet zo stevig als sommige agressievere terreinbanden. Het wordt niet aanbevolen voor gebruik op grote rotsen.

Is Het Comfortabel En Verfijnd?

De Scorpion is verre van de stilste all-terrain band, maar hij is nog steeds prima voor dagelijks gebruik. Het geluid van de Scorpion is alleen te horen over hobbelige wegen, maar zelfs dan is het niet te storend.

Bovendien voelt de rit stevig aan over grote kuilen, maar hij komt tot rust op de snelweg, waar ik hem liever heb dan wat zachtere terreinbanden.

Meer Pirelli Scorpion All Terrain Review-video’s van Cyberskrimps

Moet Ik De Pirelli Scorpion Plus All Terrain Kopen?

Moet Ik De Pirelli Scorpion Plus All Terrain Kopen

De Pirelli Scorpion All Terrain Plus is in geen van de categorieën baanbrekend. Het biedt echter een geweldige balans tussen offroad-tractie en dynamiek op de weg.

Op dit moment zijn er niet veel terreinbanden die deze combinatie kunnen bieden. In offroad-situaties zullen de banden die beter presteren op de weg eronder lijden, en vice versa.

De Scorpion All Terrain Plus is een betrouwbare band die zowel op de weg als offroad gebruikt kan worden.