OHTSU FP7000 Tyre Review: Voor Wie Is Deze Band?

In deze bandenbeoordeling is de OHTSU FP7000 een betaalbare, prestatiegerichte toerband voor het rijden in alle seizoenen. De OHTSU FP7000 heeft een niet-directioneel loopvlakontwerp en een doorlopende middenrib. Het loopvlakpatroon is sportiever dan andere toerbanden om uw voertuig een agressievere en prestatiegerichtere look te geven. De band wordt geleverd met grotere schouderblokken aan de buitenkant om het remmen, het nemen van bochten en het rijgedrag te verbeteren.

De grotere loopvlakblokken en de diepe laterale groeven zijn ontworpen om uitstekende tractie te bieden op droog wegdek met verbeterde grip op nat wegdek. De band wordt ook geleverd met omtrekgroeven met groot volume om het rijgedrag bij regenachtig of mild sneeuwweer verder te verbeteren.

De OHTSU FP7000 heeft dubbele stalen riemen voor duurzaamheid. Hierdoor kan het karkas van de band een hoge mate van sterkte en flexibiliteit leveren, zelfs bij het dragen van zware lasten. De OHTSU FP7000 kan ook worden gebruikt op grotere voertuigen zoals minibusjes of kleine cross-over SUV’s.

De OHTSU FP7000 heeft een snelheidsclassificatie van H, V en W. En aangezien het een toerband is, kunt u een rustige en stille rit verwachten met minimaal bandengebrul op gladde snelwegen. Het biedt ook comfort op lange afstanden zonder scherpe handling en krachtig remmen te benadelen.

Bandenbeoordeling In Verschillende Omstandigheden

Laten we eens kijken hoe de banden presteren onder verschillende rijomstandigheden.

Op droge wegen heb je niet veel te klagen. De OHTSU FP7000-banden boden een hoge mate van grip, terwijl de besturing scherper en nauwkeuriger reageerde. Deze banden bieden een soepele rit en uitstekende grip bij lage snelheden. Maar bij hogere snelheden is het een ander verhaal. De OHTSU FP7000 toerband is prestatiegericht. Als u echter superieure stabiliteit bij hoge snelheden wilt bereiken, heeft u een set ultra-high-performance banden nodig. De OHTSU FP7000-banden zijn perfect voor droge wegen en normaal rijden.

Nat

All-season toerbanden kunnen zowel op droog als nat wegdek worden gebruikt. Wat dat betreft scoort de OHTSU FP7000 hoger dan gemiddeld. De grip van de OHTSU FP7000 op nat wegdek bij lage en gemiddelde snelheden is indrukwekkend. Het biedt ook goede remprestaties en een zelfverzekerde handling. Het voertuig kwam gemakkelijk en zonder veel poespas volledig tot stilstand. Maar rijden op een natte snelweg met hoge snelheden vereist een stevigere hand op het stuur en snellere reflexen. Rijden op natte wegen met gemiddelde snelheden voelde stabiel aan. Het zal veel porren vergen om de banden tot het uiterste van hun grip op nat wegdek te duwen, en dat is veel lof voor een betaalbare band.

Schnee

Lichte sneeuw is ook een goede keuze voor all-season banden. De OHTSU FP7000-banden voelden zo-zo over besneeuwde wegen. Het rubber kan jagen op tractie zolang het wegdek niet bedekt is met centimeters sneeuw, maar rijden over ijzige wegen is prima zolang je langzaam rijdt met behulp van gerechtelijke gashendels. Als u op zoek bent naar prestaties in de sneeuw, raad ik een set winterbanden van hogere kwaliteit aan.

Comfort

OHTSU FP7000 performance toerbanden zijn in de eerste plaats ontworpen om voldoende comfort te bieden. Ze rolden gemakkelijk over oneffen wegdek en gedroegen zich als premium banden bij gemiddelde snelheden. De banden reden ook comfortabel over pokdalige stadsstraten.

Van De Weg Af

De OHTSU FP7000-banden zijn geschikt voor grind en zand. Zolang u langzaam rijdt, kan het voertuig over matig ruw terrein voortbewegen. Als u op zoek bent naar superieure offroad-prestaties, dan heeft u het bij het verkeerde eind. Deze band is in de eerste plaats ontworpen voor rijden op de weg en blinkt daarin uit.

Hantering En Lawaai

Die grotere schouderblokken en doorlopende middenrib zorgen voor een veilig en voorspelbaar rijgedrag op zowel natte als droge wegen. Deze band is niet ontworpen voor het rijden met ultrahoge prestaties, dus het is het beste om uw verwachtingen in toom te houden als u een goed sportieve sedan of coupé heeft. De OHTSU FP7000 geeft uw voertuig een goede balans tussen wegligging en comfort op snelwegsnelheden.

Deze band is gesplitst in termen van weggeluid. Hij rijdt stil bij lage tot gemiddelde snelheden, maar u kunt meer bandengebrul verwachten bij hogere snelheden. Het is niet de stilste band in deze categorie, maar ook niet de slechtste. Ik was eigenlijk verrast door de algehele verfijning van de OHTSU FP7000, vooral gezien de betaalbare prijs.

Meer OHTSU FP7000 bandenrecensies zijn hier te vinden: video’s gemaakt door Pattays performance

Het Komt Neer Op

De OHTSU FP7000 bandentest is een goede keuze voor een degelijke set all-season toerbanden. Het biedt een hoge mate van tractie en grip op natte en droge trottoirs, terwijl het nog steeds behoorlijke prestaties biedt op ijzige of gladde wegen.

Hoewel de OHTSU FP7000 misschien niet zo stil is als duurdere toerbanden, biedt hij nog steeds een geweldige handling en een aangename rit zonder de bank te verslaan. Het heeft ook een sportiever loopvlakontwerp in vergelijking met andere goedkope banden van het Chinese merk. Als u echter met hoge snelheden rijdt, kunnen uw banden luidruchtig worden.

De OHTSUFP7000 is een voordelige optie voor compacte sedans, coupés, minibusjes en cross-overs die een set all-season banden willen.