OHTSU FP0612 A/S Band Review

%

Er zijn conventionele vierseizoenenbanden en er is de OHTSU FP0612 A/S. Deze band biedt meer grip en prestaties dan de OHTSUFP7000. Deze band is ook gemaakt met een hoogwaardige all-season compound die uitstekende tractie biedt voor rijden onder alle weersomstandigheden.

De OHTSU FP0612A/S is ontworpen voor compacte sedans, coupés, kleine cross-overs en gezinsminibusjes. De hybride constructie is wat de OHTSUFP0612A/S onderscheidt. Hoewel het een echte all-season band is, heeft hij ook de kenmerken van een toerband.

Dit betekent een band die stil en comfortabel rolt en toch de handling en stabiliteit verbetert. In mijn boek is de OHTSU FP0612 A/S al een winnaar gezien de betaalbare prijs. In deze review ga ik dieper in op wat deze band speciaal maakt en waarom het een solide keuze blijft voor uw voertuig.

OHTSU FP0612 A/S Performance Touring

Het is duidelijk dat de OHTSU FP0612A/S een sportief asymmetrisch loopvlakdesign heeft. Het sportieve karakter van de band verbetert de styling van uw auto en maakt hem uitermate geschikt voor alle soorten wegen en weersomstandigheden.

Vier grote, omtreksgroeven worden gebruikt om water effectief te verspreiden. De grotere loopvlakblokken kunnen zelfs bij hogere snelheden contact houden met het wegdek, zelfs in natte omstandigheden. Het geoptimaliseerde loopvlakpatroon kan worden gebruikt voor sportief rijden. Dit ontwerp zorgt ervoor dat de band stil en soepel rolt, wat de NVH-eigenschappen van het voertuig verbetert. Zoals ik al zei, de OHTSU FP0612 A/S is een hybride band die de verdiensten van een all-season- en toerband combineert, dus het is geen verrassing dat hij een meer verfijnde rit biedt zonder in te boeten aan handling en stabiliteit bij hoge snelheden.

Om een betere grip op gladde of ijzige wegen te bieden, hebben de treden schuine groeven. De profielblokken hebben een diepe lamellen voor een betere grip op besneeuwde of losse oppervlakken. De band is geconstrueerd met behulp van een polyester carrosseriekoord samen met stalen riemen om een optimale duurzaamheid te garanderen.

De OHTSU FPP0612 A/S biedt onwankelbare grip op droge wegen. De eerste bocht is scherp, terwijl de bediening soepel en voorspelbaar is, zelfs bij hoge snelheden. Het droogremmen van de OHTSU F0612 A/S is vergelijkbaar met andere premiummerken. Het kan echter kronkelen bij hard remmen. Het enige wat ik niet leuk vind aan het stuurgevoel bij lage snelheden is het nogal doffe gevoel. Het stuurgevoel van mijn voertuig werd beïnvloed door de banden. Gelukkig verbetert het stuurgevoel naarmate de snelheid toeneemt. Dit toont alleen maar het prestatiegerichte karakter van de OHTSU FP0612 A/S aan.

Nat

OHTSU’s FP0612 A/s laat je niet in de steek op natte wegen. Dankzij de schuine groeven en diepere lamellen kan de band geweldige prestaties leveren op nat wegdek. De grotere schouderblokken verbeteren de handling op nat wegdek en het comfort zonder in te leveren op comfort. Je voelt de banden alleen breken bij hoge snelheden als je er hard op drukt. Voor normaal rijden op de snelweg op nat wegdek, voelde de OHTSU FP0612 A/S meer dan genoeg aan voor de taak die voorhanden was.

Sneeuw

De OHTSU FP0612 A/S is tenslotte een all-season band, dus hij moet solide prestaties leveren op milde besneeuwde wegen. De banden waren comfortabel op lichte sneeuw. Als u in een gebied woont met diepe sneeuwval en ijskoude winters, zijn winterbanden een betere keuze dan rubber voor alle seizoenen. Als je op met ijs bedekt asfalt rijdt, gaat het rubber op zoek naar grip.

Comfort

Hoewel de OHTSU F0612 A/S misschien niet zo comfortabel is als een echte toerband, is hij niet zo oncomfortabel als een band. Het voelt steviger (en luider) aan over ruwere stukken weg, maar de NVH-kenmerken zijn acceptabel gezien de prijs. Dit is niet de beste keuze als u een luxe auto bezit die comfort op Rolls-Royce-niveau vereist. De OHTSUFP0612A/S is echter comfortabeler dan traditionele vierseizoenenbanden.

Hantering En Lawaai

De wegligging is marginaal goed op zowel nat als droog wegdek. Met deze band kunt u agressiever rijden in totale veiligheid en comfort. Lawaai van de weg is een probleem. Hoewel de OHTSUFP0612A/S niet de drukste of meest luidruchtige goedkope band op de markt is, kan hij een licht dreunend geluid maken als de snelheid toeneemt. De band is perfect geruisloos bij lage snelheden en stadsritten. Maar naarmate u sneller rijdt op de snelweg, komt het gebrul van de banden vaker voor, vooral als de banden in een kleine compacte auto zijn geïnstalleerd.

Maar dit is niet bepaald een dealbreaker gezien de lagere prijs van de OHTSU FP0612 A/S. Als je het rijgedrag en de geluidseigenschappen van deze band vergelijkt met de OHTSU FP7000, dan is de FP0612 A/S de duidelijke winnaar. Het is de OHTSU FP7000 een stap voor op het gebied van grip, stabiliteit bij hoge snelheden en handling.

Meer OHTSU FP0612A/S-beoordelingen zijn hier te vinden: video’s gemaakt en bewerkt door GEORGE LOPEZ HOE doe je het ZELF

Het Komt Neer Op

Bij het kiezen van een set betaalbare banden kunt u het beste compromissen sluiten. Het is mogelijk om spotgoedkope banden te hebben die duurzaam en slijtvast zijn, maar ze zullen niet zo goed presteren op natte of droge wegen.

Het lijkt erop dat de OHTSU FP0612 A/S de mal doorbreekt. Het blijft een budgetalternatief dat het karakter en de prestatieniveaus van een duurdere band heeft. Het heeft ook de styling om op te starten, waardoor het een veilige keuze is voor kleine en sportieve auto’s of cross-overs.

Comfortabel, stijlvol en sportief. Hij blinkt uit in zowel nat als droog weer rijden. Dit vat in feite de kenmerken van de OHTSU FP0612 A/S samen. Begin hier als u op zoek bent naar een degelijke set betaalbare all-season prestatiebanden.