• Uitstekende grip in de hoeken
  • Uitstekende stabiliteit bij hoge snelheid
  • Langdurige loopvlakleven is bewezen
  • Premium concurrenten zijn duurder
  • Het is minder effectief in natte omstandigheden dan zijn premium concurrenten
  • Had graag betere tractie gehad bij sterke acceleratie

Hoe kunt u uw coupé of sportsedan comfortabeler maken om in bochten te rijden? De meeste mensen zullen u vertellen dat upgrades van de ophanging de beste optie zijn, maar de waarheid is dat uw banden het meeste verschil zullen maken. Uw auto zal veiliger en responsiever zijn als u de vierseizoenenbanden vervangt door high-performance banden. De Nitto NT555 G2 is een ultra-high-performance band die zeker op je lijst met upgrades zou moeten staan dankzij de lagere prijs dan zijn belangrijkste concurrenten en de zeer goede rijeigenschappen. Lees verder om erachter te komen of dit de beste band is voor uw behoeften in deze gedetailleerde Nitto NT555 G2 review.

U weet misschien niet dat Nitto een dochteronderneming is van Toyo Tyres. Dit betekent dat Nitto een Japans bedrijf is. Dat is bijna altijd positief, de Japanners lopen voorop in de auto-industrie. Het is een goedkopere optie dan premium high-performance banden en moet in de eerste plaats worden overwogen voor eigenaren van oudere sportsedans of cross-overs.

De eerste voertuigen die in me opkomen zijn de BMW 3 Serie en 5 Serie, Lexus IS en GS, en de Audi A4 en A6. De Nitto NT555 G2 is ook een uitstekende keuze voor eigenaren van Camrys, Accords, Preludes die een meer opwindende rijervaring willen, of voor eigenaren van sportieve coupés zoals de Nissan 350Z en Ford Mustang. Het is verkrijgbaar in maten van 17-51 cm, dat is behoorlijk uitgebreid. Ik geef echter de voorkeur aan kleinere modellen voor compacte voertuigen.

Wat Zijn De Kenmerken Van De Nitto NT555 G2?

We zijn blij dat je het vraagt, want Nitto heeft er alles aan gedaan om hier iets unieks te creëren. Het is belangrijk op te merken dat dit de tweede NT555-versie is, die veel verbeteringen heeft. In vergelijking met het vorige model is de G2 uitgerust met grote taps toelopende loopvlakblokken voor meer stabiliteit in de bochten en ook voor verbeterde tractie tijdens sterke acceleraties. De dubbele middenribben zorgen voor extra stabiliteit bij hogere snelheden en verbeteren ook de tractie tijdens harde bochten.

Nitto bedekt nat rijden met de omlopende loopvlakgroeven die aquaplaning voorkomen en versterkte schouderblokken die extra helpen bij grip in droge en natte omstandigheden. Bovendien is de met silica verrijkte loopvlakcompound erg stijf, wat de NT555 G2 veel responsiever maakt in de bochten.

Bij het kiezen van een set NT555 G5 cms zijn er een aantal zaken waar je op moet letten. Allereerst hebben de 275 mm profielbanden grotere profielblokken dan 265 mm profielbanden, wat u veel meer grip in de bochten zou moeten geven. De NT555 G2 is ook een ultra-high-performance zomerband, wat betekent dat hij is ontworpen voor gebruik in warmere omstandigheden, zowel op droog als nat wegdek.

Deze Nitto-band ziet er, net als alle andere Nitto-banden, geweldig uit. Door de directionele en symmetrische loopvlakpatronen ziet het er nog professioneler uit. Ik ben van mening dat het een van de meest aantrekkelijke banden is die momenteel op de markt zijn. Dit maakt uw auto dynamischer en sportiever. Niet dat dit de enige factor zou moeten zijn bij het kiezen van een set banden, maar een goed uiterlijk is altijd welkom.

Wat Zijn Onderhoudsindicatoren?

Zoals bij alle banden dient u de Nitto NT555 G5 cms maandelijks te inspecteren op schade, zoals sneden of lekke banden. De slijtage-indicator van het loopvlak op de banden van Nitto is ook zichtbaar. Ze worden slijtagebalken genoemd, die eruitzien als smalle stroken glad rubber over het loopvlak, die op de band verschijnen wanneer dat punt van slijtage is bereikt.

Dankzij deze indicatoren kunt u altijd controleren of de band rijklaar is in natte omstandigheden. Nitto stelt ook voor om het met een cent te controleren. Installeer de cent in een loopvlakgroef met het hoofd van de koningin naar beneden. Anders is de band niet veilig om in natte omstandigheden te rijden. Het loopvlak moet elke 2.232 inch worden vervangen.

Zoals de meeste ultra-high-performance banden, heeft de NT555 G2 geen garantie op loopvlakslijtage. Dat gezegd hebbende, melden autoliefhebbers dat ze behoorlijk duurzaam zijn, zelfs als ze op een circuit rijden. Er zijn andere banden die langer mee kunnen gaan dan de Nitto, maar die kosten bijna evenveel. De duurzaamheid is uitstekend voor de prijs, zoals bij de meeste producten van dit merk.

Het Is Geschikt Voor Off-road Rijden.

Ik ben blij dat je het vraagt. Maar het antwoord is nee. De Nitto NT555 G2 is een ultra-high-performance band die is ontworpen om alleen op straat of op het circuit te rijden. Dit betekent dat het onmiddellijk grip verliest op gladde oppervlakken zoals modder, rotsen en zand. Het kan echter nog steeds ongeveer een dozijn mijlen grind bedekken als je goed rijdt. Anders moet u het gebruik ervan in offroad-omstandigheden vermijden.

Wat Gebeurt Ermee Op Droog Asfalt

Daarom kocht je het in eerste instantie. Het is best goed. De reden waarom ik de Nitto niet de meeste lof geef, is eenvoudig, er zijn ultra-high-performance banden, namelijk die van Michelin, Pirelli, Dunlop en Bridgestone die het hier beter doen. Dat gezegd hebbende, ze kosten veel meer dan de Nitto NT555 G2. En eerlijk gezegd, voor de meeste mensen zijn de prestaties die deze banden bieden gewoon onbereikbaar op de openbare weg, of beter dan hun voertuigen aankunnen. Met andere woorden, als u een middelgrote sedan bezit en gewoon een betere rijervaring wilt, is de Nitto NT555 G2 een goede keuze.

Het grootste voordeel van deze band ten opzichte van zijn gelijk geprijsde rivalen is het reactievermogen. Deze banden zorgen ervoor dat uw auto wendbaarder aanvoelt in bochten en het stuur zal gemakkelijker te communiceren zijn. De grip is ook erg goed voor de prijsklasse, zelfs als de band tot het uiterste wordt gedreven, en ik heb geen moeite met stabiliteit bij hoge snelheden. Ik had echter liever een betere tractie gehad bij het rijden met hoge snelheden, vooral op V8- of getunede turbomotoren. Er is niet veel om ontevreden over te zijn, zeker gezien de prijs.

Hoe Zit Het Met Gladde En Natte Wegen?

Veel beter als je eerder op Grand Touring-banden hebt gereden, maar nog steeds slechter dan de beste in de categorie met ultrahoge prestaties. Nogmaals, het probleem hier is tractie bij sterke acceleratie, maar zelfs meer uitgesproken. Maar als je weinig gas geeft, heb je misschien wat plezier in de regen, omdat de NT555 G2 zeer goed bestand is tegen aquaplaning en de grip erg hoog is. De remprestaties zijn uitstekend. De Nitto zal niet worstelen met lichte regen of op vochtige wegen. Het is in staat om veel belofte te tonen in deze omstandigheden en behoort tot de toppresteerders in zijn klasse.

Nogmaals, ik kan niet genoeg benadrukken dat de Nitto NT555 G2 een budgetgerichte ultra-high-performance band is, dus de iets slechtere prestaties dan zijn premium concurrenten worden verwacht. De Nitto is zeer veilig en biedt uitstekende prestaties bij zware en lichte regen.

Dat Gezegd Hebbende, Hoe Is Het Op Besneeuwde Wegen?

De Nitto NT555 G2 is een ultra high-performance zomerband. Als je uitleg nodig hebt, betekent dit dat het niet gemaakt is voor koud weer. Dit geldt zelfs voor droog asfalt. De Nitto reageert minder op koud weer vanwege de stijvere loopvlakcompound. Zelfs bij temperaturen rond de -1 C (0 C), kunt u een afname van de tractie of grip opmerken. Dingen op sneeuw zijn nog erger dan dat, vanwege het minder agressieve loopvlakontwerp. Deze banden zijn onveilig voor u en het milieu. Vervang ze als ze versleten zijn.

Is Het Verfijnd En Comfortabel?

Niet heel veel, om eerlijk te zijn. Zoals de meeste ultra-high-performance banden, kunt u op de snelweg meer geluid ervaren, maar het echte probleem hier is de rijkwaliteit. De stijvere zijwanden zorgen voor een responsievere wegligging, maar de rijkwaliteit is veel slechter dan bij Grand Touring-banden. Deze bandencategorie biedt echter geen geweldige rijkwaliteit. Dit geldt ook voor de meeste auto’s waarop deze banden zijn gemonteerd. Met andere woorden, op deze banden moet je eigenlijk geen hoog niveau van comfort verwachten.

Je kunt hier meer Nitto NT555 G2 Review zien: video’s gemaakt door 4SECNDS6GEN

Moet Ik De Nitto NT555 G2 Kopen?

Het hangt van verschillende factoren af. De auto waarin u rijdt, is de eerste. Deze banden zijn geweldig voor sportieve auto’s, zoals de Ford Mustang of Nissan 350Z. Ze kosten niet zoveel als premium ultra-high-performance banden en bieden bijna dezelfde prestaties. Als je echter een supercar bezit, wil je misschien ergens anders kijken (lees: duurdere banden) als je het beste uit je marionet wilt halen.