Wat Zijn De Kenmerken Van De Milestar Patagonia M/T?

Milestar stelt dat de Patagonia M/T een band is die is ontworpen om ruw terrein te domineren. Het doel van de band is om te worden gebruikt voor rotsklimmen, verkenning van de woestijn, modderpoelen en spelen in de duinen. Het kan ook worden gebruikt om nonchalant door bergpaden te rijden.

Milestar gebruikte een loopvlakcompound die offroad-gericht, spaanbestendig en snijbestendig is. Het is ontworpen met taaiheid en duurzaamheid in het achterhoofd. De compound is gegoten in een zeer agressief loopvlakpatroon met hoge holle ruimtes. Dit ontwerp geeft de bestuurder betere tractie op gladde oppervlakken zoals modder en rotsachtig terrein. Bovendien beschikt de Patagonia M/T, dankzij de ruimte met hoge holtes, over zelfreinigende eigenschappen, waaronder steenuitwerpers.

De verspringende, uit het midden geplaatste loopvlakblokken zorgen niet alleen voor betere tractie voor offroad rijden, maar verbeteren ook de dynamiek op de weg. Omdat de middenblokken hoeken hebben, hebben ze ook meer aflopende randen die voor meer tractie op gladde oppervlakken zorgen. Milestar koos ook voor lamellen in de loopvlakblokken. De kleine lamellen zijn niet erg handig voor off-road rijden, maar ze kunnen de tractie op nat wegdek aanzienlijk vergroten.

De interne structuur van Patagonia M/T lijkt solide. Fabrikanten gebruikten een 3-laags zijwand om te beschermen tegen lekke banden en stootschade. Deze banden kunnen door de stijve zijwand met een lagere druk op rotsachtig terrein of zandduinen worden gereden.

Het witte opschrift op de zijkant van Milestar is een geweldige aanvulling op het agressieve loopvlakpatroon.

Wat Zijn Onderhoudsindicatoren?

De Milestar Patagonia Milestar M/T heeft geen slijtage-indicatoren, zoals de meeste offroad-banden met maximale tractie of modderterrein. Maar zoals elke serieuze offroader, wil je misschien investeren in een profieldieptemeter. Deze banden presteren minder goed dan andere banden, vooral bij offroad-gebruik.

Wat betreft profieldiepte is de Patagonia M/T bruikbaar tot 5/81 cm. Wanneer uw banden dat punt bereiken, raad ik aan ze te vervangen door een nieuwe set.

Deze banden worden vaker vervangen dan andere banden. De Patagonia M/T heeft een zeer zachte loopvlakcompound, wat betekent dat de levensduur van het loopvlak niet erg indrukwekkend is. Deze band gaat niet zo lang mee als premium offroad-banden.

Bovendien klagen veel chauffeurs dat er schilfers en inkepingen op de loopvlakblokken verschijnen. Dit probleem is niet exclusief voor deze band, maar het komt vaker voor.

Hoe Gedraagt Hij Zich Op Droog Asfalt?

De Patagonia M/T voelt erg goed achter het stuur, zeker gezien de prijs van de band.

Het weggedrag is niet erg omslachtig, er is een behoorlijke hoeveelheid grip in de bochten en de remafstanden zijn niet overdreven lang. Er zijn geen problemen met de richtingsstabiliteit op de snelweg.

Premium offroad-banden reageren sneller, maar bieden nog steeds een veilige rijervaring. En, in ons boek, dat is het belangrijkste in een band.

Hoe Is Het Op Natte En Gladde Wegen?

De lamellen in de loopvlakblokken lijken erg goed te werken in natte omstandigheden. Premium banden presteren beter in natte omstandigheden, maar dat is te verwachten.

Gezien de prijs biedt Patagonia M/T een zeer goede tractie op nat wegdek. De bediening is eenvoudig en voorspelbaar. Ook lijken de remafstanden niet al te lang te zijn. De weerstand tegen aquaplaning is ook uitstekend dankzij de hoge holte.

Dat Gezegd Hebbende, Hoe Is Het Op Besneeuwde Wegen?

Niet zo indrukwekkend als sommigen, maar nog steeds uitstekend voor de prijs. Tractie in onverpakte sneeuw is eigenlijk uitstekend, de grote loopvlakblokken lijken voldoende bijtende randen te bieden. Het remmen is ook erg goed, terwijl het weggedrag veilig aanvoelt.

Hoewel de Patagonia M/T iets minder goed presteert op aangepakte sneeuw, is hij nog steeds bruikbaar. Desalniettemin is de tractie op ijs waar deze band echt onder lijdt. Als u in barre winterse omstandigheden leeft, is het de moeite waard om winterbanden aan te schaffen.

Is Het Geschikt Voor Off-road Rijden?

Nou, dat is de hele reden waarom je deze band zou kopen, nietwaar? En over het algemeen moet ik zeggen dat ik tevreden ben met de prestaties van de band. Nou ja, tenminste zolang het nieuw is.

De Patagonia M/T heeft uitstekende tractie op alle ondergronden, waarschijnlijk door zijn zachte loopvlakcompound. Modder vormt geen groot probleem voor de band, en ik vond het bijzonder indrukwekkend voor het kruipen van rotsen. Ook de handling op hardgepakte oppervlakken, zoals vuil en grind, is echt goed.

Dat gezegd hebbende, de off-road tractie van deze band verslechtert sneller dan op premium banden. Sommige eigenaren melden dat ze zelfs na 1000 mijl grip verliezen, wat zeker niet iets is waar Milestar trots op zou moeten zijn.

Is Het Verfijnd En Comfortabel?

Deze banden zijn zo stil, ik was verbaasd. Het is een van de stilste offroad-banden die je kunt kopen.

Helaas kan ik echter niet hetzelfde zeggen over de rijkwaliteit. De stijve zijwanden maken de rit veerkrachtig, vooral wanneer u op de door de fabrikant aanbevolen bandenspanning rijdt.

Bekijk hier meer Milestar Patagonia M/T-beoordelingen: video’s gemaakt door JL LIFE OffROAD

Moet Ik De Milestar Patagonia M/T Kopen Of Moet Ik Dat Doen?

De Patagonia M/T maakt indruk op offroad-oppervlakken en rijdt ook goed op de weg. Bovendien is het een van de goedkoopste offroad-banden op de markt.

Deze band is niet zo duurzaam als de andere. En aangezien u het vaker zult moeten vervangen, kan het op de lange termijn duurder zijn.

Maar als je de offroad-tractie van je vrachtwagen of SUV wilt upgraden en je hebt niet veel geld te besteden, dan is de Patagonia M/T misschien een goede keuze.