Michelin Premier LTX Review 2021. Premium Rijervaring Voor Vrachtwagens En SUV's

Wat Zijn De Belangrijkste Kenmerken Van De Michelin Premier LTX

Veilig wanneer nieuw. Veilig wanneer gedragen. Het is veilig, zelfs als het de helft van de tijd wordt gedragen, dankzij de EverGrip-technologie voor nat remmen. De MICHELIN Premier LTX-band stopt nog steeds korter op nat wegdek dan de gloednieuwe banden van toonaangevende concurrenten die Michelin op zijn website vermeldt.

Volgens de Franse fabrikant was het belangrijkste doel van de ingenieurs om een band te produceren met ultieme veiligheid in alle seizoenen, een hoog niveau van comfort en luxe, en een lange levensduur. Deze kwaliteiten zijn voornamelijk te danken aan Michelins Total Performance Package, dat verschillende technologieën omvat.

Volgens het bedrijf combineert het pakket meerdere prestaties, zoals sterke remmen, uitzonderlijke rijcontrole, tractie in alle weersomstandigheden en een lager brandstofverbruik.

Het eerste onderdeel van het Total Performance-pakket is natuurlijk de geavanceerde loopvlakcompound. Op de Premier LTX gebruikte Michelin een extreem silica- en zonnebloemolie-verbeterde rubbersamenstelling, die de tractie op nat wegdek en zelfs bij zeer lage temperaturen verhoogt.

De rubbersamenstelling is gegoten in een op lichte vrachtwagen afgestemd symmetrisch loopvlakpatroon. Dit ontwerp heeft een doorlopende middenrib, geflankeerd met ingekeepte tussen- en schouderribben, die het reactievermogen, het volgen van rechte lijnen en de handling verhogen.

De EverGrip-technologie van de Premier LTX, met uitzettende regengroeven in de omtrek van de banden en opkomende groeven op de schouders, is mijn favoriete functie. Met deze functie zorgt Michelin ervoor dat de band veilig blijft op nat wegdek en lichte sneeuw, zelfs als het loopvlak verslijt.

De Expanding Rain Grooves openen zich bijvoorbeeld wanneer de band verslijt. Hierdoor ontstaat er meer ruimte voor waterafvoer. De Emerging Grooves daarentegen komen letterlijk naar voren als de band verslijt, wat zorgt voor meer bijtende randen op natte en besneeuwde wegen.

Het interne ontwerp van de Premier LTX is standaard in de toercategorie. Het beschikt over dubbele stalen riemen versterkt met spiraalvormig gewikkeld polyamide koord bovenop een polyester behuizinglaag, die allemaal samenwerken om de stabiliteit, duurzaamheid en comfort bij hoge snelheden te verbeteren.

Wat Zijn De Onderhoudsindicatoren?

Om de bestuurder te helpen bij het bepalen van de profieldiepte, gebruikte Michelin de TWI’s (standaard indicatoren voor loopvlakslijtage) op de Premier LTX. Deze indicatoren zijn smalle staven van glad rubber die verzonken in de omtreksgroeven van het loopvlak zitten.

Naarmate de band verslijt, worden de indicatoren beter zichtbaar. Michelin raadt aan om de banden onmiddellijk te vervangen wanneer ze volledig gelijk zijn met het oppervlak van het loopvlak. Anders riskeert u ernstig verslechterde tractie op nat wegdek en bijna onbestaande tractie op sneeuw. De minimale profieldiepte van de Premier LTX is 2/81 cm of 1,6 mm.

De Premier LTX is een goed voorbeeld van de uitstekende levensduur waar Michelins producten om bekend staan. De eigenaren van dit product zijn zeer tevreden over hoe lang het meegaat. Het zou echter geweldig zijn geweest als Michelin een betere garantie op loopvlakkleding had gegeven.

De Premier LTX wordt alleen geleverd met een garantie van 60.000 mijl of 6 jaar op het loopvlak, wat lager is dan de toonaangevende 80.000 mijl die sommige banden bieden.

Wat Gebeurt Ermee Op Droog Asfalt?

Wat het rijgedrag op droge wegen betreft, is de Premier LTX direct vergelijkbaar met toerbanden voor alle seizoenen. De band reageerde zeer goed en hield de weg buitengewoon goed. Zelfs bij grotere voertuigen is de stabiliteit van de band bij hoge snelheden uitzonderlijk.

De Premier LTX is een goede keuze. Alle moderne toerbanden presteren goed op droog wegdek.

Hoe Zit Het Met Gladde En Natte Wegen?

De Michelin Premier LTX legt de lat hoger voor wat een crossover/SUV all-season toerband kan doen op nat wegdek. Op dit moment zijn de belangrijkste concurrenten niet eens dichtbij in regenachtige omstandigheden.

Het begint allemaal met het rijgedrag, dat erg veilig en stabiel aanvoelt. De Premier LTX behaalt de hoogste bochtsnelheden op nat asfalt in zijn categorie.

De remafstanden zijn ook erg kort, niet met een kleine marge. De weerstand tegen aquaplaning van Premier LTX is uitstekend. Hij kan door diepe plassen vloeistof rijden.

De Michelin Premier LTX is mijn favoriete band als je vaak in de regen rijdt.

En Op Besneeuwde Wegen?

Voor chauffeurs die in gebieden met milde winters wonen, is de Premier LTX een uitstekende keuze. De band handelt uitstekend op droog wegdek bij vrieskou en remt snel.

Ik ontdekte ook dat de Premier LTX bruikbaar is bij lichte sneeuw. De tractie is uitstekend en het remmen is niet al te slecht. Toch zal een goede winterband u veel, veel betere prestaties bieden op sneeuw en ijs.

Is Het Geschikt Voor Off-road Rijden?

De Premier LTX is niet ontworpen voor off-road rijden. Hoewel u op verharde wegen nog steeds wat grip krijgt, kan het loopvlakcompound beschadigd raken. Michelin Defender LTX is een betere band voor vuil en grind.

Is Het Verfijnd En Comfortabel?

Op dit moment is de Premier LTX een van de stilste toerbanden voor cross-overs, SUV’s en vrachtwagens. De rijkwaliteit is ook uitstekend, het absorbeert zowel kleinere als grotere onvolkomenheden op de weg. Het volstaat te zeggen; de Premier LTX is een geweldige metgezel op lange autoritten.

Bekijk hier meer Michelin Premier LTX-recensies: Video door Keith Wing

Moet Ik De Michelin Premier LTX Kopen?

De Premier LTX is de prijs waard als je het niet erg vindt. Het heeft de beste all-season toerbanden op nat wegdek. Het biedt ook uitstekende droge prestaties, een lange levensduur en een luxueuze rit. De Premier LTX is de beste optie voor SUV-, crossover- en vrachtwagenbezitters. Dit is een geweldige toerband voor alle seizoenen.