Wat Zijn De Kenmerken Van De Michelin Pilot Sport A/S 3+?

Volgens Michelin is de Pilot Sport A/S 3+ een band die ultieme grip op droog en nat wegdek en wintervertrouwen biedt. Om die dingen te bereiken, gebruikte het bedrijf zijn geavanceerde Helio+-technologie. Onderdeel van die technologie is de Extreme Silica Technology-loopvlakcompound met zonnebloemolie, die de tractie verhoogt bij lagere temperaturen en op nat wegdek.

Ingenieurs hebben het loopvlak omgevormd tot een prestatiegericht loopvlakontwerp met een agressief, asymmetrisch patroon. Het loopvlak heeft stijve blokken bij de buitenste schouders die de zijdelingse grip en het vermogen om in droge bochten te nemen vergroten. Het interieur van de band is voorzien van vier grote omtrekgroeven die aquaplaning tegengaan en de tractie op nat wegdek verbeteren.

Om het contactvlak gelijkmatig over de band te verdelen, gebruikte Michelin ook zijn Variable Contact Patch 3.0-technologie. Ze hebben deze technologie geleend van hun endurance race-ontwerpen, en het zou de band duurzamer moeten maken, zelfs als er hard wordt gereden.

Het interne ontwerp is vrij standaard voor deze categorie. Het omvat twee lichtgewicht stalen koorden met hoge treksterkte, versterkt met spiraalvormig omwikkeld polyamide koord voor meer voorspelbare handling, hoge snelheidscapaciteit en verhoogd rijcomfort.

De populaire maten van de Franse bandenfabrikant zijn onder meer een wieldiameter van 41 cm en een diameter van 56 cm. Michelin biedt een breed scala aan maten voor vele soorten voertuigen, waaronder compacte sportwagens en sportsedans, maar ook sportcoupés en high-end sportwagens. Ook kan de Pilot Sport A/S 3+ een goede optie zijn als u grotere wielen wilt plaatsen en deze wilt combineren met banden met een lagere zijwand.

Wat Zijn De Onderhoudsindicatoren?

Michelin gebruikte de industriestandaard loopvlakslijtage-indicator (TWI’s) op de Pilot Sport 3+ om de profieldiepte te bewaken. Deze indicatoren kunnen u alleen vertellen hoeveel profiel u nog heeft, niet wanneer het versleten is. Sommige fabrikanten, zoals Continental, bevatten gemakkelijker afleesbare indicatoren, die u de profieldiepte op een meer gedetailleerde manier kunnen laten zien.

TWI’s zijn rubberen staven die in de omtreksgroeven van de band passen. Deze balken worden zichtbaar naarmate uw loopvlak slijt. En wanneer de profieldiepte daalt tot 2/81 cm, zullen de staven volledig gelijk met het oppervlak zijn. Dan moet u direct uw banden vervangen. Anders riskeert u te rijden met een niet-bestaande tractie op nat wegdek en in de sneeuw. In veel staten is het illegaal om te rijden met een profieldiepte van minder dan 2/81 cm.

De Pilot Sport A/S 3+ heeft een goede levensduur voor een prestatieband. Hoewel het niet zo duurzaam en duurzaam is als de Continental DWS06 of Bridgestone RE980AS banden, zijn de verschillen tussen hen niet al te groot. Van deze band zou je toch nog gemakkelijk drie jaar moeten kunnen halen. De garantie op het loopvlak van Michelin is 45.000 mijl, wat een goede deal is voor deze band.

Wat Gebeurt Ermee Op Droog Asfalt?

De stuurrespons is uitstekend. De banden reageren onmiddellijk op de input van de bestuurder en laten het prestatieaspect van de band zien. In dit opzicht is het een van de beste ultra-high-performance all-season banden die er zijn.

Bovendien communiceert de band bijzonder goed met de bestuurder. Door naar het stuur te kijken, weet u direct welke band grip verliest wanneer deze de limiet bereikt.

En, in tegenstelling tot veel andere ultra-high-performance all-season banden, biedt de Pilot Sport A/S 3+ een hoge mate van tractie en grip. Het voelt in sommige opzichten bijna als een zomerband. Het heeft een positieve besturing, uitstekende tractie en grip, evenals uitzonderlijke stabiliteit bij hoge snelheden.

De Michelin dekt u ook, zelfs als uw baantaken vereist zijn. De Pilot Sport A/S 3+ is een geweldige all-season band.

Hoe Zit Het Met Gladde En Natte Wegen?

De Pilot Sport A/S 3+ is een geweldige band voor natte omstandigheden. Het reageert op nat wegdek en gretig om te draaien. Die gretigheid gaat gepaard met uitstekende tractie en uitzonderlijke weerstand tegen aquaplaning.

Bovendien voelen de banden zeer gebalanceerd aan op nat wegdek, geen onderstuur of overstuur. U voelt zich veilig achter het stuur, zelfs als u uw auto tot het uiterste drijft. Uiteindelijk behoren de remafstanden in de regen tot de kortste in de categorie.

Al met al is dit de beste band die ik ooit heb gereden op nat wegdek. Hij accelereert zonder problemen, rijdt heerlijk in de bochten en stopt als weinig andere banden.

Dat Gezegd Hebbende, Hoe Is Het Op Besneeuwde Wegen?

Ik zou nooit een ultra-high-performance all-season band aanbevelen voor serieus rijden in de winter, en de Pilot Sport A/S 3+ bracht daar geen verandering in. Het is echter redelijk goed in vergelijking met andere banden in de categorie. Michelin beweert dat de tractie op sneeuw met 28% is verbeterd ten opzichte van de Pilot Sport A/S 3.

Het was verrassend hoe goed de band presteerde op sneeuw. De tractie in de lengterichting in lichte sneeuw is erg goed en de band kan zelfs goed in de bochten. De remafstanden zijn ook best goed voor de klasse.

Dat gezegd hebbende, heb je nog steeds een goede set winterbanden nodig als je in gebieden woont met barre winterse omstandigheden. De Pilot Sport A/S3+ mag alleen worden gebruikt in een noodsituatie. Dat is vooral het geval als de wegen bedekt raken met ijs, waar deze band niet al te goed werkt.

Is Het Geschikt Voor Off-road Rijden?

De Pilot Sport A/S 3+ is niet ontworpen voor off-road rijden, hoewel sommige maten compatibel zijn met cross-overs. De band kan je geen grip geven op nat terrein, dus heeft hij niet genoeg profiel.

De loopvlaksamenstelling van de band is niet bestand tegen spanen en insnijdingen door rotsen. Met andere woorden, langdurig rijden op verharde oppervlakken kan het loopvlak van de banden beschadigen. Bovendien kunnen scherpe stenen gemakkelijk door het zachtere rubber heen prikken.

Is Het Verfijnd En Comfortabel?

De Pilot Sport A/S 3+ is een geweldig voertuig, maar het reactievermogen van de Pilot Sport A/S 3+ neemt het comfort weg. De rit op deze banden is stevig, daar kun je niet omheen. Dat wordt nu verwacht van ultra-high-performance banden, maar toch kun je ergens anders comfortabeler rijden.

Bovendien zal de Michelin geen prijzen winnen met zijn geluidsprestaties. Hoewel de banden niet al te opdringerig klinken op ruwe oppervlakken, is er nog steeds wat loopvlakgeluid. In dit opzicht zijn de banden in ieder geval vergelijkbaar met de meeste concurrenten.

Meer Michelin Pilot Sport A/S3+ Review: Video door DailySquad

Moet Ik De Michelin Pilot Sport A/S 3+ Kopen?

Op dit moment is de Michelin Pilot Sport A/S 3+ een van de beste ultra-high-performance all-season banden in het algemeen. Dat geldt vooral als u om prestaties en rijplezier geeft.

Michelin heeft namelijk geweldig werk geleverd door de band uitstekend te laten presteren onder verschillende omstandigheden. Het weggedrag op droge wegen is de beste in zijn klasse en blijft uitzonderlijk op nat wegdek. De tractie op sneeuw is ook verbeterd door Franse ingenieurs, wat een zeer indrukwekkende prestatie is voor deze categorie.

Desalniettemin kunnen kopers worden afgeschrikt door het merkbare gegrom van het loopvlak en de harde rit. Ook kan de Pilot Sport A/S 3+ voor de meeste mensen duur zijn.

Ondanks dat alles koopt u een ultra-high-performance band voor het prestatiegedeelte. En de concurrent van Michelin is een van de beste, zo niet de beste prestatiegerichte vierseizoenenband die er is. Deze band verdient gemakkelijk mijn hoogste aanbevelingsscore.