vorige volgende

  • Beperkingen bij snel rijden
  • Bandengebrul en geluidsniveaus die hoger zijn

Hier is mijn recensie van Kumho Ecsta AST. De hoogwaardige all season band van Kumhos, de Ecsta AST, is nu verkrijgbaar. Het is ook gemakkelijk voor het budget, wat verrassend is gezien het agressieve loopvlakontwerp.

De Kumho Ecsta AST is bedoeld om er snel uit te zien. In dit opzicht krijgt het een hoge score op het gebied van styling. Uw voertuig krijgt een race-geïnspireerde, agressieve look dankzij het unieke loopvlakontwerp. De Kumho Ecsta AST banden zijn uniek in hun sportieve design.

Maar je koopt een band toch niet om hoe hij eruitziet? Ik bedoel, de styling is één ding, maar een band moet meer zijn dan alleen een look. Hier begint het plezier. Kumho Ecsta AST is geclassificeerd als een ultra high performance band die kan worden gebruikt voor het rijden in alle seizoenen. High-performance banden moeten een geweldige grip hebben. Dit is niet de beste eigenschap van de Kumho Ecsta AST.

Is De Kumho Ecsta AST Ideaal Voor Snelle Auto’s?

Hier is het dieptepunt. De Kumho Ecsta AST is geweldig voor snelle auto’s vanwege zijn uiterlijk. Het agressieve directionele loopvlakpatroon en de dubbelhoekige dwarsgroeven verhogen de sportiviteit van uw auto. Je kunt deze band in een botte voorraad Toyota Corolla plaatsen en het zal nog steeds een verschil maken.

Snelle auto’s kunnen opwindende prestaties leveren, maar ze zijn ontworpen om snel te zijn. De Kumho Ecsta AST is een winnaar bij lage tot gemiddelde snelheid. Het zal ook het stuurgevoel verbeteren zonder de gevoelloosheid die gepaard gaat met sommige high-performance banden bij lage snelheden. Maar zodra je erop drukt, voel je dat de banden niet bedoeld zijn voor point-and-shoot-driving. De banden hebben de neiging om een slag over te slaan, vooral wanneer ze hard door een ingrijpende hoek worden geduwd.

De Kumho Ecsta AST is een sportieve band die gebruikt kan worden voor serieus rijden. Het is een prestatieband voor alle seizoenen met beperkte prestaties voor snel rijden.

Wat Zijn De Kenmerken Van De Kumho Ecsta AST’s?

De Kumho Ecsta AST heeft unieke schouderblokken naast de directionele dubbele hoek dwarsgroeven. De blokken zijn aan de achterrand afgerond en hebben een scherpere rand. Dit om slijtage aan hiel en teen te voorkomen.

Elk loopvlakblok is versierd met meerdere lamellen. Dit voegt de nodige bijtranden toe om het rubber over gladde of ijzige wegen te motiveren. Ankers worden geleverd door de scherpere randen van de schouderblokken.

Kumho Ecsta AST is gemaakt van een op koolstof gebaseerde loopvlakcompound voor alle seizoenen. Het rubber blijft flexibel bij extreem koud en warm weer. De unieke loopvlakcompound zorgt voor een hoge mate van grip, of u nu over droge of natte wegen rijdt.

Welke Voertuigen Passen Op Deze Band?

Door het sportieve karakter van de Kumho Ecsta AST is hij een goede keuze voor compacte auto’s en fastsedans zoals de Acura 3.2 TL, BMW 3-Serie, Subaru Impreza WRX, Toyota Corolla, Acura Integra en de Honda Civic.

Wat Zijn De Prestaties Van De Band Op Droog Wegdek?

De Kumho Ecsta AST is meer een prestatieband dan een hoogwaardig rubber, in termen van droge prestaties. Zoals ik hierboven al zei, voelen de banden geweldig aan bij lage tot matige snelheden. Maar als uw voertuig is uitgerust met enorme hoeveelheden pk’s, zullen de gripniveaus op droog wegdek ernstig kort aanvoelen.

Om volop van de Kumho Ecsta te genieten, hoef je niet eens in een snelle auto te rijden. Als je als een gek rijdt, kan het hard indrukken van het gaspedaal ervoor zorgen dat de banden gaan draaien. Het nemen van bochten voelt een beetje los en niet zo vertrouwenwekkend als je zou verwachten.

Let wel, ik zeg niet dat de banden slecht zijn. Deze band is geschikt voor het dagelijkse rijden. Maar ik verwachtte meer van een ultra-high performance band, vooral van iets met zo’n radicaal loopvlakontwerp.

Wordt Het Beter Als Het Nat Is?

Ja. De Kumho Ecsta AST presteert solide op nat wegdek. Hij voelt onverstoorbaar aan wanneer hij over stilstaand water rolt en het weggedrag blijft sterk, zelfs als de besturing een vleugje nervositeit vertoont. Als je met de Kumho Ecca AST in de regen rijdt, kan dat een beetje een probleem zijn. Maar nogmaals, als je binnen de snelheidslimieten blijft, zijn de banden meer dan bereid om te verplichten.

Is Het Goed In De Sneeuw?

Ja, maar niet veel. Verwacht echter niet dat winterbanden dezelfde grip hebben. De Kumho Ecsta AST wordt niet aanbevolen voor gebruik bij milde sneeuw. Als het echt slecht weer wordt en de wegen bedekt zijn met centimeters sneeuw, is het beter om te wedden op een goede set winterbanden.

Hoe Zit Het Met Comfort En Verfijning?

Kumho Ecsta AST banden bieden een hoger comfortniveau dan de gemiddelde band. Dit is een goede zaak, aangezien ze ultrahoge prestaties leveren. Ik heb echter een probleem met het lawaai van de weg. Banden met agressieve profielontwerpen zijn meestal luidruchtiger dan vergelijkbare banden met rechte groeven. De Kumho Ecsta AST is stil in de stad, maar maakt lawaai op de snelweg. Hoe sneller je gaat, hoe luider het gebrul van de band.

Is Het Economisch Haalbaar?

Nogmaals, niet veel. De Kumho Ecsta AST banden zijn niet zo slijtvast als all-season banden. Dit is afhankelijk van hoe u rijdt.

Je moet ook rekening houden met de prijs. Hoewel de Kumho Ecsta AS een budgetvriendelijke band is, kunt u nog steeds banden vinden die betere prestaties en minder esthetiek bieden tegen lagere kosten.

Moet Ik De Kumho Ecsta AST Kopen?

Met de Kumho Ecsta AST review hierboven is het zeker dat als je graag snel rijdt in een niet zo snelle auto, waarom niet? Maar als je toevallig de trotse bezitter bent van een behoorlijk snelle sedan of sportcoupé, kun je beter ergens anders kijken.