Is Mijn Auto Uitgerust Met Schokbrekers Of Stutten? Hoe De 2020-gids Te Controleren

Veerpoten Een structureel element dat essentieel is voor uw stuursysteem, de veerpoot. De caster hoeken en camber van uw stuurinrichting worden gebruikt om stutten af te stellen. Stutten hebben een grote invloed op de uitlijning van de functies. Het scharnierpunt van het systeem zijn de stutten. Als optie hebben ze schroefveren. Uw voertuig zal zonder stutten op de grond vallen en zal zijn hoogte niet kunnen behouden.

Schokken: Schokken kunnen ook worden gebruikt om voertuigen op te vangen en te herstellen van hobbels in de weg. Een schok is een zuiger ingesloten in een buis. Het is meestal gevuld met gas of een ander type vloeistof. Deze piston fungeert als buffer tegen stoten. Schokken, die hydraulische vloeistof en gassen vrijgeven wanneer er druk op de zuiger wordt uitgeoefend, zorgen ervoor dat kleine gaatjes in andere delen opengaan. De kracht van de hobbel wordt zwak omdat het gat erg klein is en een kleine hoeveelheid materiaal toelaat om te overtreffen, wat leidt tot een soepelere rit.

Wat Doen Schokken En Stutten?

Laat me je vertellen, nu je je bewust bent van het belang van schokken en stutten bij het balanceren en soepeler maken van je rit, zal ik meer in detail treden. Beide voeren dezelfde soort taak uit en werken om de beweging van de wielen tegen stoten of plassen te dempen. Het zorgt ervoor dat de auto niet gaat slingeren of stuiteren. Je kunt de ene nooit door de andere vervangen vanwege hun individuele uiterlijk en belang. De wielen zijn ontworpen om hand in hand te werken met schokken of stutten, en dat zou op dezelfde manier moeten blijven.

Hoe Weet Ik Of Ik Schokbrekers Of Stutten Heb?

We stellen vaak één vraag nadat we hebben geleerd over de noodzaak en het belang van schokken of stutten in onze voertuigen. Zijn er schokbrekers en stutten in mijn auto? Deze vraag kan worden beantwoord door simpelweg naar de auto en enkele algemene kenmerken te kijken.

De aanwezigheid van schokbrekers of stutten verschilt van model tot model, maar laat ik u eerst enkele verschijnselen vertellen. Schokken zijn als een veer of een soort pompmechanisme. Schokken en stutten worden geïnstalleerd in de verticale positie van de wielen, terwijl stutten de neiging hebben om in de horizontale positie van de wielen te passen. Hoewel schokken misschien moeilijk te zien zijn omdat ze horizontaal en volledig in het binnenste gedeelte van de wielen zijn, zijn ze nog steeds zichtbaar.

Het wordt aanbevolen om de schokbrekers elke 12.000 mijl te vervangen en de veerpoten elke 50k mijl. Het hangt af van het voertuigmodel. U kunt het ophangingsgedeelte onder uw voertuig inspecteren als u een handgeschakelde auto/vrachtwagen bezit. Potholes of auto’s die erg snel gaan, zijn tekenen van de noodzaak om hun schokbrekers en/of stutten te vervangen.

Conclusie:

Ja, dat is het! Heel eenvoudig en heel gemakkelijk te onderscheiden Heeft mijn auto schokbrekers of stutten? Er zijn situaties waarin u alleen maar hoeft te kijken en u het antwoord vindt. In dit geval is het hetzelfde. Kijk maar eens rond op een paar plaatsen en u zult zien of uw auto schokbrekers of veerpoten heeft? Ik kom terug met wat meer opwindende antwoorden op je dagelijkse problemen. Toodles, voor nu!