Is De 5.7 Hemi Een Goede Motor? Niet Kopen Voordat Je Dit Leest

De Hemi-motor van de derde generatie van Chrysler werd vele jaren geleden voor het eerst uitgebracht. Het was een Hemi-versie van 345 cu in/5,7-liter V8-benzine. Het werd ontworpen voor Dodge Ram pick-up trucks in 2003.

Herinner je je de 5.9L V8-motor LA/Magnum nog? Ja, de nieuwe release verving toen de vorige. Toen Chrysler nieuwe modellen pick-up trucks begon te lanceren, was de 345 Hemi-motor bij hen verkrijgbaar.

Deze motor is toegevoegd aan elk voertuig, van Dodge Charger tot Jeep Grand Cherokee tot Dodge Magnum R/T en Chrysler 300C tot Chrysler 300C. En dan verandert alles toen de Hemi 5.7 binnenkwam! Mensen blijven vaak vragen – is de 5.7 Hemi een goede motor of niet . Dat zoeken we uit!

Specificaties En Kenmerken

  • Motorgewicht: ~ 227 kg
  • Maximale snelheid: 5.800 RPM
  • Cilinderkopmateriaal: Gegoten aluminiumlegering
  • Materiaal motorblok: gietijzer
  • Boring: 3,917 inch (99,49 mm)
  • Slag: 3,578 inch (90,88 mm)
  • Ontsteking: Bobine-bijna-bougie, 2 bougies per cilinder
  • Oliecapaciteit: 7,0 qts met filtervervanging
  • Brandstofvereisten: gewone loodvrije benzine (premiumolie niet aanbevolen).
  • Valvetrain: 2 kleppen per cilinder, OHV stoterstang V-8, hydraulische rolheffers, variabele kleptiming (VVT/VCT, 2009 MY+)

Algemene Informatie: Journey Of Hemi 5.7L

Als het op Hemi aankomt, was het kleiner. Dit was echter veel goedkoper om te bouwen. Het was echter krachtig. Het was krachtiger dan de Next Generation 4.7L of de LA-serie 360V8. Het maakt niet uit of je hem koppelt aan de ZF achttraps of de Mercedes vijftraps automaat, Hemi werkt met hart en ziel.

Deze Hemi motor is voorzien van een gietijzeren cilinderblok. Daarnaast bevat het een ontwerp met een diepe rok. Je zult merken dat elk lager wordt ondersteund door vier bouten als je naar de krukas kijkt. Twee bouten zijn horizontaal geplaatst en twee verticaal geplaatst.

De kop van dit onderdeel is gemaakt van aluminium. Het inlaatspruitstuk is gemaakt van plastic om het hoge debiet en het lichte gewicht van de motor te behouden. Zoals we al zeiden, is de motorcode Eagle .

Op basis van de woorden van Tom Hoover zijn enkele aanvullende wijzigingen aangebracht. De nokkenas werd verhoogd, het squish-gebied en dubbele bougies werden toegevoegd. Een van de meest populaire motoren in 2005 was de Hemi V8. De motor werd gebruikt op zowel auto’s als vrachtwagens met een snelheid van ongeveer 45%.

Hemi heeft in 2009 alles veranderd. Ze hebben verbeteringen aangebracht in hun hele constructie en prestaties, van het brandstofverbruik tot het vermogen .

Het resultaat was beter vloeiende hoofden samen met een hogere compressieverhouding dan voorheen. Alles werd verbeterd, van inlaat tot uitlaat. Er werd ook een actief inlaatspruitstuk toegevoegd!

Dit kleptimingsysteem beschikt ook over hydraulische nokkenfasering. Dit was relatief eenvoudig en goedkoper dan het vorige systeem. Het bedrijf heeft alle poorten opnieuw ontworpen en hun inlaatkleppen groter gemaakt.

Van sterke krukas tot zuigers met zwevende pen, hogere oliepompcapaciteit tot dubbele massa krukasdemper, de nieuwe Hemi bleek de beste versie van de vorige te zijn! Dit was onze favoriete 5.7L!

Systeem Met Meerdere Verplaatsingen

We hoeven niet uit te leggen wat Cilinderdeactivering is als je het al weet. Dit wordt ook wel het Multi-Displacement System of MDS genoemd. Als de kracht niet nodig is, is het werk hiervan om de brandstof in vier verschillende cilinders uit te schakelen.

Volgens MDS kon het bedrijf 100 miljoen liter benzine besparen. Dit was tussen 2005-2009. Aan de andere kant verminderde het volgens hen ook min of meer een miljoen ton aan kooldioxide-emissies. Ze begonnen met het deactiveren van de cilinders in de auto’s. En toen voegden ze de cilinderdeactivering toe aan de Ram Hemis.

Met deze methode van cilinderuitschakeling voerde het bedrijf de 2005 Chrysler 300c en de Dodge magnum RT in Noord-Amerika. MDS was een integraal onderdeel van het ontwerp van de motor toen deze voor het eerst werd ontworpen. De motor is in staat om ultieme betrouwbaarheid te bieden en tegelijkertijd de kosten te verlagen.

De ingenieur Cole zei dat de Hemi vier cilinders tegelijk kan afsluiten. Hij voegde er ook aan toe dat ze met deze methode geen nadelige slijtagepatronen hebben gevonden.

Dubbele Bougies

Volgens Michael E. Grimmel bevat elke cilinder een bobinepakket over de enkele bougie. Aan de andere kant is er ook nog een gewone stekkerdraad. En het is aangesloten op een andere bougie . De spoelpakketten zijn ook bevestigd aan een plugdraad, wat het voor u gemakkelijker maakt om te begrijpen. Deze draadstekker gaat meestal naar de cilinderbank aan de andere kant.

Elke cilinder zal een spoelpakket delen met de andere cilinder. Je weet al dat er twee pluggen aan een cilinder kunnen worden toegevoegd. Voor het afvuren van de cilinder is echter één spoel nodig. De spoel wordt rechtstreeks op een van de pluggen bevestigd. Integendeel, er wordt een andere afgevuurd met behulp van een ontstekingsdraad. De bobine is meestal verbonden met de ontstekingsdraad. Deze spoel bevindt zich in de tegenoverliggende cilinder.

Deze motor heeft een belangrijk voordeel: hij gebruikt de helft van het aantal spoelen dat voorheen nodig was. Het is waar, vroeger waren 16 spoelen nodig. Nu zijn er 8 spoelen nodig! Omdat de spoelen zijn aangesloten, bevat elke plug niet zijn spoel. Een bijkomend voordeel is het gewicht. Het gewicht van de coils is over het algemeen lager omdat er minder zijn.

Volgens Cryptojoe kan de toegevoegde extra plug branden stoppen als er een stroomstoot is. Het kan koolwaterstoffen volledig verbranden. De tweede ontsteking zorgt voor meer kracht tijdens de neerwaartse slag. Door dit proces worden ook de eisen aan beperkende katalysatorplaten in de convertor verlaagd.

Motor Fouten

Er zijn geen betrouwbaarheidsproblemen met de Hemi V8 van de derde generatie. Er zijn geen ontwerpfouten in deze motor. Gebruikers hebben enkele klachten over de motor. Sommige gebruikers zeggen dat ze een tikkend geluid horen als het gaat om het gebruik van hun 5.7L Hemi-motor. Het wordt veroorzaakt door de kleptrein.

Dit is echter een veel voorkomend geluid als het gaat om de nieuwere Hemi-motoren. Omdat aan de motor het MDS-systeem of het cilinderdeactiveringssysteem is toegevoegd, is het tikkende geluid heel normaal. Voor de toevoeging van MDS moeten gebruikers van de motor ook voorzichtig zijn met het olieverversingsschema. Gebruik alleen de aanbevolen olie.

Je hoeft je niet te laten afschrikken door de nadelen van de 5.7 Hemi. Er zijn twee bougies per cilinder. Er zijn in totaal 16 bougies. Dus voor elke 30.000 mijl die u reist, moeten deze worden vervangen . Dit kan het voor u erg kostbaar maken.

Inpakken

Hoewel er geen ontwerpfouten zijn, kun je de kleine fouten van de Hemi-5.7L-motor niet ontkennen. Deze motor is een uitstekende keuze als u op zoek bent naar prestaties en maximaal potentieel. Deze motor is krachtig en kan elke lading aan.

Als je het nog niet hebt gebruikt, weet je het niet! Je hoeft het alleen maar te pakken en een ritje te maken. Je zult Hemi niet vergeten !

Vergelijkbaar

Castrol EDGE 5W-30 LL motorolie 5L
  • Castrol Edge met Fluid Strength Technology (TM)
  • Zorgt voor maximale prestaties, zelfs onder extreme omstandigheden
  • Onafhankelijk getest om de motorefficiëntie te verbeteren
  • Castrol Edge - vermindert wrijving en maximaliseert het motorvermogen
  • Geschikt voor hybride voertuigen
  • De verpakking kan variëren
  • Opmerking: Het artikel heeft geen vervaldatum. De op het product aangegeven...
Sale
Castrol EDGE 5W-30 M motorolie, 1 liter
  • Castrol Edge met Fluid Strength Technology
  • Wordt onder druk nog sterker en beschermt je motor duurzaam.
  • Vermindert prestatieverminderende wrijving bij alle toerentallen en in alle...
  • Aanbevolen door wereldwijd toonaangevende autofabrikanten.
Shell, Helix Ultra Professional, AV-L 0W30, motorolie, 1 l
  • longlife 3 motorolie
  • ACEA C3
  • VW 504.00/507.00
  • Voor benzine- en dieselmotoren
Shell Helix Ultra Racing motorolie 10W-60, 5 l
  • ACEA b3/b4/a3/a4
  • API-norm sn/cf
  • Ferrari. - Ja
Oregon 518954 Universal SAE 30 LM 4-takt motorolie, 600 ml
  • Kan probleemloos worden opgeborgen
  • Geschikt voor benzine- en dieselmotoren
  • Geschikt voor motoren met en zonder dwang-inductie
  • Afmetingen verpakking: 5,5 L x 18,4 H x 8,5 W (cm)
Motorolie-aftapplugdeksel 4HC-15351-00-00 voor BigBear Kodiak Grizzly Rhino
  • 【Toepassingsgebied】: speciaal ontworpen voor Vervanging voor YAMAHA BigBear...
  • 【Stofdicht】: deze motorolieplug kan stof en vreemde voorwerpen uit de...
  • 【Geavanceerde materialen】: De motorolieplug is gemaakt van CNC en is gemaakt...
  • 【Corrosiebestendigheid】: Het oppervlak van de motorolieplug is geanodiseerd...
  • 【Klantenservice】: door vast te houden aan de "klantgerichte,...
Castrol EDGE 5W-30 C3 motorolie 1L
  • Hoge zuiverheid van de motoronderdelen, voor volledige prestaties bij een laag...
  • geringe indikking van de olie ook na langdurig gebruik en hoge temperatuur.
  • Minder olieverbruik door lage verdamping.
Castrol 15A4CF GTX Ultraclean 10 W-40 A3/B4 Motorolie 1 Liter
  • Synthetische technologie
  • Reinigt bestaand slib weg
  • Beschermt de motor tegen toekomstige moddervorming
  • Gtx-'s Werelds meest populaire olie