Hoe Start Je Een Auto Met Een Slechte Brandstofpomp? Snelle Tips

Hoe Start Je Een Auto Met Een Slechte Brandstofpomp?

Als de brandstofpomp van uw auto uitvalt, kunt u hem niet starten en normaal wegrijden. U kunt zelfs moeite hebben om het in de eerste plaats op te starten, wat beangstigend kan zijn als u ver van huis bent gestrand zonder enig ander vervoermiddel. Als dit je overkomt, raak dan niet in paniek; zijn er een paar dingen waar u rekening mee moet houden bij het starten van een auto met een slechte brandstofpomp?

Eerst moet u bepalen wat er mis is met de brandstofpomp van uw auto. Controleer vervolgens of het kan worden gerepareerd of vervangen door een aftermarket-apparaat. Als u niet weet hoe u uw auto moet starten, lijkt een slechte brandstofpomp een onoverkomelijk probleem, maar het is vrij eenvoudig te verhelpen. Volg deze eenvoudige stappen om uw voertuig in een mum van tijd weer aan de praat te krijgen.

Functie Van Een Brandstofpomp

De brandstofpomp bevindt zich in de brandstoftank. Een kleine elektromotor stuurt benzine naar de motor. De motor wordt aangedreven door brandstof. Brandstofpomp functioneert in combinatie met andere kritische mechanismen, zoals het brandstoffilter en de brandstofrail. Via het filter pompt de brandstofpomp gas naar de rails.

De brandstof wordt vervolgens geleverd aan de brandstofinjectoren, die de benzine in elk van de verbrandingskamers van de motorcilinder spuiten. De auto is veel veranderd. Het bouwjaar van het voertuig en de fabrikant bepalen het brandstofpompsysteem.

Oudere voertuigen hebben een mechanische brandstofpomp die wordt aangedreven door een carburateur. Om brandstof aan de motor in nieuwere auto’s te leveren, wordt een elektrische brandstofpomp gebruikt. De twee meest voorkomende soorten brandstofpompen in auto’s zijn elektrisch en mechanisch. Dit is een kort overzicht van de werking van deze brandstofpompen.

De eerste is de mechanische brandstofpomp. Een nokkenas drijft een mechanische brandstofpomp aan. De pomp zuigt brandstof uit de pomp, duwt deze door de carburateur en levert deze aan de motor. Dit proces gaat oneindig door terwijl de auto rijdt.

Het tweede meest populaire type is de elektrische brandstofpomp. Wanneer de contactsleutel in moderne auto’s in de aan-stand wordt gedraaid, wordt de elektrische brandstofpomp geactiveerd. Een elektronisch mechanisme heeft de voorkeur boven een mechanische module omdat het elektronische brandstofinjectiesysteem hoge druk creëert. De locatie van de elektrische brandstofpomp is afhankelijk van het voertuig. Het kan zich in de brandstoftank bevinden, of tussen de tank en de motor.

De installatie van mechanische brandstofpompen is veel eenvoudiger dan die van elektrische brandstofpompen. Ze zijn ook stiller dan de laatste en vergen minder inspanning. Voor dagelijkse rijders is een mechanische brandstofpomp voldoende. Dit type brandstofpomp heeft één nadeel. Het is niet geschikt voor motoren van minder dan 450 pk. Elektrische brandstofpompen zijn verkrijgbaar met verschillende stroomsnelheden.

De Locatie Van De Brandstofpomp

De brandstoftank is gevuld met brandstof en de brandstofpomp is ondergedompeld. De brandstofpomp is klaar om brandstof uit de tank te trekken en deze in de brandstofleiding te duwen, voordat deze aan de motor wordt afgeleverd. Als je naar de achterkant van je auto gaat en onder de achterbumper kijkt, zie je een groot stuk metaal dat met metalen banden aan de onderkant van de auto is vastgemaakt. Dat is een brandstoftank. Deze bevindt zich in de auto. Als je geen ervaring hebt met het werken aan auto’s, kan het moeilijk zijn om deze te vinden.

Hoewel het vervangen van een brandstofpomp snel kan worden gedaan, kunnen zelfs kleine fouten leiden tot duurdere en moeilijkere reparaties. Om ervoor te zorgen dat de klus de eerste keer correct wordt uitgevoerd, raden we u ten zeerste aan om een gekwalificeerde auto-expert de problemen met de brandstofpomp van uw auto te laten diagnosticeren en repareren.

Slechte Brandstofpomp Heeft Invloed Op De Prestaties Van Uw Auto

Wanneer een autopomp uitvalt, zal de motor normaal gesproken draaien, maar niet aanslaan wanneer u de sleutel omdraait of op de startknop drukt.

  • Een beschadigde brandstofpomp kan niet genoeg brandstof leveren aan de carburateur/brandstofinjector. Elk vuil of puin dat in uw benzinetank wordt gezogen, kan ervoor zorgen dat de brandstofpomp defect raakt. Een storing in de brandstofpomp kan worden veroorzaakt door vuil en puin dat in de tank terechtkomt. Brandstofpompen zijn tegenwoordig gebouwd om vele jaren mee te gaan, maar er is geen garantie dat ze niet zullen falen.
  • De delicate lucht-brandstofverhouding van de motor (14,7:1, 14,7 g benzine voor 1 g lucht) is ver uit de hand.

Uw auto kan in beide situaties een enorme presse-papier worden, waardoor u onbeheerd op uw oprit of op een veel veiligere locatie achterblijft.

Symptomen Van Een Defecte Brandstofpomp

Brandstofpompen zijn tegenwoordig gebouwd om vele jaren mee te gaan, maar er is geen garantie dat ze ooit zullen falen. Houd continu maar liefst een kwart tank benzine in uw voertuig.

De brandstofpomp moet op een bepaald moment in het leven van de auto worden vervangen. Zoals met de meeste mechanische componenten van uw auto, zijn er altijd waarschuwingssignalen van problemen voordat deze defect raken. Hier zijn enkele van de meest voorkomende tekenen van een defecte brandstofpomp:

  1. Zwak brandstofverbruik: heeft u een afname in het benzineverbruik van uw auto opgemerkt? Een defecte klep zorgt ervoor dat er meer brandstof in de tank achterblijft, wat kan leiden tot een lager brandstofverbruik. Hierdoor daalt het brandstofverbruik doordat overtollige brandstof kan worden opgeslagen of niet wordt gebruikt.
  2. Vermindering van het vermogen: ook regelt de brandstofpomp hoeveel energie aan de motor wordt geleverd. Een defecte brandstofpomp kan niet de stroomstoot leveren die een auto nodig heeft om een heuvel te beklimmen of snel te accelereren wanneer dat nodig is.
  3. Sporadische stuwing: als uw auto sporadisch naar voren begint te rijden, is dit een teken dat uw brandstofpomp mogelijk defect is. Dit is wanneer uw brandstofpomp weerstand ondervindt.
  4. Het geluid van een brandstoftank is Oude auto’s met mechanische brandstofpompen kunnen een laag, jankend of huilend geluid maken.
  5. Motorstagnatie: wanneer de motor afslaat, zelfs bij warm weer, is dit een zeker teken dat de motor van de brandstofpomp defect is.
  6. Start niet De motor draait rond in de laatste fase van een storing in de brandstofpomp, maar u kunt de auto niet starten. Dit is een duidelijke indicatie dat de brandstofpomp vervangen moet worden.
  7. Als er vuil of vuil in uw brandstoftank komt, kan deze defect raken. Uw brandstofpeil zal dalen als uw brandstoftank verstopt is met vuil.
  8. Vermijd het leeglopen van benzinestations die slecht worden onderhouden, omdat ze onzuiverheden kunnen bevatten. Als hun gastoevoer bijvoorbeeld verontreinigd is met water, kunnen uw brandstofpomp en andere delen van uw brandstofsysteem gaan corroderen.

Oorzaken Van Een Defecte Brandstofpomp

Brandstofpompen lopen samen met de motor en leveren hoge druk op de brandstofrail en de injectoren. De pomp blijft koel en functioneel omdat hij is ondergedompeld in brandstof. De brandstofpomp zal eerder uitvallen als deze vaak leeg is voordat hij wordt bijgevuld.

Wanneer u de motor uitzet met een laag brandstofniveau, loopt de brandstof uit de vulkamer, die is aangesloten op het brandstoftoevoersysteem. Wanneer u de motor start, warmt de pomp op en blijft deze ontlucht totdat de kamer opnieuw is gevuld met brandstof. Dit kan ertoe leiden dat de pompmotor doorbrandt en uiteindelijk tot een storing van de brandstofpomp leidt.

Stapsgewijze Handleiding Voor Het Starten Van Een Auto Met Een Slechte Brandstofpomp?

Er zijn zeker drie trefzekere methoden om een auto met een defecte brandstofpomp te starten. U hebt geen mechanische vaardigheden nodig om deze eenvoudige methoden uit te voeren.

Brandstofdrukindicator

Een brandstofdrukmeter is erg handig als het gaat om het starten van een auto met een slechte brandstofpomp. Dit is een betrouwbare manier om een slechte brandstofpomp te diagnosticeren.

Deze methode is een succes of een mislukking. Het enige wat u hoeft te doen is een brandstofdrukmeter op de motor aan te sluiten. Een brandstofdrukindicator is een handige techniek die de motordrukniveaus bewaakt om schade aan de brandstofinjectoren en de brandstofpomp zelf te voorkomen.

Handmatig Druk Uitoefenen

Wanneer de brandstofpomp uitvalt, is er onvoldoende druk om benzine door de brandstofleidingen naar de motor te pompen. U kunt uw auto starten door die externe druk handmatig op de motor uit te oefenen om het gas te laten stromen. Je zult creatief moeten zijn als het gaat om het leveren van handmatige druk om brandstof in de motor te pompen. Sommige mensen hebben ontdekt dat een luchtbedpomp zeer effectief is.

Warmte Motor Controle Motor

Als u een slechte brandstofpomp heeft, is het een goede manier om de motor koel te houden of oververhitting te voorkomen. Als u de auto kunt starten, werkt deze methode niet. Vermijd te lang rijden om oververhitting van de motor te voorkomen. Wanneer de motor afkoelt, wordt de pomp gereset, wat uiteindelijk de prestaties van uw auto zal stabiliseren.

Carburateur Moet Worden Gespoten

Dit is alleen voor auto’s met een mechanische brandstofpomp. Door de carburateur in te spuiten met carburateurreiniger of startvloeistof kan uw auto voldoende gestart worden om hem naar een monteur te brengen. Deze methode is een succes of een mislukking.

Problemen Met Een Elektrische Brandstofpomp Oplossen

Het kan moeilijk zijn om elektrische brandstofpompen te gebruiken. Een defecte bedrading of doorgebrande zekering kan ertoe leiden dat een elektrische brandstofpomp uitvalt. Een elektrisch probleem kan voorkomen dat de stroom de brandstofpomp bereikt. Wanneer dit gebeurt, zal de motor afslaan en de brandstof verbranden die nog in de brandstofleidingen zit.

De motorregeleenheid in moderne auto’s is verantwoordelijk voor het brandstoftoevoersysteem van de auto. Het resetten van de ECM kan helpen als de brandstofpomp uitvalt vanwege een fout in de bedrading of het circuit. Als dat het probleem niet oplost, is de volgende stap het vervangen van de zekering van het brandstofpomprelais. Hiermee kan uw auto mogelijk worden gestart.

Tips Voor Het Verlengen Van De Levensduur Van Een Brandstofpomp

Het is veel goedkoper om een defect aan de brandstofpomp te voorkomen dan om de pomp te vervangen. Om de levensduur van uw brandstofpomp te verlengen, moet u de volgende methoden gebruiken.

  • Investeer in hoogwaardige brandstof die vrij is van vuil. Deze brandstof kan onherstelbare schade aanrichten, zelfs als de brandstof wordt gefilterd met een standaard inline brandstoffilter. Een groot aantal problemen kan worden voorkomen door hoogwaardige brandstof van een vertrouwd merk te gebruiken.

Het is ook een goed idee om alleen brandstof in te kopen bij grote stations.

  • Houd de benzinetank altijd voor ongeveer een kwart vol.
  • Voer regelmatig gepland onderhoud uit aan het brandstofsysteem en de filters. Indien nodig repareren of vervangen.
  • Maak de brandstoftank niet leeg. De tank kan oververhit raken en de levensduur van de brandstofpomp verkorten.
  • Koop geen brandstof terwijl een tankwagen de tank van het station vult. Hierdoor kan de tank opzwellen met vuil.
  • Om Ernstige Bijwerkingen Te Voorkomen, Moet U Eerst De Slechte Brandstof Repareren

    Hier zijn enkele tips om de levensduur van uw brandstofpompen te verlengen en dit probleem helemaal te voorkomen.

    • Bewaar nooit minder dan een kwart tank benzine in uw voertuig.
    • Houd het brandstofsysteem en de filters in goede staat.
    • Onderhoud uw voertuig regelmatig en breng het binnen voor regelmatige inspecties.

    Conclusie

    U moet uw voertuig onmiddellijk laten controleren als u symptomen opmerkt, zoals een defecte brandstofpomp. Als u dit doet, kunt u uw auto niet starten. Als het ergste gebeurt en u de motor niet kunt starten, kunt u misschien enkele van de technieken proberen die we hebben ontdekt in dit artikel over het starten van een auto met een slechte brandstofpomp? Hiermee kunt u ermee naar de dichtstbijzijnde garage rijden om er door een professional naar te laten kijken.

    Vaak Gestelde Vraag

    Is Het Mogelijk Om Met Een Auto Te Rijden Met Een Slechte Brandstofpomp?

    Rijden met een slechte pomp kan gevaarlijk zijn. Een slechte brandstofpomp zorgt ervoor dat het brandstofsysteem geen constante brandstofdruk kan handhaven. Dit betekent dat uw auto niet start, afslaat en zelfs op elk moment kan stoppen.

    Zal Een Slechte Brandstofpomp Ervoor Zorgen Dat Een Auto Niet Start?

    Ja, een van de meest voorkomende redenen waarom een auto niet start, is een defecte brandstofpomp. Het zal moeilijk zijn voor uw auto om te starten als de brandstofpomp niet voldoende gas uit de tank levert. Omdat de pomp niet genoeg gas door kan duwen, zal de auto moeite hebben met starten en lopen. Een versleten pomp kan een drukval veroorzaken, waardoor de benzine in de motor opraakt.

    Hoe Komt De Brandstof Uit De Tank?

    Dit wordt bepaald door het type brandstofpomp dat wordt gebruikt. Een zuigleiding zuigt brandstof uit de gastank via een kleine motor, die een elektrische generator aandrijft, die elektrische brandstofpompen aandrijft. Mechanische benzinepompen daarentegen draaien mee met de krukas en zuigen benzine door een slang met zuigfunctie.