Hoe ATV-uitlaatgeluiden Te Dempen?

Weerkaatst uw ATV-uitlaat van heuvels en bomen, en echo rond meren en moerassen? Kunt u een piep in uw oren krijgen elke keer dat u gaat ATVen? Zie je nooit dieren in het wild? U moet leren hoe u het uitlaatgeluid van een ATV kunt dempen, zodat u er meer van kunt genieten.

Er zijn veel manieren om het overtollige geluid van een ATV te dempen. Het opnemen van een hoogwaardige aftermarket-geluiddemper of het installeren van een doe-het-zelf-uitlaat, het isoleren van de motorruimte en met de juiste brandstofkwaliteit zijn slechts enkele suggesties. De meeste zijn ook betaalbaarder dan betalen voor een geluidsovertreding.

In deze gids onderzoeken we waarom ATV’s luid zijn, het decibelbereik van sommige ATV’s, waarom stil beter is, verschillende geluidsverordeningen, hoe het geluid te dempen, en we bekijken vijf top-aftermarket-geluiddempers.

Waarom Zijn ATV’s Zo Luid?

Of je nu door de bossen tuft, over een weg racet of over lokale wegen vliegt, het uitlaatgeluid van een ATV kan je een vervelend gedoe bezorgen. Het kan ook de mensen om je heen irriteren. Fabrikanten ontwerpen en bouwen machines voor internationale economieën en moeten aan bepaalde minimale geluidseisen voldoen. Afgezien daarvan is hun doel om de kosten en het voertuiggewicht te verlagen.

De resultaten van ontwerp en kostenminimalisatie zijn de redenen waarom ATV’s luid zijn. De kwetsbare motoren, de korte uitlaten en het soort motor dragen bij aan de schurende kakofonie.

Uitlaatconfiguratie:

De uitlaatopstelling leidt tot het plezier van de rit. Het heeft invloed op het vermogen, het geluid, het uiterlijk en het totale gewicht van het systeem. Meer geluid betekent niet meer vermogen. Het doel van de uitlaat is het beoordelen van de hoeveelheid tegendruk en het verwijderen van verbrandingsgeluid, vuil en dampen. Een paar pk’s geven door de tegendruk af te stemmen om een stillere rit te krijgen voor zoeken of dagelijks gebruik in de stad, of de druk en het geluid verhogen voor veel meer klim- of race-elektriciteit zijn twee mogelijkheden.

Een enkele uitlaatconfiguratie heeft slechts één uitlaat, terwijl een dubbele uitlaat er twee heeft. De dual heeft ook vaak twee dempers of dempers, dus meer gewicht en kosten. Het dubbele systeem lijkt misschien beter, maar het verstoort de tegendruk en uitlaatprestaties en is vaak luider dan het enkele.

Geen Motorisolatie

De krachtige motor van een ATV is vrijwel volledig open en blootgesteld aan de lucht. Er is geen isolatie of afscherming om het verbrandingsgeluid en de daaropvolgende trillingen te dempen of te absorberen. Auto’s hebben geïsoleerde motorcompartimenten die verbranding en andere geluiden dempen.

Niet-effectieve Geluiddempers

Nieteffectieve geluiddempers

Veel ATV-voorraaddempers zijn eenvoudig, lichtgewicht en doen weinig om het geluid te dempen. Ze laten gemakkelijk 10 tot 15 decibel (dB) meer toe dan nodig is, zelfs bij stationair draaien. Sommige ATV’s liggen tussen 85 en 90 dB inactief, wat gehoorbeschadiging kan veroorzaken. Omdat je de motor toeren maakt, neemt ook het geluidsniveau toe.

Verkorte Uitlaatsystemen

Verkorte uitlaatsystemen

De afstand tussen het uitlaatspruitstuk op de motor en ook het uiteinde van de uitlaat op een quad is niet heel lang. De tegendruk die in het uitlaatsysteem wordt gegenereerd, heeft niet de reisruimte of verblijftijd in de uitlaat om de energie en het geluid te verdrijven. ATV’s hebben vaak korte rechte uitlaatpijpen die weinig doen om geluiden te dempen.

Motorvorm:

Er zijn twee soorten ATV-motoren: het stillere 2-takt utility-werkpaard of de luidere, krachtige 4-takt. Veel ATV’s die na 2006 zijn gebouwd, hebben 4-taktmotoren, wat betekent dat ze 4 zuigerbewegingen hebben voor elke omwenteling van de krukas. Dus wanneer je de motor toeren maakt, scheuren de schreeuwende tonen van de 4-takt door het gebied.

Hoe Luid Zijn Uw ATV-decibel?

Luid uitlaatgeluid van ATV’s is een medisch en ecologisch probleem geworden. De grens van blijvende gehoorschade, zoals bepaald door de OSHA, is 85 dB. Een grasmaaier op gas produceert 85 dB. De sneeuwscooterindustrie kan volgens de Amerikaanse wetgeving niet boven de 78 dB uitkomen en sinds 1979 moeten motorfabrikanten tussen de 78 en 84 dB blijven. De meeste ATV’s zijn echter tussen de 85 en 100 dB, wat heeft geleid tot bezorgdheid van zowel passagiers als niet-rijders over overmatig geluid.

Het zal waarschijnlijk het audioniveau van uw ATV testen. Koop een geluidsniveaumeter voor of gebruik een programma op uw mobiele apparaat. Onderzoek het geluidsniveau tussen 3000 en 4000 tpm voor de meeste 4-taktmotoren. Houd de meter ongeveer 51 cm in de uitlaat in een hoek van 45, maar parallel aan de uitlaatstroom. Doe de test in een open plaats, zodat het geluid niet ronddoolt. Een extra set handen is ook handig.

Waarom Zou U Uw ATV Het Zwijgen Opleggen?

Er zijn veel redenen om sommige van hun ATV-uitlaatgeluiden te dempen. Uw gehoor beschadigen is er maar één, maar het gebrek aan toegankelijkheid van openbare en particuliere gronden is nog groter. In 2011 erkende de National Off-Highway Vehicle Conservation Council (NOHVCC), wat staat voor ATV-activisten uit heel Amerika, dat ATV’s luidkeels de toegang tot land en paden wegnemen.

De krachtige 4-takt is oorspronkelijk gemaakt voor gesloten wedstrijdbanen; het is momenteel in mainstream gebruik. Ze hebben betere emissie-evaluaties, maar zijn aanzienlijk luider dan de oude tweetaktmotoren.

Bescherm Uw Gehoor

Verschillende verenigingen en regelgevende instanties hebben afgewogen welke geluidsniveaus acceptabel zijn en wanneer gehoorbeschadiging begint. NIOSH, CDC en OHSA identificeren 85 dB als het maximum dat acceptabel is voor een dagelijkse blootstelling van 8 uur. Desalniettemin kan hinderlijk zo laag als 70 ook schade veroorzaken.

Elke drie dB heeft een omgekeerd effect op de blootstellingstijd die geschikt is voordat gehoorbeschadiging optreedt. Dus 88 dB is 4 uur, 91 dB is 2 uur, sprong naar 100 dB en schade treedt binnen 15 minuten op. Dertig minuten blootstelling aan 115 dB leidt tot verlies en 120 dB kan onmiddellijke schade veroorzaken. Met ATV-voorraaddempers die tussen de 85 en 100 dB produceren en sommige aftermarket-uitlaten die 110 dB duwen, is gehoorbeschadiging een groot probleem.

Jacht

ATV-geluid kan het jachtsucces beïnvloeden. Veel hangt echter af van waar je jaagt. Jagen op locaties waar boerderijen in bedrijf zijn met apparatuur die op de velden wordt gebruikt, lijkt wezens te laten acclimatiseren aan machinegeluid en geur. Als u echter zoekt in zwaar beboste of bergachtige plaatsen, kan een luide quad het wild schaars maken. Het is misschien een kwestie van langzame en stabiele versus snelle en competitieve ATV-activiteiten, maar er is altijd iemand die haast heeft. Een geluiddemper of geluiddemper en vonkenvanger kunnen het verschil maken.

ATV Geluidsoverlast

Overmatig geluid kan het plezier buitenshuis voor zowel rijders als niet-rijders bederven. Buiten zijn is een plezier dat velen serieus nemen. De frisse lucht, vogels en ook de mogelijke glimp van herten of elanden is er voor iedereen. Dus wanneer het geluid van ATV’s die paden, oude wegen en spoorbeddingen openscheuren, interfereert, kan het het voor iedereen verpesten. Geluidsvervuiling door ATV’s is een punt van zorg. Of er nu geluidsbeperkingen zijn of niet, wanneer het geluid het plezier van anderen verstoort, zullen er zeker klachten en beperkingen volgen.

Geluidsklachten

Klachten over geluidsoverlast komen niet alleen van omstanders. Zoek- en reddingswerkers, vallenzetters, jagers, stads- en plattelandsrijders klagen vaak over ATV-geluid. De meeste zijn gemakkelijke rijders buiten om van te genieten en te verkennen, geen mechanisch ingestelde snelheidsduivels die hun ritten opvoeren voor weekendraces. Dus waarom zijn ATV’s zo lawaaierig? Niet alle ATV’s zijn extreem luid en de meeste zijn enigszins gedempt bij lagere snelheden, wat betekent dat het zowel de operators als de machines zijn die de storing veroorzaken.

Particuliere landeigenaren en mensen die openbare gronden gebruiken, genieten niet van het lawaai. Ik ben anderhalve kilometer van de weg af geweest en hoorde ATV’s langs de weg schreeuwen. Ik denk dat ze verwachten dat het geluid zal voorkomen dat ze een eland tegenkomen. Het punt is echter dat ik geen dieren in het wild ga vinden.

Overmatig storend geluid leidt tot klachten, die op hun beurt leiden tot afdwingbare geluidsbeperkingen of landafsluitingen die alle renners treffen.

Lokale ATV-ruisverordening

Verschillende staten, ministeries van natuurlijke hulpbronnen (DNR), bosdiensten, parken, beschermde gebieden en zelfs gemeenschappen hebben geluidsverordeningen ontwikkeld, zoals ATV’s en UTV’s. Dus, afhankelijk van waar je waarschijnlijk naartoe gaat, controleer de geluidsmaxima. Sommige beperkingen zijn tijd van de dag, sommige zijn seizoensgebonden, maar ze zijn er allemaal vanwege klachten. Veel gemeentelijke geluidsverordeningen beperken het gebruik overdag tot 60 dB en ’s nachts tot 50 dB, beide gemeten op 22,9 m.

Oregons Sand Lake-recreatiegebied beperkt het geluid van vierwielers tot 97 dB, en het recreatiegebied Dunes is 93 dB, het resterende deel van de voorwaarde is 99 dB. Openbare gronden die openstaan voor ATV’s in Maine, Massachusetts en Californië beperken het geluid tot 96 dB in 51 cm van hun uitlaat. Silver Lake in Michigan is 92 dB en de Goldendale MX-baan in Washington staat 99 dB toe voor hun quad-wedstrijden.

New Mexico beperkt het uitlaatgeluid van ATV’s tot 96 dB. Het maximale bedrijfsgeluid voor de ATV in Vermont is 82 dB, gemeten op 15,2 m. Maryland en de meeste andere staten hebben effectieve ruisonderdrukkings- of dempingsapparatuur nodig om overmatig of storend geluid te voorkomen. Sommige hebben ook een vonkenvanger nodig om brandgevaar te minimaliseren. Boetes zijn meestal binnen het bereik. Sommige wegorganisaties verbieden echter rijders die een boete hebben gekregen, in de verwachting de afsluiting van het pad voor alle rijders te stoppen.

Hoe ATV-uitlaatgeluiden Te Dempen?

Een enkele dag rijden die je oren laat suizen of je hoofdpijn bezorgt, is niet hoe je de dag wilt eindigen. Als u uw quad gebruikt om door de stad te reizen, te jagen, paden te verkennen of gewoon wilt horen wat een rijder zegt, dan is een standaarduitlaat misschien niet stil genoeg. Beschadiging van uw gehoor of geconfronteerd worden met geluidscitaten zijn ook spoilers. Roestvrij staal is zwaarder dan aluminium, maar duurzamer. Zorg ervoor dat u componenten koopt met volledige lasnaden, geen klinknagels of puntlassen. Ze zijn beter bestand tegen high-definition en trillingen. Hier zijn 10 tips om het uitlaatgeluid van ATV’s te dempen.

1. Installeer een stille aftermarket ATV-uitlaatdemper

Aftermarket ATV-geluiddempers worden bevestigd aan het bestaande uitlaatsysteem tussen de uitlaatdemper en de punt. De geluiddemper werkt als een andere geluiddemper en is gevuld met schotten en geluidsisolerend materiaal. Ze zouden moeten helpen bij het verminderen van stationair geluid met 6 tot 2 dB, en middelgrote toeren met 10 tot 12 dB. Maar het zal rekenen op het merk en model van de quads.

Bedenk dat een toename van 3 dB het geluidsniveau verdubbelt en de veilige blootstellingsperiode halveert. Dus een afname van 3 dB zal de intensiteit halveren, wat betekent dat een afname van 12 dB deze met 4 keer zal verminderen.

2. Gebruik DB Killer Noise Eliminator

DB sound eliminators zijn roestvrijstalen geluiddemper hints die op of aan het einde van de uitlaatpijp glijden. Sommige hebben ingebouwde vonkenvangers, geluiddempende verpakkingen of zijn hol. Veel DB Killers zijn ook verwijderbaar.

De Eliminator zal uw uitlaatgeluid afstemmen en kan de tegendruk een paar verhogen.

De hoeveelheid die het annuleert, is afhankelijk van het merk, het model en de uitlaat.

3. Koop een turndown voor de uitlaat

Door een inlaat-uitlaattruc aan de uitlaat of uitlaat toe te voegen, wordt de uitlaatlengte, de thuistijd, verlengd, zodat het geluid met een paar decibel wordt verminderd. Bovendien richt het de geluidsstroom naar de grond, waardoor een deel van hun weerkaatsing wordt opgeheven.

De roestvrijstalen expansie schuift op en wordt vastgeschroefd op zijn plaats. Verkrijgbaar in zwart of chroom, de meeste hebben 24 maanden garantie.

4. Installeer Een Vonkenvanger

Een vonkenvanger is in de VS verplicht voor ATV-gebruik op openbare gronden. Het is een mooi stalen gaas dat plat of kom- of komvormig kan zijn. Ze helpen bosbranden te voorkomen door gloeiend hete koolstofdioxidedeeltjes op te vangen.

Vonkenvangers kunnen mesh-inzetstukken zijn die in de uitlaat of de uitlaatdemper passen. Het kunnen ook ingebouwde componenten in geluiddempers of geluiddempers zijn. Wanneer ingebouwd, wordt er meestal een notitie op de uitlaat gebosseleerd. Sommige geluiddempers hebben schijven waar de uitlaat doorheen gaat om vonken op te vangen, en een paar oudere ATV’s hebben centrifugale afleiders.

De vonkenvanger moet het uitlaatgeluid met 2-3 dB verminderen. Het net verzamelt deeltjes en kan enige luchtstroom beperken, maar onvoldoende om het aantal pk’s te beïnvloeden. Het kom- of zakvormige display zorgt voor een betere luchtstroom dan het horizontale display.

De afleider kan ook de tegendruk en dus de prestaties verbeteren. Het verwijderen ervan kan het high-end vermogen van een kettingzaag verbeteren, maar u kunt dat op het einde elimineren. Na elke rit of een vast aantal mijlen of uren is het een goed idee om de afleider uit te spoelen om de luchtstroom te behouden.

5. Pak Uw ATV-geluiddemper Opnieuw In

Naarmate de tijd verstrijkt, wordt de isolatie rommelig en wordt de geluiddemper van de ATV luider.

In plaats van het te vervangen, haalt u het uit elkaar, maakt u het schoon en verpakt u het opnieuw. Dit werkt het beste als de geluiddemper is gemonteerd met klinknagels of schroeven in plaats van lassen. Sommige fietsers herpakken jaarlijks, na zoveel kilometers of uren, of als het merkbaar luider wordt.

6. Bundel De Uitlaatdemper Met Isolatie

Het inpakken of opnieuw inpakken van een uitlaatdemper bespaart geld gedurende de levensduur van deze quad en zorgt ervoor dat hij stil blijft werken. De verpakking absorbeert trillingen en geluid. Het proces hangt echter af van de vorm en stijl van de uitlaat.

Het elimineren van het interieur om ze in hittebestendig isolatiemateriaal te wikkelen, of een einde maken om de isolatie in lege ruimtes te proppen of het bestaande te vervangen, is gemakkelijker met schroeven of klinknagels dan lassen.

Sommige renners geven staalwol aan in plaats van isolatie. Hoewel de wol normaal gesproken niet ontvlambaar is, is het waarschijnlijk dat de hitte en gasresten de staalvezels broos en roodgloeiend maken. De vezels kunnen ontsnappen en brand veroorzaken langs een pad.

Bovendien wordt het staal vuil en transpireert het sneller in vergelijking met isolatie, en het kan ook het roesten van deze geluiddemper versnellen. Bovendien dempt het het geluid na verloop van tijd niet zo goed. Isolatie van gebouwen is beter dan staalwol, maar OEM-matten van glasvezel zijn het beste.

7. Installeer Quiet Core Insert Voor Uitlaat

Een Quiet Core-inzetstuk is ontworpen om op sommige HMF-uitlaten te passen om het geluid met 3 tot 6 dB te verminderen om te worden gebruikt in gebieden met gevoelige of lagere geluidslimieten.

Gemaakt van TIG-gelast 201 roestvrij staal, glijdt het gemakkelijk naar de pijp.

Het wordt in de geluiddemper geplaatst door de kegelvormige dop te verwijderen. Een vonkenvanger wordt aanbevolen om hete deeltjes op te vangen en trillingen te verminderen.

8. Gebruik Het Juiste Gas

Raadpleeg de gebruikershandleiding voor het aanbevolen gas dat in uw systeem moet worden gebruikt. Ethanolmengsels worden niet aanbevolen omdat dit motorcomponenten kan beschadigen. Een hoger octaangehalte kan duurder zijn, maar bevat vaak geen ethanol. De meeste 4-takt ATV-motoren van tegenwoordig zijn krachtig.

De juiste brandstof verbetert de prestaties, de levensduur van deze motor en vermindert het bedrijfsgeluid. Tweetaktmotoren gebruiken een gas-oliemengsel in een gespecificeerde verhouding. Het gebruik van aanbevolen gas en olie beschermt de motor en zorgt ervoor dat deze optimaal blijft presteren.

9. Voeg Een Extra Autodemper Toe

9 Voeg een extra autodemper toe

Het opnemen van een auto-uitlaatdemper tot het einde van de ATV-uitlaat in plaats van een geluiddemper is gewoon een andere oplossing om een quad het zwijgen op te leggen. Als ze op hun plaats zijn gelast of geklemd, moeten ze worden aangemoedigd om schade aan andere uitlaatdelen te voorkomen.

Kies een uitlaatdemper die past bij de beschikbare ruimte en goede beoordelingen bevat. Het moet het uitlaatgeluid tussen 10 en 12 dB verminderen.

10. Reparatie Uitlaat- En Uitlaatsysteem

Door de ATV-uitlaat en -demper in goede staat te houden, blijft het geluid ook laag. Vervang kapotte of verroeste onderdelen door OEM-onderdelen. Draai klemmen en bouten vast en dicht naden en stromen af met thermische tape of kit.

Andere Benaderingen Om Het Geluid Van Uw Quad Te Verminderen

Niet al het ATV-geluid wordt door uitlaatgassen gegenereerd. Vervang smalle OEM-banden door bredere. Dikkere banden met dikkere zijwanden leggen meer rubber op de vloer en absorberen meer impact op de weg en het circuit, wat minder geluid maakt.

Door pijpen aan elkaar te lassen in plaats van klemmen te gebruiken, wordt een luid ATV-uitlaatgeluid verwijderd. Gebruik uitlaatverlengers, hoge temperatuur of metalen flexibele slang of leiding om het uitlaatsysteem te verlengen. De extra lengte verhoogt de verblijftijd en vermindert het geluid.

Regelmatig de olie verversen, de vonkenvanger reinigen en ervoor zorgen dat de transmissievloeistof steriel en compleet is, kan ook een verschil maken. Zorg ervoor dat alle accessoires stevig zijn vastgemaakt en gebruik waar mogelijk rubberen dempers om trillingsgeluiden te onderdrukken.

Verschillende quads produceren unieke geluiden, dus identificeer waar en wat het geluid veroorzaakt en ga na of het kan worden verholpen. Hoewel helmen, oorkappen en oordopjes uw gehoor beschermen, lossen ze geen overmatig ATV-geluid op. Het kan echter helpen om minder gas te geven in nabijgelegen woonwijken.

Door zijschermen aan de motorruimte toe te voegen en zelfklevende geluidsisolatie van autoschuim te gebruiken, kan het geluid 3 tot 6 dB of meer dempen. Houd er rekening mee dat luchtgekoelde motoren ontluchting nodig hebben, terwijl vloeistofgekoelde motoren niet zoveel nodig hebben.

Beoordeel of uw carburateursproeiers bestand zijn tegen eventuele extra tegendruk van het vervangen van het ATV-uitlaatsysteem. Re-jet het indien nodig. Wees niet goedkoop, geef wat meer uit en koop kwaliteitscomponenten.

Beste ATV-demper

Het beste van wat dan ook uitkiezen, is duidelijk een kwestie van mening. Het kiezen van de beste ATV-geluiddemper of uitlaat is niet anders. Veel hangt af van het merk, het model en de motorafmetingen van de quad die de beste resultaten opleveren. Hier zijn er vijf die het uitlaatgeluid van ATV’s dempen.

1. Universele 1,5-5 cm inlaatslip op uitlaatdemper met verwijderbare DB-killer

Een RVS Silencer Uitlaat met verwijderbare DB Killer is inclusief een adapter voor 4 cm naar 5 cm pijpen. Eenvoudig te installeren, glijdt eenvoudig op ATV-uitlaten en kan op zijn plaats worden geklemd of gelast. De duurzame eenheid van 17 kg bevat ook twee veren en haken en een rubberen metalen steunklem. De 33 cm lange body en punt van de 37 cm Silencer is verpakt in een koolstofvezel vinyl hoes.

De uitlaatdemper kan worden gebruikt als een ATV-uitlaatdemper die achter de uitlaatdemper in het uitlaatsysteem wordt geplaatst. Het zal het uitlaatgeluid verder verminderen en ook het geluid veranderen. De verwijderbare DB Killer maakt het gemakkelijk om het geluidsniveau een paar decibel te wijzigen voor ritten in meer geluidsgevoelige gebieden.

De uitlaatdemper past op de meeste ATV’s. Maar afhankelijk van het merk, model en jaar van de quad kan een koppelingsadapter met of met een spacer-extensie of elleboog nodig zijn. Het kan een perfecte pasvorm zijn of een automatisch hellend hulpmiddel nodig hebben om te monteren. Het resultaat is echter een eenvoudigere machine zonder prestatieverlies.

2. Kolpin Stealth-uitlaat 2.0 met hitteschild

is een uitlaatdemper en kan worden gebruikt met de standaarddemper. Het
zal het uitlaatgeluid met 5 tot 7 dB extra verminderen zonder de prestaties te beïnvloeden. De binnenindeling behoudt een hoge luchtstroom door een lage weerstand te bieden en heeft geen verpakking die de stroom verstoort.

De 12-1/10 cm lange bus met een diameter van 4-1/5 cm heeft een beschermend hitteschild, weegt ongeveer 5 kg en is verkrijgbaar in roestvrij staal of zwart. Montageriemen en hardware zijn bij de instructies inbegrepen.

De Stealth-uitlaat past bij de meeste 4-takt ATV’s met fabrieksuitlaatpijpdiameters van 1-3/20 cm en 1-1/5 cm. Voor sommige fabrikanten of modellen met holle of platte uitlaatdempers kan echter een adapter nodig zijn.

Hoewel er een disclaimer is dat de Stealth vanwege grotere uitlaten niet op de meeste huidige Polaris Rangers, Honda Pioneer, John Deere XUV 550 of Yamaha Viking-modellen past, kan een beetje creativiteit een heel eind komen. Het kost wat laswerk en een paar extra componenten, maar de resultaten zijn opmerkelijk.

3. De Silent Rider ATV-demper BT-12

De Silent Rider is een 14-gauge gealuminiseerde stalen matzwarte geluiddemper die kan worden toegevoegd aan het fabrieksuitlaatsysteem. Het is eenvoudig te installeren en te verwijderen, weegt 29 kg en is 57 cm x 26 cm x 20 cm, past ook op veel uitlaatsystemen.

De geluiddemper is afgestemd op de meeste grote merken, merken en modellen, zoals Honda, Polaris, Can-Am, Bombardier, John Deere, Yamaha, Kawasaki, Panda, Massimo, Suzuki, Cub Cadet, Coleman, Hisun, Arctic Cat, Gordeldier, plus anderen.

Het dempt het uitlaatgeluid van ATV’s met 5 tot 10 dB en vermindert het knallen van de uitlaat van 4-taktmotoren zonder enig gebrek aan prestatie of vermogen. Bij inactiviteit brengt de Silencer het uitlaatgeluid naar beneden tot 69 dB en vermindert het het loopgeluid tot 60%, waardoor het een stille ATV-demper is voor jacht of dagelijks gebruik.

Voor sommige versies kan een adapter nodig zijn, maar voor veel versies kan deze worden vastgeschroefd, gelast of op zijn plaats worden geschoven. De geluiddemper heeft een hitteschild, maar kan nog steeds warm zijn tot op de blote huid. De Quiet Rider past ook bij de meeste kiepbedden, trekhaken en rekken.

4. KKmoon ATV Frosting Roestvrijstalen Uitlaatpijpdemper

De KKmoon Universal-bus kan worden gebruikt als een vervangende uitlaatdemper of in het standaarduitlaatsysteem worden geplaatst voor een geluiddemper. De roestvrijstalen conische uitlaatdemper is 40 cm x 11 cm x 11 cm, weegt 11 kg en past op de meeste ATV’s.

Hij schuift op uitlaatpijpen van 1,5 tot 5 cm en wordt vastgezet met haken en veren, die kunnen worden meegeleverd. Het hittebestendige roestvrij staal is corrosiewerend en verkrijgbaar in 9 kleuropties.

Het rechte ontwerp vermindert verstoring van de luchtstroom en tegendruk, dus er is weinig tot geen nadelige invloed op energie of prestaties. Het geperforeerde hart is omhuld met geluidsabsorberend isolatiemateriaal en er kan eenvoudig een DB Killer worden toegevoegd om het uitlaatgeluid verder te dempen en af te stemmen.

De uitlaatdemper vermindert de verstoring van de uitlaat tussen 5 en 10 dB.

5. Annpee Koolstofvezel Uitlaatdemper Met Verwijderbare DB Killer

De Annpee-demper van 16 kg past op uitlaatpijpen van 1,5 tot 5 cm en is ook geschikt voor de meeste ATV’s. Het is een afneembare DB-killer om de toon en mate van het uitlaatgeluid te veranderen. De 37 cm lange roestvrijstalen dempers zijn verpakt in koolstofvezel gekleurd vinyl om meer esthetisch te mengen met chromen of zwarte pijpen.

Schuif het apparaat als geluiddemper of geluiddemper op uw bestaande systeem en zet het vast met de meegeleverde veren, clips en klemmen.

De Annpee heeft een bijna rechtdoor geperforeerde kern en heeft daarom weinig of geen invloed op pk’s of prestaties. Het genereert een zacht maar competitief geluid en werkt met 125cc tot 1000cc-motoren. Het geluid en de geluidsregeling zullen anders zijn bij installatie op grotere ATV’s.

Als geluiddemper kan het nodig zijn om een paar pijpverlengers of hoeken aan te schaffen om aan uw ATV te voldoen. Bovendien moet er mogelijk een extra houder of beugel worden gelast voor een betere pasvorm.

Hoe Kunt U Uw ATV-ruisniveau Testen?

Veel paden en parken vereisen stille geluiddempers voor ATV’s en om de toegang tot die plaatsen te behouden; het is het beste om het geluidsniveau van uw machine te controleren voordat u komt. Oregon Dunes heeft een huidige geluidslimiet van 93 dB, Michigans Silver Lake is 92 dB en Vermont heeft een limiet van 82 dB op 15,2 m. Sommige regionale verordeningen beperken het uitlaatgeluid van ATV’s in woonwijken tot 60 dB overdag en 50 dB ’s nachts op 22,9 m.

Het is een eigendomsplicht om naar het geluidsniveau van uw ATV’s te kunnen kijken. Versleten of beschadigde versnellingen zijn geen rechtvaardiging, evenmin als oude isolatie of verpakking in een geluiddemper of geluiddemper. Er zijn veel verschillende benaderingen om de audio te controleren die een quad genereert.

Download een geluidsmeter-app, deel de kosten van een analoge of digitale audiometer met een andere rijder of controleer of uw regionale ATV-club er een te leen heeft. Sommige clubs houden praktijken of bieden soundchecks voor voedselbankbijdragen in een poging om paden open te houden voor ATV-gebruik.

Het is het beste om naar het geluidsniveau te kijken bij inactiviteit, middenbereik en hoog bereik. Dus in wezen midden- en volgasgeluid. Als uw quad een toerenteller heeft die het gemakkelijker maakt, gebruik anders een vibrerende riettoerenteller. Sommigen stellen voor om het geluid te testen tussen 3000 en 4000 tpm, anderen bij zowel 2500 als 5000 tpm, afhankelijk van waar en hoe agressief je van plan bent te rijden.

Het is gemakkelijker om het geluidsniveau met een helper te controleren. Zorg ervoor dat de ATV in neutraal staat voordat u met de test begint. Stel de meter in op langzame responstijd, A-weging en kies het decibelbereik. Gebruik een meetlint, zodat de meter aan het einde van het ATV-uitlaatsysteem 51 cm is.

Het moet evenwijdig zijn aan de openingsrichting van de buis en onder een hoek van 45 opzij worden gehouden. Controleer de meetwaarde bij stationair toerental en bij het gewenste gebied om te zien of het voldoet aan de limieten van waar u wilt rijden.

De aflezingen zullen in neutraal waarschijnlijk iets anders zijn dan wanneer de ATV zich in apparatuur bevond die op het ingestelde toerental of toerental werkte. Om snelheid of belasting te testen, installeert u een startbaan van 300 tot 121,9 m in een open ruimte zonder bomen of barrières voor terugkaatsing, voldoende ruimte om op tempo te werken en toch veilig te stoppen.

Doe een droge run en bepaal waar in de run je het gewenste toerental of toerental bereikt. Meet 15,2 m af loodrecht op die locatie, daar wordt de audiometerstand gemeten. Voer meerdere runs uit in het gewenste toerental om meerdere meetwaarden te verkrijgen. Als je een stille ATV-uitlaatopening hebt, ben je klaar om te gaan.

DIY Zelfgemaakte ATV-uitlaatdemper

Het vervangen van een standaard uitlaatdemper met een stille ATV-demper is 1 methode om uitlaatgeluid te verminderen. Maar een zelfgemaakte ATV-uitlaatdemper is niet zo duur en functioneert misschien zelfs beter. Veel hangt af van de quad, hoe het huidige uitlaatsysteem is geconfigureerd en bevestigd, en hoe stil het moet zijn.

De andere factor van elke doe-het-zelfklus is je vaardigheden die je hebt of kunt gebruiken. Als het moet worden gelast of metaal moet worden vervaardigd, is dit dan haalbaar?

Controleer het huidige geluidsniveau van de uitlaat met behulp van een geluidsmeter om vast te stellen hoeveel stiller u de quad wilt hebben. Meet de breedte van het uiteinde van de uitlaatpijp om de pijpmaat te bepalen. Schets uit met nauwkeurige metingen van de moeilijke dingen voor de aanschaf van de geluiddemper.

Overweeg mogelijke opties uitlaatpijp verlengen, extra demper toevoegen, demper creëren. Houd er rekening mee dat u de tegendruk niet wilt verhogen door de luchtstroom te belemmeren en de motorprestaties te verminderen.

Door de lengte van de uitlaatbuis te vergroten met een smeedijzeren buis met dezelfde diameter, wordt de uitlaattijd langer en wordt het geluid verminderd. Scherpe 90-ellebogen belemmeren echter de luchtstroom, verhogen de tegendruk en kunnen de prestaties belemmeren.

Het gebruik van een flexibele telescopische leiding of buis voegt lengte toe en maakt gebruik van zachte bochten in plaats van scherpe bochten, dus meer tijd thuis en een betere luchtstroom. Het nadeel kan zijn dat het wordt vastgezet om de vereiste vorm te behouden.

Het veranderen van een auto-uitlaatdemper in een geluiddemper is een geweldig alternatief. Het kan wat lasbanden en klemmen nodig hebben, maar de potentiële geluidsreductie kan 60% bedragen. Als je aluminium blikjes hebt gezien waarvan het ene uiteinde is opengesneden en het andere aan het uiteinde van de uitlaat, zul je veel betere en effectievere manieren vinden.

Het vervaardigen van een geluiddemper met een schot of geïsoleerde kern is misschien niet in ieders mogelijkheden, maar het is mogelijk. Een pijp die aan het huidige systeem kan worden vastgemaakt of kan worden vastgeklemd, geperforeerd met gaten en gewikkeld in geluidsabsorberend isolatiemateriaal, en bedekt met metaal of een pijp of metalen bus met een grotere diameter, is nog een ander krachtig alternatief.

Na het toevoegen van een uitbreiding, een extra geluiddemper, of het vervaardigen van een geluiddemper, doe een geluidstest om te zien hoe succesvol de DIY geluiddemper werkt. Er zou een ruisonderdrukking van 10 tot 30% (of beter) en een verbetering van de toon moeten zijn.

Laat de quad lopen door middel van een training om de prestaties te inspecteren en hoe goed de geluiddemper een actieve operatie aankan. Pingen en knallen zijn niet slecht; een averechts effect bij het uitschakelen is echter niet goed, en dat betekent dat wat nabewerking nodig is.