• Uitstekende droge en natte prestaties
  • Geweldige comfortabele rit
  • Uitstekende handling op lichte besneeuwde wegen of ijs
  • Banden brullen bij hogere snelheden

Hallo en welkom bij mijn Falken Ziex ZE950 A/S review.

De Falken Ziex ZE950A/S is een sportieve, comfortabele en slijtvaste band. Dit is een echte high-performance all-season band die is ontworpen voor sportieve auto’s, sportcoupés en crossover-voertuigen. De Ziex ZE950A/S is ook een high-performance hybride toerband die Falken een stille en comfortabele rit belooft.

Klinkt dit verwarrend? Hopelijk niet! In de loop der jaren zijn banden verbeterd en bandenfabrikanten kunnen nu het beste van verschillende banden combineren tot één product. Je hebt het gezien in de Falken Sincera SN250 A/S en zelfs de Falken Wildpeak A/T3W. De Sincera SN250 is een prestatiegerichte all-season toerband, terwijl de Wild peak A/T3W een terreinband is met de kenmerken van een snelweg-terreinband. Het is hetzelfde verhaal als Falkens interpretatie van Ziex ZE950A/S.

De band is uitgerust met een asymmetrisch loopvlakontwerp. Het unieke aan de treden is de groothoekige loopvlakgleuf. Het geeft de band niet alleen een meer sportieve en hardcore look, maar het leidt ook wegelementen naar het midden van de band om betere grip te bieden, zoals vuil, modder of sneeuw.

Nu weet ik niet hoe het met u zit, maar als ik banden koop, wil ik dat het er goed uitziet in mijn auto. De Falken Ziex ZE950A/S is hiervoor een prima optie. Dat gezegd hebbende, is de Ziex ZE950 A/S ook een kosteneffectief alternatief voor duur prestatierubber.

Falken Ziex A/S Review: Prestatietracering

Elk kenmerk van de Falken Ziex ZE950A/S is ontworpen om uw rijervaring sportief te maken. Extra brede omtrekgroeven voeren water weg van het loopvlak voor superieure handling en grip op gladde of veeleisende oppervlakken. De gebeeldhouwde groefwand is ook ontworpen om de grip op besneeuwde wegen te verbeteren. Er zijn zelfs 3D-ontworpen canyon-lamellen die de bijtende randen van het rubber vergroten voor sterker remmen, betere handling en verbeterde loopvlakslijtage.

De band is geconstrueerd met behulp van de exclusieve Dynamic Range-technologie van Falkens. Om het gedrag van rubber op moleculair niveau te veranderen, wordt de loopvlakcompound verbeterd met behulp van silica. Om niet-aflatende tractie te bieden, is deze unieke samenstelling zelfs bij vriestemperaturen buigzaam. De chemische bindingen van het rubber blijven sterk in extreme hitte om een betere grip op droge wegen te bieden.

Alleen al door het uiterlijk lijkt het erop dat de Falken Ziex ZE950 A/S alle basis heeft gedekt. Deze band is verkrijgbaar in meer dan 100 maten met snelheidsclassificaties H, V en W. Deze band kan worden gebruikt voor alle soorten voertuigen, inclusief sedans, coupés en cross-overs.

Falken Ziex ZE950 A/S Review: Bandenreview In Verschillende Omstandigheden

Deze review laat je zien hoe de Falken Ziex ZE950A/S presteert onder verschillende rijomstandigheden.

Op droge wegen scoort de Falken Ziex ZE950A/S hoog. Het bood ongeëvenaarde tractie en grip voor rijden op hoge snelheid. Dankzij de banden kon ik sneller rijden op een smal weggetje zonder alarm. De rit voelde zelfverzekerd en soepel aan, en zelfs het remmen voelde sterk en consistent aan. De besturing voelde een beetje gevoelloos aan bij lagere snelheden, maar dat ben ik gewoon. De Falken Ziex ZE950A/S versterkt het sportieve gevoel van uw auto, hoe snel of langzaam u ook rijdt.

Het Is Een Natte Omgeving

Ik verwachtte dat de Falken Ziex ZE950A/S goed zou presteren op nat wegdek. Hij was net zo bekwaam op natte wegen als op droge. Dat is inderdaad een groot compliment. Hoewel ik niet voelde dat de banden naar tractie zochten toen ik agressief in een bocht reed in natte omstandigheden, voelde ik de achterkant iets wegglijden vanwege mijn ham-vuist inputs. Het lijkt erop dat de brede loopvlakgroeven en de gebeeldhouwde groefwand er alles aan doen om de banden stevig in het natte te houden.

Sneeuw

Comfort

Falken is er op de een of andere manier in geslaagd om de Ziex ZE950A/S het langeafstandscomfort te geven dat een toerband kan bieden. Hoewel deze band niet bedoeld is voor luxe auto’s, is de soepelheid op snelwegen uitzonderlijk. Ik kan me de laatste keer niet herinneren dat een goede set high-performance banden zo soepel aanvoelde op de openbare weg. Sportieve banden kunnen geweldig zijn voor het weggedrag, maar zijn vaak een probleem op het gebied van comfort of weggeluid. De Falken Ziex ZE950A/S is een ander verhaal.

Hantering En Lawaai

Het lawaai van de weg is erg laag en de bediening is uitstekend. De Falken Ziex ZE950 A/S geeft uw voertuig een strakkere wegligging en beter bochtenwerk. Het maakt niet uit in welke wegomstandigheden u zich bevindt, grip en tractie zijn er altijd, hoe nat of droog de wegen ook zijn. Als je hier gevoelig voor bent, kan het sturen bij lage snelheden een probleem zijn. Het kan te wijten zijn aan het ontbreken van een solide middenrib die de stabiliteit en het gevoel van de besturing verbetert.

De Falken Ziex ZE950A/S heeft een iets hoger weggeluidsniveau dan een toerband. Het is echter niet zo luid of hard om een slechte score te rechtvaardigen. Bij hoge snelheden zal het weggeluid meer opvallen. De banden zullen echter geen significant verschil maken bij lagere snelheden.

Meer beoordelingen van Falken Ziex A/S vindt u hier: Video’s gemaakt door Falken Tire

Het Komt Neer Op

De Falken Ziex ZE950 A/S is meer dan alleen een capabele artiest. Het zal uw verwachtingen overtreffen als het gaat om het rijgedrag in alle seizoenen en comfort op lange afstanden. De Falken Ziex ZE950A/S is een solide keuze voor sportwagens, coupés en cross-overs.