Het is altijd leuk om een prestatieband te testen. In de meeste gevallen is het verschil tussen vierseizoenen- en prestatiebanden vergelijkbaar met dag en nacht. Zo voelde ik me toen ik deze Falken Azenis K450 review schreef. Vanaf het begin voelde de Azenis FK450 sportiever aan dan een alledaagse set toerbanden voor algemeen gebruik.

Dit is te verwachten gezien de mogelijkheden van de Falken Azenis FK450. Hij is ontworpen om in alle seizoenen compromisloze prestaties te leveren bij het rijden met hoge prestaties. Dat gezegd hebbende, dit is een uitstekende keuze voor premium sportcoupés, old school en moderne muscle cars en sportieve Europese/Amerikaanse sedans.

Op het eerste gezicht is het gemakkelijk om de Falken Azenis FK450 af te doen als een gewone set toerrubbers. Het asymmetrische loopvlakontwerp is de reden. De Falken Azenis FK450 daarentegen is ontworpen met een sportiever loopvlakontwerp voor prestatiegericht rijden. Er is een reden waarom: rijcomfort en weggeluid. Dankzij het eenvoudige loopvlakontwerp van Falken kon hij een band creëren met veel grip, maar toch stil en verfijnd op open wegen.

Dit klinkt allemaal geweldig, toch? De Falken Azenis FK450 is eigenlijk een zomerband die alle eigenschappen van een touringband heeft. Falken vond het een goed idee om deze banden geschikt te maken voor het rijden in alle seizoenen.

Falken Azenis FK450 Review: Voor Wie Is Deze Band?

Op het gebied van geavanceerde technische functies heeft de Falken Azenis FK50 het allemaal. Falken gebruikte hun exclusieve Tension Control Technology-proces om de perfecte balans te bereiken tussen handling, tractie onder alle weersomstandigheden en superieure stabiliteit bij hoge snelheden, wat de verdiensten zijn die u zoekt in een ultrahoge prestatieband.

De Falken Azenis FK450 heeft een unieke loopvlakcompound die is afgeleid van 4D Nano-ontwerp. De band is gemaakt van biomassamaterialen, wat de flexibiliteit en hechting bij koude en warme temperaturen verbetert. Block-hybride technologie wordt gebruikt om een asymmetrische rib te creëren die de stabiliteit, het rijgedrag en het gevoel op de weg verbetert.

Om tractieverlies in bochten te minimaliseren, heeft de band verticale inkepingen in het loopvlak. U vindt ook ondersteunende profielblokken over het hele oppervlak van de band die het kronkelen van het loopvlak tijdens snelle manoeuvres en harde acceleratie helpen minimaliseren.

Bandenbeoordeling In Verschillende Omstandigheden

Laten we eens kijken hoe de banden presteren onder verschillende rijomstandigheden.

Weet je nog hoe ik zei dat de Falken Azenis FK450 hybride zomer-/tourband een Falken Azenis FK450 is? Zomerbanden staan bekend om hun uitzonderlijke grip op droge wegen, en de Azenis FK450 voelde hetzelfde. Het voelde bijna als racebanden in droge omstandigheden. De acceleratie voelde meedogenloos aan en de besturing voelde nauwkeuriger. Het is opmerkelijk hoe sterk de remkracht was ondanks het feit dat er zand en vuil op een verder droog stuk asfalt lag.

Als je denkt dat een dure set prestatierubber voor alle seizoenen lof verdient, wacht dan tot je de Falken Azenis FK450 probeert. Deze band is de perfecte aanvulling op de motor van uw krachtige auto.

Het Is Een Natte Omgeving

Mag ik zeggen dat de Falken Azenis FK450 beter aanvoelt op nat dan op droog? Er is geen meetbare manier om mijn bewering te staven, maar de banden voelden uitstekend aan op de natste, met regen doordrenkte wegen. Hoewel ik hard accelereerde op een natte snelweg, voelde ik niet dat de banden naar grip zochten. Ik voelde de banden niet nerveus toen ik hard op de rem drukte.

Sneeuw

All-season banden worden verondersteld zichzelf te redden in lichte sneeuw. De Falken Azenis FK450-banden waren in staat om precies dat te doen, en nog wat. Ik was het meest onder de indruk van het sneeuwvermogen van de banden, vooral gezien het feit dat ultra-high performance rubber is ontworpen om alleen te werken bij droog en warm weer. Alle magie gebeurt bij matige of lage snelheden. Alles met meer dan twee centimeter sneeuw vereist de extra grip van winterbanden. Voor rijden in zachte winters, met lichte sneeuw en dun ijs, voelt alles veilig, zeker en solide aan.

Comfort

Ook indrukwekkend is het rijcomfort van de Falken Azenis FK450. Natuurlijk, als uw sportieve auto wordt geüpgraded met een stevigere vering, zal de rijkwaliteit eronder lijden, zelfs als u een set op comfort gerichte toerbanden monteert. De Azenis FK450 biedt nog steeds uitstekend rijcomfort. Zelfs na drie uur rijden op gladde wegen en smalle straten, kon ik mijn bestemming met een fris gevoel bereiken. Een Ultima-high-performance band verdient deze lof.

Hantering En Lawaai

Met uitzonderlijke niveaus van natte en droge tractie, wordt verwacht dat de Falken Azenis FK450 een capabele handler is. Maar wat echt opvalt na het monteren van de banden, is het stuurgevoel. Moderne auto’s met elektrische stuurbekrachtiging presteren goed bij lage snelheden. De besturing kan echter gevoelloos aanvoelen als u de snelheid verhoogt. De Falken Azenis FK450 was in staat om dit probleem te verhelpen. Het hybride blokontwerp en de asymmetrische ribben waren in staat om de stuurrespons en het gevoel op de weg aanzienlijk te verbeteren.

Ook op het gebied van weggeluid scoort de band hoog. Gezien de hoge mate van grip en tractie, verwachtte ik geen rustige set banden. De Falken Azenis FK450-banden waren echter zo stil als een non bij lage tot gemiddelde snelheden. Er zal wat bandengebrul zijn als je de bovengrenzen van de snelheidsmeter nadert, maar het was niet zo erg om als vervelend of opdringerig te worden beschouwd. Maar nogmaals, dit zal ook afhangen van de NVH-tuning van uw voertuig.

Je kunt hier meer Falken Azenis FK450 Review zien: video’s gemaakt door Driving LOS ANGELES

Het Komt Neer Op