Wat Zijn Onderhoudsindicatoren?

Zoals elke moderne band van Cooper zijn zowel de Discoverer AT3 4S als de Discoverer AT3 XLT uitgerust met onderhoudsindicatoren. Kortom, dit zijn kleine rubberen inzetstukken die in het loopvlak van de band zijn ingebouwd.

Deze indicatoren zijn erg belangrijk voor de veiligheid, simpelweg omdat ze aangeven hoeveel profiel er nog op de band zit. De profieldiepte van elke band wordt gebruikt om de tractie op nat wegdek te verbeteren en het remmen zonder enig profiel, uw voertuig glijdt in elke hoek rond.

Deze band heeft net als de meeste banden een profiel van minimaal 2/81 cm. Wanneer de banden tot deze waarde zijn afgesleten, zullen de onderhoudsindicatoren gelijk lopen met het loopvlakpatroon.

Desondanks zijn beide banden geschikt voor elk terrein en wilt u ze misschien vervangen zodra het loopvlak versleten is. Zonder voldoende profiel hebben all-terrain banden niet alleen een slechte tractie op het terrein, maar presteren ze ook slechter in natte en sneeuwcondities.

Cooper Tire biedt uitzonderlijke garanties op beide producten. De 65.000 mijl loopvlakgarantie op de Discoverer AT3 4S is een van de langste in het bedrijfsleven. De Discoverer AT3 XLT heeft een iets kortere garantie op loopvlakkleding van 60.000 mijl, maar dat is nog steeds indrukwekkend.

Wat Is Het Belangrijkste Verschil Tussen 4S En XLT?

De grootte van de Discoverer AT3 4S versus Discoverer AT3 XLT zijn de meest opvallende verschillen.

De Discoverer AT3 4S is een band die alleen in P-metrische maten wordt geleverd, wat betekent dat hij voornamelijk is ontworpen voor lichtere SUV’s en vrachtwagens. Met de 4S kunt u geen zeer zware lading vervoeren, en ook geen zeer grote aanhangwagens.

De Discoverer AT3 XLT daarentegen wordt uitsluitend geleverd in LT-metrische maten, wat betekent dat hij is ontworpen voor grote vrachtwagens en SUV’s. De XLT heeft ook hogere laadvermogens, wat betekent dat hij kan worden gebruikt voor het vervoeren van zeer zware lading of het trekken van zeer grote aanhangwagens.

De 4S heeft ook een LT-versie, de Discoverer AT3 LT. Deze band is verkrijgbaar in kleinere maten, maar biedt betere trek- en transportmogelijkheden. Als het op prestaties aankomt, zou de Discoverer AT3 LT op dezelfde manier moeten presteren als de Discoverer AT3 XLT.

Zijn Ze Geschikt Voor Off-road Rijden?

Beide banden zijn uitstekend geschikt voor off-road gebruik. Ze zijn echter niet de beste optie voor serieuze offroaders. Als u op zoek bent naar de best mogelijke offroad-tractie, dan is een set offroad-banden met maximale tractie of modderterreinbanden wellicht een betere optie.

Beide banden bleken echter responsief en gripvast te zijn op hardgepakte oppervlakken zoals grind en vuil. De banden zorgden ook voor zelfverzekerde tractie op rotsachtige oppervlakken en zeer goede tractie in modder.

De XLT is de duidelijke winnaar, maar het is niet gemakkelijk in te zien waarom, vooral als je te maken hebt met modder en rotsachtige oppervlakken. Toch is het verschil niet zo groot.

Hoe Gedragen Ze Zich Op Droog Asfalt?

Op de weg bieden beide banden de bestuurder een responsieve en betrouwbare ervaring. Het was verrassend dat de banden zeer snel reageerden op de input van de chauffeurs. Ze hadden uitstekende tractie in bochten en grip, maar zeer korte remafstanden.

Tussen de twee vertoonde de Discoverer AT3 4S een iets gunstigere dynamiek op de weg, maar dat is waarschijnlijk te wijten aan het lichtere ontwerp. Wat u moet weten, is dat beide banden volkomen veilig en betrouwbaar waren op de weg, zelfs bij snelheden op de snelweg.

Hoe Zijn Ze Op Natte En Gladde Wegen?

De Discoverer AT3 4S is duidelijk beter op nat wegdek, dankzij de Aqua VacTM-kanalen en extra lamellen op de loopvlakblokken. We waren onder de indruk van het tractieniveau, het zelfverzekerde en voorspelbare rijgedrag en de korte remafstanden. De AT3 4S heeft ook iets betere weerstand tegen aquaplaning, wat zeker welkom is.

Niet dat de Discoverer AT3 XLT slecht is. De XLT is een geweldige keuze voor natte omstandigheden, vergeleken met vergelijkbare geprijsde rivalen. Het weggedrag is veilig en voorspelbaar en de remafstanden zijn redelijk. We hadden echter een iets betere weerstand tegen aquaplaning gewenst.

Wat Zijn Hun Overlevingskansen Op Besneeuwde Wegen?

Beide banden hebben agressieve loopvlakpatronen, wat zich zou moeten vertalen in een betere tractie op sneeuw. We ontdekten echter dat de AT3 4S in de winter met veel meer vertrouwen rijdt.

De 4S is uitgerust met meer lamellen op de binnenste loopvlakblokken, evenals de Snow Groove-technologie. Dit resulteert in veiliger weggedrag, verbeterde tractie en kortere remafstanden.

Hoewel de Discoverer AT3XLT niet zo in staat is om met sneeuw om te gaan als de 4S, is hij nog steeds behoorlijk capabel. De Discoverer AT3 XLT heeft goede tractie in besneeuwde omstandigheden en de wegligging is voorspelbaar. De remafstanden kunnen echter vrij kort zijn.

Dat gezegd hebbende, beide banden zijn niet de beste oplossing voor barre winterse omstandigheden. Ze zijn erg gevoelig voor ijs en opeengepakte sneeuw. Als u in de winter in gebieden woont waar veel sneeuw ligt, raden wij u daarom aan een extra set winterbanden aan te schaffen.

Zijn Ze Comfortabel En Verfijnd?

Wat betreft terreinbanden, zowel de 4S als de XLT zijn comfortabel en stil. De Whisper GroovesTM op de XLT waren onze favoriet. Ze verminderen het lawaai van de weg en maken het comfortabeler. Aan de andere kant lijkt de 4S comfortabeler op gebroken oppervlakken, maar dat komt waarschijnlijk door de lichtere constructie.

Kies Ik De Cooper Discoverer AT3 4S Of XLT?

De Discoverer AT3 4S en de Discoverer AT3 XLT all-terrain banden behoren tot de meest populaire op de markt. Ze werken enorm goed op de weg, zowel op droog als nat wegdek, bieden de passagiers een redelijk stille en comfortabele rit en werken zelfs in de sneeuw.

LIJST VAN COOPER BANDENBEOORDELINGEN

Imperial 225/60 R16 102V All Season Driver XL autobanden voor alle seizoenen
  • Imperial All Season Driver 225/60 R16 102 V all-season banden zonder velg. De...
  • Bandbreedte: 225 mm | Dwarsdoorsnede van de band: 60% | Velgbreedte: 16 inch |...
  • De aangeboden banden zijn afkomstig uit de huidige productie, d.w.z. ze zijn...
  • Vergelijk de aangeboden banden met die op je voertuig. Vaak is er een andere...
Imperial 215/55 ZR17 98W All Season Driver XL autobanden voor alle seizoenen
  • Imperial All Season Driver 215/55 R17 98W All-season banden zonder velg - de...
  • Bandbreedte: 215 mm | Dwarsdoorsnede van de band: 55 % | Velgbreedte: 17 inch |...
  • De aangeboden banden zijn afkomstig uit de huidige productie, d.w.z. ze zijn...
  • Vergelijk de aangeboden banden met die op je voertuig. Vaak is er een andere...
Imperial 245/45 ZR18 100Y All Season Driver XL autobanden voor alle seizoenen
  • Brandstofefficiëntie: C
  • Nat hechting: B
  • Geluidsemissie: 71 dB
  • Specifieke eigenschappen: M+S, 3PMSF
Imperial 205/50 ZR16 91W All Season Driver XL autobanden voor alle seizoenen
  • Brandstofefficiëntie: C.
  • Geluidsniveau: 71 dB.
  • Grip op nat wegdek: B.
  • Specifieke eigenschappen: M+S, 3PMSF.
Imperial Imperial 205/40 ZR17 84W All Season Driver XL autobanden voor alle seizoenen
  • Natte hechting: B Rolweerstand: E geluidsemissie: 71
  • Merk: Imperial
  • Modelnummer: IF283IMP
Imperial 235/45 ZR18 98Y All Season Driver XL autobanden voor alle seizoenen
  • Brandstofefficiëntie: C
  • Nat hechting: B
  • Geluidsemissie: 71 dB
  • Specifieke eigenschappen: M+S, 3PMSF
PIRELLI CINTURATO AS PLUS XL - 185/60/R15 88H - C/C/72dB - all-season autobanden
  • Verbeterde productprestaties voor bestuurders in steden die naar een innovatieve...
  • De loopvlakmix verbetert de prestaties zowel in de winter als in de zomer, met...
  • Gegarandeerd veilige rit.
Imperial 185/70 R14 88T All Season Driver autobanden voor alle seizoenen
  • Bandensoort: Alweather banden.
  • Voertuigtype: Personenvoertuig
  • Fabrikant: IMPERIAL
  • Profiel: AS Driver.