Wat Zijn De Kenmerken Van De Bridgestone Blizzak DM-V2?

Bridgestone zegt dat de BlizzakDM-V2 een crossover-winterband voor SUV’s en lichte vrachtwagens is die is ontworpen voor onvoorspelbare winterse wegen. De Japanse bandenfabrikant gebruikte zijn adaptieve Nano-Pro Tech Multicell-compound, een van de meest geavanceerde in de branche. Met deze technologie kan Bridgestone zich onderscheiden van haar concurrenten.

Rubber is niet alleen flexibel in vriesomstandigheden, maar heeft ook microscopisch kleine bijtdeeltjes en een waterminnende hydrofiele coating. De eerste zorgt voor meer tractieranden, terwijl de laatste water daadwerkelijk van het oppervlak verwijdert. Rubber heeft grip op gladde oppervlakken zoals sneeuw en ijs, dankzij zijn grip.

Bridgestone vormde het loopvlakmateriaal in een directioneel loopvlakontwerp met 15% agressievere blokranden dan de DM-V1. Bovendien heeft de band vier brede omtrekgroeven voor een betere weerstand tegen aquaplaning op natte en modderige oppervlakken. Ondertussen vergroten de 3D-zigzaglamellen het aantal bijtende randen voor tractie op sneeuw en ijs.

Interessant is dat de Blizzak DM-V2 55% NanoPro Tech Multicell Compound en 45% gewone wintercompound bevat. Daarom zullen de eigenaren niet genieten van de geavanceerde rubbersamenstelling gedurende de hele levensduur van de band. De waarheid is echter dat de meeste winterbanden na verloop van tijd slechter worden op sneeuw en ijs.

Wat de maatvoering betreft, biedt Bridgestone de Blizzak DM-V2 alleen in normale en P-metrische maten aan, maar niet in LT-metrische maten. Deze maten variëren van 38 cm tot 56 cm in diameter en zijn geschikt voor de meeste SUV’s, cross-overs, lichte vrachtwagens en lichte vrachtwagens. Bridgestone heeft de BlizzakLT voor zware vrachtwagens die een band nodig hebben om te slepen of te slepen.

Wat Zijn De Onderhoudsindicatoren?

Bridgestone gebruikte de indicator voor normale slijtage van het loopvlak voor de Blizzak DM-V2. Dit zijn smalle rubberen staven die verzonken in de omtreksgroeven van de band zitten. De rubberen staven worden zichtbaar naarmate het loopvlak slijt. Wanneer de profieldiepte 5/81 cm bereikt, zullen de staven volledig gelijk met het oppervlak zijn.

Wanneer dat gebeurt, moet u onmiddellijk uw winterbanden vervangen. De band is niet meer geschikt voor gebruik op sneeuw of ijs. Bovendien is het in de meeste staten ook illegaal om met een profieldiepte van minder dan 5/81 cm op winterbanden te rijden. Deze limiet geldt voor all-season banden en zomerbanden.

De levensduur van het loopvlak van de Blizzak® DM-V2 is uitstekend. Bridgestone-banden staan bekend om hun duurzaamheid en lange levensduur. Bridgestone biedt echter geen garantie op loopvlakkleding. Dit in tegenstelling tot Michelin die 30.000 kilometer garantie op winterbanden geeft.

Wat Gebeurt Ermee Op Droog Asfalt?

Bandenfabrikanten ontwerpen vaak winterbanden die extreem effectief zijn op sneeuw en ijs. Dit betekent dat ze inleveren op droge tractie en handling. Maar Bridgestone niet.

De Blizzak DM-V2 maakt indruk op droge wegen, vooral voor een winterband. Het biedt de beste remafstanden in zijn klasse, veilige handling en acceleratie.

Nu zal het zeker geen zomerband vervangen op droge wegen, en zelfs geen all-season band. Je kunt vooral voelen dat in de manier waarop deze band rijdt, hij niet de meest responsieve ter wereld is. Bij die gedachte doen de meeste winterbanden het nog slechter qua stuurgevoel en precisie.

Uiteindelijk is de Blizzak DM-V2 binnen de categorie winterbanden de nieuwe kampioen op het gebied van droge prestaties.

Hoe Is Het Op Natte En Gladde Wegen?

Regenachtige omstandigheden zijn geen probleem voor de Blizzak DMW-V2. Bridgestone heeft uitstekend werk verricht door aquaplaning te verminderen, waardoor de rijervaring naar een geheel nieuw niveau wordt getild.

In de hoeken voelt de band geplant, bijna alsof hij aan de weg is vastgelijmd. De hele rijervaring is veiliger omdat er geen aanwijzing is dat de band onder- of overstuurd is.

De band heeft ook geweldige tractie voor acceleratie. Sommige winterbanden kunnen grip verliezen op grotere SUV’s en cross-overs, maar de BlizzakDM-V2 niet. De remafstanden voor nat wegdek behoren tot de kortste in deze categorie.

En Op Besneeuwde Wegen?

Het is gewoon uitzonderlijk. Deze band heeft een uitzonderlijke tractie op ijs en is vergelijkbaar met premium banden. Je kunt snel accelereren op ijs en een kortere remweg verwachten. Het hanteren op ijs voelt ook veel natuurlijker aan dan je zou verwachten. De band gaf me veel grip, wat me verraste. Het gaf me ook vertrouwen.

Op sneeuw blijft de BlizzakDM-V2 zijn dominantie voortzetten. Hier heeft hij de kortste remafstanden van alle banden in de categorie, inclusief de Michelin Latitude X-Ice Xi2. Bridgestone’s uitstekende tractie op sneeuw helpt ook bij het accelereren uit bochten.

Uiteindelijk is de Blizzak DM-V2 heel gemakkelijk te rijden op sneeuw. De band voelt natuurlijk aan in de bochten, bijna alsof je op een natte baan rijdt, niet op een besneeuwde baan. Je voelt je auto in balans omdat er niet veel onderstuur is.

Over het algemeen is de Bridgestone-band de beste sneeuwpresteerder van alle spijkerloze winterbanden. Het handelt goed, heeft een uitstekende acceleratie, heeft sterke remmen en is gemakkelijk te hanteren. Bovendien had de band uitstekende tractie, remkracht en wegligging op ijs, wat zijn positie als een van de beste banden in de categorie voor de winter verder versterkt.

Is Het Geschikt Voor Off-road Rijden?

Het agressieve loopvlakpatroon van de Blizzak DM-V2 geeft je zeker meer grip in modder in vergelijking met all-season banden. Je mag ook een iets betere tractie verwachten op hardgepakte oppervlakken.

De samenstelling van het loopvlak van winterbanden is echter zachter dan die van all-season banden. Scherpe voorwerpen kunnen gemakkelijk door het rubber snijden, waardoor de kans op lekrijden groter wordt.

Scherpe voorwerpen kunnen rubber afbreken en de levensduur van de band verkorten. Het is niet aan te raden om de Blizzak DM-2 vaak offroad te gebruiken.

Is Het Verfijnd En Comfortabel?

De Blizzak DMW-V2 is qua comfort niet zo comfortabel als traditionele winterbanden. De rijkwaliteit is uitstekend, zelfs op sommige hobbelige wegen. Bovendien is de band erg stil, ook bij hogere snelheden. Hij produceert iets minder weggeluid dan de Michelin X-Ice Xi2, hoewel hij nog steeds redelijk dichtbij komt.

Over het algemeen denk ik dat elke SUV- en crossover-bezitter volledig tevreden zal zijn met het comfortniveau. De DM-V2-band van Blizzak is echt premium.

Bekijk meer Bridgestone Blizzak Review DM-V2 Video door HILLYARDS LIONS

Moet Ik De Bridgestone Blizzak D-V2 Kopen?

Waarschijnlijk heb je tijdens de review veel superlatieven opgemerkt. De BlizzakDM-V2 winterband is uitzonderlijk en zal elke SUV/crossover-rijder tevreden stellen.

Er is gewoon geen ondergrond waar de band zich slecht gedraagt. Het komt nauw overeen met de Michelin Latitude X-Ice Xi2 op sneeuw en ijs voor de hoogste eer in deze categorie. Het voelt nog beter, volgens mij. Bovendien maakt de band indruk op droog en nat wegdek, terwijl hij ook stil en comfortabel is.

En hoewel ik graag een garantie op loopvlakkleding had gezien, is het een feit dat dit een van de beste aankopen in de categorie is. Ik raad deze band ten zeerste aan voor crossover- en SUV-rijders die op zoek zijn naar een premium rijervaring in de winter.