Bilstein 4600 Vs 5100 Verschil Tussen Twee Schokken

De stijgende populariteit en het succes van Blender kunnen worden toegeschreven aan twee belangrijke redenen. Een daarvan is omdat het gratis en open-source is.

En de tweede reden is de enorme gemeenschap van ontwerpers en ontwikkelaars die toegewijd werken aan het opbouwen van het Blender-ecosysteem.

Deze plug-ins en add-ons zijn essentieel voor 3D-artiesten die het potentieel van de software willen maximaliseren.

Dit artikel is ontstaan uit nieuwsgierigheid om iets soortgelijks te vinden. Dus, zonder verder adieu, hier zijn de 17 beste Blender-add-ons en plug-ins voor 3D-artiesten!

Probeer het eens.

  1. Amarant

Een van de meest besproken eigenschappen van Blender is het open karakter. Blender is van mening dat alle bedieningselementen beschikbaar moeten zijn voor gebruikers.

Dat is waarom je een overvloed aan opties en tools krijgt die de gebruikersinterface van de software doorzeven. Als iemand tijd besteedt aan het verkennen van de hoeken en gaten van de software, kunnen ze hun productiviteit aanzienlijk verbeteren en de reikwijdte van hun projecten uitbreiden.

Amaranth is een plug-in die nuttig is op dat specifieke gebied. Deze plug-in geeft je veel snelkoppelingen en uitbreidingen naar de meest populaire functies van Blenders, die je workflow echt kunnen versnellen.

Het doel van deze plug-in is om de workflow te versnellen door de gebruikersinterface gemakkelijker te manipuleren met snelkoppelingen. Dit verwijdert de wrijving van het werken in deze software en je zult een drastische verbetering zien als je eenmaal aan de plug-in gewend bent.

Er zijn te veel snelkoppelingen die deze plug-in biedt en het is niet haalbaar om ze allemaal hier op te sommen, maar we raden je ten zeerste aan om hun website te bekijken en er alles over te weten te komen.

Deze plug-in is onmisbaar als je goed en snel wilt werken. Als je er eenmaal aan gewend bent, zal Blender niet meer hetzelfde voelen zonder.

  1. RetopoFlow

Je zult dol zijn op het modelleren van personages en het ontwerpen van personages als je dat doet.

Je bent misschien een game-ontwikkelaar of maakt 3D-animaties, maar als je het leuk vindt om je personages uit te werken en de kleinste details aan te passen, dan moet RetopoFlow in je arsenaal zitten.

Deze add-on brengt een hele reeks krachtige en handige tools die het beeldhouwen van uw 3D-modellen een fluitje van een cent maken.

Hoewel het uw werk er niet gemakkelijker op maakt, krijgt u er wel meer controle door.

Om met objecten met een hoge resolutie te werken en deze te animeren, moet u eerst een eenvoudiger model maken met behulp van retopologie. Helaas heeft Blender standaard niet veel in dit opzicht.

En dat is wanneer RetopoFlow zijn magie doet. De tools die het biedt, kunnen een kunstenaar helpen zijn objecten opnieuw te topologiseren.

Het geeft je een intuïtieve tool waarmee je nieuwe contouren kunt tekenen over de standaardobjecten en je een enorme controle hebt over de geometrie ervan. Het bestrijkt alle oppervlakken van het originele object en je kunt animaties verfijnen met zijn quad-gebaseerde geometrie.

Dus als uw werk in deze categorie valt, is er geen reden om RetopoFlow over te slaan.

  1. TexTools

Om mooie en realistische texturen op uw modellen te krijgen, heeft u een mooie UV-layout nodig. Maar om de een of andere reden heeft Blender niet meer dan het absolute minimum op het gebied van UV.

TexTools is vereist om professioneel ogende UV-/textuurtools te verkrijgen die in Blender werken.

Allereerst krijg je meer dan achttien bakmodellen om mee te werken die je de best uitziende texturen in Blender kunnen geven.

Maar wat nog belangrijker is, u krijgt alle andere hulpmiddelen die u kunnen helpen uw UV-lay-outs uit te lijnen en uw topologie echt glad te strijken.

Het is een apparaat dat je moet hebben.

  1. BLAM

BLAM, een krachtige tool waarmee je de 3D-camera in Blender kunt besturen, is een ongelooflijke tool.

Het is uiterst nuttig, vooral als u in speciale effecten of simulaties werkt.

Kortom, deze plug-in gebruikt een foto om de brandpuntsafstand en oriëntatie te bepalen van de camera die is gebruikt om de foto te maken. Het kalibreert de Blenders-camera zodat deze overeenkomt met de afbeeldingen op de foto.

Projectmapping is nog eenvoudiger met BLAM. De plug-in kan verdwijnende lijnen worden ingevoerd met verwijzing naar een foto om de geometrie te creëren.

Om voor de hand liggende redenen is deze truc buitengewoon handig en bijna pure magie omdat je een 3D-architectuur reconstrueert met alleen een foto.

  1. Ragdoll-gereedschappen

Deze tool zal een hit zijn bij game-ontwikkelaars en simulatieartiesten!

Ragdoll Tools, een plug-in die hitboxen genereert uit de botten van een model, is een geweldig hulpmiddel om realistische animaties en ragdoll-mechanica te bereiken.

Met de tools kun je het anker en de instellingen van de starre body probleemloos bewerken en is het uiterst eenvoudig om de fysica te manipuleren.

Deze tools zijn niet alleen geweldig, maar je hebt ook de mogelijkheid om ze aan te passen.

  1. Magische UV

We hebben het al gehad over TexTools die u helpen bij het maken van UV-lay-outs, maar als u nog meer controle wilt over uw UV-workflow, moet u in plaats daarvan voor Magic UV gaan.

Het vervult alle tekortkomingen van Blenders op het gebied van UV en geeft je een minder frustrerende ervaring met UV-werk dan de minimale en ineffectieve controles van Blenders.

Maar als je jezelf hebt bijgewerkt naar Blender 2.7, hoef je je hier geen zorgen over te maken, want na verschillende verzoeken van de community heeft Blender deze plug-in standaard toegevoegd.

  1. BoekGen

Deze tool lijkt misschien vreemd specifiek voor een beginner, maar het is een van de beste voorbeelden die de vrijheid en behulpzaamheid van de Blender-gemeenschap verheerlijkt.

Zoals je misschien al geraden had, kun je met deze tool een groot aantal boeken genereren over eenvoudige opdrachten.

3D planken en kasten kunnen worden gevuld met zoveel boeken of als je wilt. Het zorgt ook voor de verscheidenheid aan boeken in vorm, grootte en kleuren om u elke keer een interessante en unieke setting te bieden.

Als je eenmaal te maken hebt met de vervelende aard van het maken van gedetailleerde achtergronden, is deze tool buitengewoon nuttig.

Kunstenaars die modellen van interieurdecoratie of architecten maken, kunnen hun workflow echt verbeteren met deze tool. Check het dus zeker eens!

  1. Gaffer

Verlichting is een van de belangrijkste componenten waar je voor moet zorgen als je in Blender werkt. Als je Blender serieus wilt nemen, is Gaffer essentieel.

De standaardinstelling van Blenders is helaas niet zo goed in termen van verlichting. Niet alleen in termen van toegang en organisatie, maar ook in termen van zijn mogelijkheden om natuurlijke verlichting te krijgen.

Gaffer is de beste optie als je je verlichtingsspel wilt verbeteren.

Deze tool organiseert meerdere lichtbronnen en maakt ze gemakkelijk te vinden. Het biedt ook een breed scala aan instellingen waarmee u elke bron kunt aanpassen om het er zo echt mogelijk uit te laten zien.

Het verhoogt ook uw productiviteit doordat u de instellingen kunt plaatsen waar ze voor u het handigst zijn, in plaats van ernaar te zoeken.

Het beste is dat elke lichtbron afzonderlijk kan worden gemanipuleerd en dat de instellingen niet met elkaar vermengen en een puinhoop met elkaar veroorzaken.

Daarnaast krijgt u ook een HDRI-handler die het beheren van uw HDRI’s een fluitje van een cent maakt. Zo fiets je er probleemloos doorheen.

Dus als u de verlichting in uw projecten echt realistisch en natuurlijk wilt maken, kunt u deze handige add-on niet echt overslaan.

  1. Afbeelding Achtergrond Transformeren

Een van de handigste manieren om met uw project in Blender aan de slag te gaan, is door een referentieafbeelding te gebruiken.

De standaardgereedschappen van Blender zijn echter niet in staat om deze referentiefoto te manipuleren.

Het is een serieuze tegenvaller, aangezien de meeste kunstenaars meerdere weergaven en schalen moeten indienen voor hun uiteindelijke model.

In dergelijke gevallen heb je echt handiger gereedschap nodig om het referentiebeeld te manipuleren en te schalen.

Om de pijn van het gebruik van de standaard rudimentaire tools van Blenders te vermijden, moet je echt voor deze plug-in kiezen om het handiger te maken.

De plug-in Image Background Transform biedt u betere en uitgebreidere controle over de referentieafbeelding.

Enkele van de belangrijkste kenmerken zijn het schalen van de afbeelding, het beheren van de uitlijning en het uitlijnen op gehele waarden.

Dus wat je expertise ook is met Blender, dit is een must-have.

  1. FPS-instellingen

Als je een game-ontwikkelaar bent en van plan bent om met de standaard engine van Blender te werken voor het maken van een game, moet je echt bekend zijn met deze add-on.

FPS Setup biedt de meeste tools en voorinstellingen die nodig zijn om een basis First-person shooter te maken.

We geloven niet dat deze tool kan voldoen aan de behoeften van ervaren ontwikkelaars, maar het helpt wel. Een meer ideale gebruiker is een liefhebber van videogames die nog steeds water aan het testen is.

Het behandelt de basis, zoals botsing en beweging, dus als je geïnteresseerd bent in het maken van een first-person shooter, is het de moeite van het bekijken waard.

  1. FLIP-vloeistoffen

Blender is geweldig in het simuleren van complexe oppervlakken zoals doek en vloeistof.

Maar als u uw resultaten verder wilt verbeteren dan alleen de basis, dan moet u deze simulator de uwe maken.

Het kan het voor u mogelijk maken om hoogwaardige filmische vloeistofsimulaties te maken die anders niet mogelijk zijn.

Het maakt de opties en instellingen gemakkelijker toegankelijk en gebruiksvriendelijker, en het verbetert ook de standaardmogelijkheden van Blender.

Een van de meest verbazingwekkende simulaties die we in de FLIP hebben gevonden, is de wildwatersimulatie. Deze simulatie kan worden gebruikt voor elk waterlichaam dat u maar kunt bedenken.

  1. Beeldhouwgereedschappen

Deze toolkit is voor Blender-gebruikers die Sculpting-software hebben gebruikt om personagemodellen te maken, enz.

Het geeft je complexe Booleaanse en modificatieacties die je kunnen helpen om beter te werken met modellen in Blender. De workflow krijgt hierdoor ook een snelheidsboost.

Een van de meest intuïtieve en verbazingwekkende tools is het vetpotlood. Met Grease pencil kun je 3D-objecten op een extreem natuurlijke manier vormgeven en vergelijkbaar met andere beeldhouwgereedschappen.

Als je een zware gebruiker bent van Blender voor beeldhouwen, moet je deze stap niet overslaan. Het zal uw workflow stroomlijnen en efficiënter maken.

  1. Vermogensbeheer

Asset Management is een geweldige add-on. Het doet precies wat de naam zegt: uw vermogen beheren.

Deze add-on is het beste om het werk te versnellen, ongeacht wat voor soort werk Blender doet.

Kortom, met deze tool kun je een bibliotheek maken van alle assets die je maakt, zoals scènes, HDRI’s, enz. Het beste van deze tool is de mogelijkheid om je assets over projecten te delen.

Bovendien, wanneer u echt doorzeefd wordt met de enorme verscheidenheid aan activa die u maakt, kan dit u helpen om uw activa op een gemakkelijkere manier te beheren.

U krijgt een plug-in die in wezen een aangepaste miniatuurgenerator is die u kan helpen uw activa bij te houden wanneer u met extreem complexe scènes werkt.

Deze add-on is ook handig bij HDRI-kaarten.

Uiteindelijk is het een geweldige managementtool die volgens ons in ieder geval cruciaal is voor een goede snelheid in Blender!

  1. BSchilder

Textuur schilderen is een van de omslachtige taken in Blender en het maakt niet uit waar je Blender voor gebruikt, als je je werk authentiek wilt maken, zul je er veel van moeten doen.

In dat geval zou je deze fantastische add-on, BPainter genaamd, serieus moeten overwegen. Hoewel Blender tekengereedschappen van goede kwaliteit heeft, zijn er veel factoren die de workflow tijdens het schilderen van texturen belemmeren.

Deze tool heeft een lagensysteem dat lijkt op Photoshop en andere 2D-schildersoftware.

Bovendien ruimt het ook de gebruikersinterface op en maakt het minder rommelig. Je krijgt ook veel penselen en texturen om je werk gladder te maken.

Het voegt een paar mengopties toe, die vaak over het hoofd worden gezien. Het voegt dus een paar overvloeiopties toe, zoals Overlay, Subtracts, etc. voor je texturen om je meer controle te geven tijdens het tekenen.

De tool voor het kiezen van kleuren is ook verbeterd met deze add-on. Het is allemaal geweldig, maar je zult moeten betalen voor de add-on, die naar onze eerlijke mening absoluut de moeite waard is.

  1. MESHmachine

Het standaardmodelleringssysteem van Blenders is behoorlijk indrukwekkend, maar het worstelt met gebogen en ronde oppervlakken.

MESHmachine is onze topaanbeveling om dit gedoe te vermijden. Het is een geweldige modelleertool waarmee je gebogen oppervlakken met meer controle kunt modelleren.

Het biedt u meer flexibiliteit dan de standaard afschuiningshulpmiddelen van Blenders en zal u helpen een soepelere workflow te bereiken.

Voor volledige informatie moet je een paar dollar betalen om dit aan je arsenaal toe te voegen, maar als je veel ronde en afgeschuinde oppervlakken hebt, is dit het waard.

  1. Materiaal Pijpleiding

Ben je ook geïrriteerd door de standaard op knooppunten gebaseerde materiaalinstellingen in Blender? Je kunt nu afscheid nemen van dat hele gedoe met deze eenvoudige plug-in genaamd Material Pipeline.

De plug-in bevat meer dan 100 verschillende PBR-materialen, die uw leven veel gemakkelijker zullen maken. En als dat u niet bevalt, kunt u ook uw eigen aangepaste PBR-gebaseerde materialen maken met de meegeleverde knooppuntgroep.

Deze node-groep heeft de beste eigenschap van allemaal: je kunt er elk materiaal mee simuleren dat je maar kunt bedenken. Het lijkt erg op Disneys Principled Shadowr.

Als u op zoek bent naar specifieke materialen, kunt u ook hun Material Pipeline-add-on overwegen, waarmee u de materiaalpakketten kunt gebruiken die u kiest.

Er is geen reden om deze te missen!

  1. Activa Sketcher

    Bushnell 19125C Deluxe binoharnas

Spelontwikkelaars weten hoe het is om levels te ontwerpen. Iedereen die Blender heeft geprobeerd om veel activa in een gecompliceerde scène te beheren, weet hoe moeilijk het kan zijn om de standaardtools van Blender te gebruiken.

De standaardsituatie van Blenders is misschien niet slecht, maar het is zeker ontoereikend voor iemand die vaak aan dergelijke projecten werkt.

Deze add-on lost een van de meest frustrerende problemen op: het onophoudelijk plaatsen van assets in je scene.

Met Asset Sketcher kunt u activa direct in de scène tekenen, wat het veel gemakkelijker maakt.

Er is ook een enorme verscheidenheid aan opties voor het willekeurig maken en aanpassen van functies die de ontwerper veel meer controle over de scène geven.

U kunt uw activa ook rechtstreeks op een grondvlak plaatsen dat aan een raster wordt vastgeklikt. Dit komt de kwaliteit van het werk ten goede. Deze activa kunnen ook worden afgerekend met behulp van een meegeleverde natuurkundige berekening.

Deze add-on is een absolute uitkomst voor leveldesigners.

Gevolgtrekking

Dus dat is alles voor deze lijst.

We hopen dat u dit nuttig en informatief vond.

Wij wensen u het allerbeste bij uw creatieve inspanningen en danken u voor het lezen.